Dlaczego ktoś przełącza tryb kreatywny na tryb przetwania?

61. Data: 2017-05-19 10:03:29

Temat: Re: Dlaczego ktoś przełącza tryb kreatywny na try b przetwania?
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.05.2017 o 09:58, Ikselka pisze:
> Jesteś dorosły. Najwyżej trochę słabszy niż inni. Ale nie gorszy.

Wewnętrzne dziecko kojarzy mi się m.in. z wrażliwością, idealizmem,
porzucenie jego mi się kojarzy z cynizmem, "liczy się tylko forsa"
Choć może co innego rozumiem przez "wewnętrzne dziecko" niż Ty?

62. Data: 2017-05-19 10:06:04

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 19 maja 2017 09:19:43 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> To oczywiste.

Nie tak do końca brak, bo nie jestem w stanie znieść, jak widzę, gdy komuś
dzieje się krzywda. Autentycznie, bo odnoszę to do siebie, do swojego honoru.
Potrafię dzielić poczucie cudzej krzywdy.

63. Data: 2017-05-19 10:40:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:

> Wewnętrzne dziecko kojarzy mi się m.in. z wrażliwością, idealizmem,
> porzucenie jego mi się kojarzy z cynizmem, "liczy się tylko forsa"
> Choć może co innego rozumiem przez "wewnętrzne dziecko" niż Ty?

Wewnętrzne dziecko to pozwalanie sobie przez niezaradnych dorosłych na
egoizm jak u dziecka.
Tylko że u dziecka jego egoizm naturalnie wynika z etapu fizycznego o
psychicznego rozwoju jako wbudowany mechanizm służący biologicznemu i
psychicznemu rozwojowi (poprzez mobilizację rodziców i bliskich), ale już u
dorosłego to narzędzie do żerowania na innych dorosłych. Kiedy to się nie
udaje, zaczynają się ekscesy ALBO... ma pole do działania ten, kto chciałby
manipulować dorosłym poprzez jego dziecięcy egoizm.
Kto to jest? Wielu jest takich. Począwszy od producentów, przez bankierów,
aż po polityków:

Kup sobie ten krem - jesteś tego warta! Obudź w sobie sztucznie tłumione
homo instynkty - wybierz Biedronia!
Należy ci się max przyjemności z seksu - kochaj się przygodnie!
Seks jest taki przyjemny - płód to nie człowiek!
Jesteś najważniejszy - nie bierz ślubu, weź rozwód!
Spełniaj swoje marzenia - nie czekaj do pierwszego, weź pożyczkę na tę
kieckę!
Musisz to (czyli wszystko) mieć!!!

Czy już wiesz, dlaczego wiara katolicka tu nie pasuje? Czy już wiesz, o jak
wielkie stado tu się walczy?

64. Data: 2017-05-19 10:41:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dzieje się krzywda. Autentycznie, bo odnoszę to do siebie, do swojego honoru.
> Potrafię dzielić poczucie cudzej krzywdy.

Nie o to chodzi.

65. Data: 2017-05-19 13:29:48

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> Nie chodzi chyba o ten aspekt, czy ocenia się jako dobrego. Chodzi o
> zbytnią otwartość na innych i brak własnych filtrów ochronnych.

Może i tak.

--
Chiron

66. Data: 2017-05-19 13:30:45

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> To bez uśmieszków: uważam że jestem bardzo spoko.
> Po latach udało mi się pokochać moje "wewnętrzne dziecko".
Brawo! To super :-)

--
Chiron

67. Data: 2017-05-19 13:32:34

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> trafiało, wręcz wzburzyło mnie, kiedy usłyszałam, że mam ulegać i
> pielęgnować w sobie coś, co nie jest dorosłe i chce mieć głos decydujący
> przeć moją dorosłością i odpowiedzialnością.
> Cenię i kocham siebie dorosłą, pamiętam i wspominam siebie jako dziecko -
> ale między tymi etapami jest u mnie absolutna przepaść.
>
> "Wewnętrzne dziecko" to fortel, koń trojański - na użytek paskudnej
> manipulacji SŁABYMI osobowościami. Pozbądź się go jak najszybciej, nie
> certol się. On utrudnia Ci normalne życie, choć tego nie wiesz. Odnajdź,
> doceń i pokochaj w sobie swoją dorosłość.

Zaraz, zaraz- to nie tak, Szanowna Pani :-)
Każde z nas ma w sobie takie małe dziecko. Trzeba je pokochać, zaakceptować,
przytulić, zaprzyjaźnić się z nim. Problem jest dopiero wtedy, kiedy
pozwolimy temu dziecku rządzić. To wtedy dochodzi do tragedii
--
Chiron

68. Data: 2017-05-19 13:33:30

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> To nie takie proste. Jestem już po półmetku, trudno będzie zdążyć
> dorosnąć...

Wszystko jest tak, jak być powinno. Najważniejsze, że idziesz w dobrą
strone. Zajdziesz tak daleko, na ile będziesz mógł. Jak każde z nas

--
Chiron

69. Data: 2017-05-19 13:35:03

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> napisał w
wiadomości news:705413e5-0d37-4de7-94ad-ad44ed9c8d5b@googlegrou
ps.com...

> [...]

honoru.
Potrafię dzielić poczucie cudzej krzywdy.

Oznacza to, że jeszcze Pan Bóg ma co do Ciebie jakieś plany. Będzie źle, jak
spełni Twoje życzenia

--
Chiron

70. Data: 2017-05-19 13:35:40

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.05.2017 o 13:32, Chiron pisze:
> [...]
> zaakceptować, przytulić, zaprzyjaźnić się z nim. Problem jest dopiero
> wtedy, kiedy pozwolimy temu dziecku rządzić. To wtedy dochodzi do tragedii

Otóż to!

Janosik, Robin Hood, Zorro, Goemon
Wildstein, Bóg a Rodzina
Kołakowski