Dlaczego ktoś przełącza tryb kreatywny na tryb przetwania?

81. Data: 2017-05-19 17:31:21

Temat: Re: Dlaczego ktoś przełącza tryb kreatywny na try b przetwania?
Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-19 o 16:58, Ikselka pisze:

> Ależ ja piszę o sobie.

LOL :)

82. Data: 2017-05-19 17:36:05

Od: Kviat <null> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-19 o 14:12, Ikselka pisze:

> Dorosły człowiek
> nie składa odpowiedzialności za swe postawy czy postępki na wytwory
> wyobraźni ani się nimi nie rozgrzesza i nie usprawiedliwia czy nie zachęca
> do błogiej nieodpowiedzialności.

Eeee tam.... wystarczy się wyspowiadać i jakiś ksiądz przekaże co trzeba
właściwemu wytworowi wyobraźni :):)

Ze też religianci potrafią coś takiego napisać bez mrugnięcia okiem.
Niesamowite :)

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

83. Data: 2017-05-19 17:43:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron <c...@t...ja> wrote:

> [...]
> będziemy umieli je pokochać- to jest jest ok. Jak pisałem- problem jest
> wtedy, kiedy ono bierze górę nad nami.

> To nie ma znaczenia, czy ktoś wierzy w to dziecko, czy nie. Człowiek
> nieodpowiedzialny jest po prostu nieodpowiedzialny- i już. Gdyby zrobić mu
> jakąś psychoanalizę- zapewne okazałoby się, że cały czas rządzi nim
> przestraszone dziecko- które po prostu pędzi przed siebie- albo tam, gdzie
> zagnają go inni- i się po prostu bardzo boi. ponieważ nie wykształcił się
> dorosły ja- dziecko boi się jeszcze bardziej.

Skoro tak, to analogicznie - nosząc w sobie siebie-dziecko każdy nosi w
sobie swego ojca i swoją matkę oraz wszystkich pozostałych przodków.
Bo to oni (nie tylko fizycznie) sprawili, że jest jaki jest.
Ale wobec tego ma też w sobie każdą inną rzecz (przedmiot, zwierzę,
człowieka, zjawisko), którą spotkał w swoim życiu - bo wciąż je kształtują.
A jak zaczynają rządzić jego życiem, to określa się to... jak?
Obłędem.

84. Data: 2017-05-19 17:47:40

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 19 maja 2017 17:04:16 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:

> [...]
> naprawdę to tylko pozór dorosłości. Bo dziecko w odwróconej roli- nadal jest

O kur... to moje dziecko w wieku 22 lat było stare. Nie tylko dorosłe, ale
naprawdę stetryczałe. Wunderkind z dyplomem w garści.

A internet dopiero wtedy raczkował.

85. Data: 2017-05-19 17:57:37

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 19 maja 2017 08:38:42 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:

> A co się stało 21 grudnia 2012? nic. Tak samo jak 13 maja tego roku...

Bardzo dużo - tylko w noosferze.
Niby 31 grudnia 199 nie był cezurą. Ja też tego "błędu 2K" nie zauważyłem.
A jednak takie zapowiadane "końce świata" robią dziurę w psychice zbiorowej.

86. Data: 2017-05-19 18:01:00

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 19 maja 2017 17:57:38 UTC+2 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

> Bardzo dużo - tylko w noosferze.
> Niby 31 grudnia 199 nie był cezurą. Ja też tego "błędu 2K" nie zauważyłem.
> A jednak takie zapowiadane "końce świata" robią dziurę w psychice zbiorowej.

1999 oczywiście. Chodzi o to, że na skutek myślenia wielu ludzi o końcu świata
pękają systemy odniesień. I następuje zmiana - na gorsze.

87. Data: 2017-05-19 18:03:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron <c...@t...ja> wrote:

> A kiedy tańczysz? Na przykład- gra muzyka- jesteś sama. Masz ochotę sobie
> potańczyć. Czy będziesz się kontrolować?

Bardzo.

> A wiele innych zabaw- w których
> człowiek po prostu się "roztapia" jak dziecko- i sam staje się zabawą?

Jaką np? Mogę i potrafię się bawić ku przyjemności swojej i innych - ale
nie roztapiam się. Nie pamiętam czegoś takiego w swojej psychice. Zabawa
nie jest mi do niczego potrzebna - wolę mieć pasje. Tu nawet zdarza mi się
zapomnieć o istnieniu czasu. Ale to zupełnie coś innego. Pasja to zjawisko
z psychiki dorosłego człowieka. Zabawa już nie.

> Niestety- nasza cywilizacja często nie sprzyja takim zabawom. Piętnuje
> ludzi, którzy tak się bawią. Wymyślono więc taki..."myk". Napij się
> alkoholu- i już możesz być dzieckiem. Wszyscy Ci to wybaczą. Tyle, że to
> jest chore. Można świetnie bawić się jak dziecko (uwalniając to wewnętrzne
> dziecko)- na trzeźwo. Czy coś złego np w zabawie w śnieżki- z dorosłymi i
> dziećmi? Takiej zupełnie beztroskiej i bezmyślnej? To tylko przykład.

Nie oceniam pod tym kątem. Dla mnie po prostu KTOŚ w tej powszechnej
zabawie MUSI pozostać dorosły i jakoś strażnikiem tego teksasu zwykle byłam
ja. Dla dobra bawiącego się ogółu.
Przykład - igraszki w basenie. Dorosły, który łatwo ulega owemu
wyimaginowanemu tworowi, nie nadaje się na odpowiedzialnego opiekuna dla
osób nieodpowiedzialnych.
Nie nadaje się na małżonka, rodzica, drwala, księdza...
Jakoś bardzo jest rozkrzyczana ta teoria o wewnetrznym dziecku. Kiedyś jej
nie było i żaden tatuś nie wpadał na pomysł, że może na równi ze swoim
dzieckiem zapomnieć się w zabawie. A jeśli na to wpadł, szybko go
naprostowywało otoczenie - w ten czy inny sposób. I słusznie. Bo nikt za
ciebie nie pilnuje, kiedy zbyt sobie folgujesz.

88. Data: 2017-05-19 18:04:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kviat <null> wrote:

> [...]
> z beztroską dziecięcą zabawą."

> Twój przypadek dobrze pokazuje mentalność typowego wyborcy pisu.

Miłej zabawy.

89. Data: 2017-05-19 18:05:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kviat <null> wrote:

> Eeee tam.... wystarczy się wyspowiadać i jakiś ksiądz przekaże co trzeba
> właściwemu wytworowi wyobraźni :):)
>
> Ze też religianci potrafią coś takiego napisać bez mrugnięcia okiem.
> Niesamowite :)

Że też nie-religiant w każdej chwili swego żywota pamięta o spowiedzi.

90. Data: 2017-05-19 18:07:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:

> O kur... to moje dziecko w wieku 22 lat było stare. Nie tylko dorosłe, ale
> naprawdę stetryczałe. Wunderkind z dyplomem w garści.
>
> A internet dopiero wtedy raczkował.

A ja już wiem, dlaczego wybrałam na męża dorosłego mentalnie faceta, w
którym nie chcę i nie znajduję niczego z dziecka.

Janosik, Robin Hood, Zorro, Goemon
Wildstein, Bóg a Rodzina
Kołakowski
Ustawienia Hellingera