Dlaczego ktoś przełącza tryb kreatywny na tryb przetwania?

91. Data: 2017-05-19 18:09:18

Temat: Re: Dlaczego ktoś przełącza tryb kreatywny na try b przetwania?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:

> 1999 oczywiście. Chodzi o to, że na skutek myślenia wielu ludzi o końcu świata
> pękają systemy odniesień. I następuje zmiana - na gorsze.

Po co tyle pseudowiedzy? - to zjawisko od wieków zwane wywoływaniem wilka z
lasu.

92. Data: 2017-05-19 18:11:09

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 19 maja 2017 18:04:17 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
> Chiron <c...@t...ja> wrote:

> Jaką np? Mogę i potrafię się bawić ku przyjemności swojej i innych - ale
> nie roztapiam się.

ZTCW to największą przyjemnością się jest roztopić. Wtedy podział na ja i nie-ja
- który jest przyczyną egoizmu - znika.

93. Data: 2017-05-19 18:18:31

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.05.2017 o 18:11, Jakub A. Krzewicki pisze:
> ZTCW to największą przyjemnością się jest roztopić. Wtedy podział na ja i nie-ja
> - który jest przyczyną egoizmu - znika.

Gollum roztopił się razem z pierścieniem

94. Data: 2017-05-19 18:21:15

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 19 maja 2017 18:09:19 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> Po co tyle pseudowiedzy? - to zjawisko od wieków zwane wywoływaniem wilka z
> lasu.

Chodzi o to, że w sferze fizycznej nic nie następuje. Totalnie nic.
Ot, może jedna wódka więcej wypita.
Za to po sferze duchowej przechodzi "huragan karmiczny" i ją kompletnie
resetuje.

Ludzie przechodzą załamania, chwilowe utraty poczytalności a nawet przytomności
(słynna pomroczność jasna), wchodzą w depresje i nałogi, są bardziej
podatni na wypadki, manipulację etc.

Uważam, że ktoś, kto przewiduje publicznie koniec świata na bliską datę -
takiej jaką może sam dożyć - zasługuje po tej dacie na swój osobisty koniec
świata (karę główną). Chyba że jest to obliczone matematycznie prawdopodobne
uderzenie asteroidy etc. Inaczej jest to fałszywy alarm "Pali się!" w teatrze.

95. Data: 2017-05-19 18:27:47

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 19 maja 2017 18:18:32 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> Gollum roztopił się razem z pierścieniem

Najlepiej myślę i pracuję właśnie w stanie "roztopienia się", absorpcji
działaniem, kiedy podmiot (ekran na którym wyświetlany jest obraz) znika
i zostaje tylko czysty ogląd (obraz). Tam gdzie pojawia się "chcę" i
"nie chcę", odczuwam wyraźne potknięcia i przestoje.

96. Data: 2017-05-19 18:36:57

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 19 maja 2017 16:58:26 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> Ależ ja piszę o sobie. A ty możesz sobie pi męsku i bardzo światowo grać na
> kompie albo puszczać kolejkę ile wlezie aż się posrasz w pieluchę.
> Możesz nawet bawić się w tatę i mamę. Śmiechu warte.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Homo_ludens
Czytałaś?

I jeszcze to:
http://www.sutherlandlabs.com/blog/social-media-and-
a-culture-of-voyeurism/

97. Data: 2017-05-19 18:46:55

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 19 maja 2017 18:36:58 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> https://pl.wikipedia.org/wiki/Homo_ludens
> Czytałaś?
>
> I jeszcze to:
> http://www.sutherlandlabs.com/blog/social-media-and-
a-culture-of-voyeurism/

PS. Różnica między dziećmi i dorosłymi jest tylko taka:
Małe dzieci, małe zabawki. Duże dzieci, duże zabawki.
http://bi.gazeta.pl/im/66/d9/12/z19765862IER,Protest
y-w-Brazylii.jpg
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/28829/kaczynski_kaczka.jpeg

98. Data: 2017-05-19 18:50:17

Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-19 o 18:05, Ikselka pisze:

> Że też nie-religiant w każdej chwili swego żywota pamięta o spowiedzi.

Religianci o to dbają.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

99. Data: 2017-05-19 18:59:05

Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-19 o 17:43, Ikselka pisze:

> Skoro tak, to analogicznie - nosząc w sobie siebie-dziecko każdy nosi w
> sobie swego ojca i swoją matkę oraz wszystkich pozostałych przodków.
> Bo to oni (nie tylko fizycznie) sprawili, że jest jaki jest.

To bardzo dobrze pasuje do pislamskiej koncepcji resortowych dzieci. Bez
problemu można komuś wytknąć dziadka wiadomo skąd, albo tatusia,
PRLowskiego prokuratora (ups... poseł Piotrowicz ma dzieci?).
To ciekawe, jak łatwo pislamiści kontynuują stalinowskie tradycje, w
których np. o przyjęciu na studia decydowało odpowiednie pochodzenie.
Oczywiście nie wszystkich taka weryfikacja dotyczyła. Tak samo jak teraz.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

100. Data: 2017-05-19 19:08:07

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 19 maja 2017 18:27:49 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> [...]
> i zostaje tylko czysty ogląd (obraz). Tam gdzie pojawia się "chcę" i
> "nie chcę", odczuwam wyraźne potknięcia i przestoje.

PS. Praktyka Yidam - absolutne wyzwolenie się od siebie poprzez wejście w rolę
naśladowania wybranej charakterystyki bóstwa/superbohatera, tak że zanika
różnica pomiędzy człowiekiem naśladującym a tym wgranym programem
superbohatera, w którym człowiek nie robi, co podyktują mu emocje, ale to,
co powinien robić według skutecznego programu-algorytmu. Taki psychiczny VPN.
Bohater może być całkowicie fikcyjny, istotne jest całkowite powstrzymanie
wszystkich odśrodkowych odruchów do czasu gdy Yidam stanie się twoją drugą skórą.

To samo przy stukach wali - trening form (tao la, kata) do momentu, kiedy
staną się twoją drugą naturą, kiedy zostaniesz wyzwolony z psychicznych
"Ruchów Browna" w kierunku działań skoordynowanych.

Czyli kiedy zostaniesz wyzwolony "od" nieliniowej i przypadkowej pasji "do"
regularnej, rytmicznej i algorytmicznej zabawy.

Janosik, Robin Hood, Zorro, Goemon
Wildstein, Bóg a Rodzina
Kołakowski
Ustawienia Hellingera