Do Jana

31. Data: 2010-12-14 18:18:29

Temat: Re: Do Jana
Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jagna W." <> wrote in message news:ie8bkt$aik$1@news.mm.pl...

| Użytkownik "Bożena" <> napisał w wiadomości
| > |

| Dlatego, że azotyny pod wpływem ognia i bardzo wysokiej temperatury
| przekształacają się w szkodliwe nitrozoaminy.

Jagno, o tym słyszałam. W wypowiedzi Miśka zainteresował mnie ten "otwarty"
ogien. Jaka ma być ta temperatura? Czy tylko obróbka na "otwartym" ogniu
jest niebezpieczna czy np. w piekarniku w temp. ok. 250-300C także?

Bożena.

32. Data: 2010-12-14 18:45:33

Od: "Jagna W." <w...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Bożena" <n...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
> ogien. Jaka ma być ta temperatura? Czy tylko obróbka na "otwartym" ogniu
> jest niebezpieczna czy np. w piekarniku w temp. ok. 250-300C także?

Im wyższa, tym większe prawodpodobieństwo, ale nie tylko temperatura ma
wpływ na powstawanie nitrozoamin.
Tutaj kilka słów na ten temat:
http://wyrobydomowe.blox.pl/2010/09/Azotan-i-azotyn-
a-nitrozoaminy-Zagadnienia.html
Generalnie trzeba poszperać w sieci, bo informacje na ten temat są niekiedy
dość sprzeczne :)

Pozdrawiam
JW

33. Data: 2010-12-14 21:25:07

Od: panta_rei <j...@c...to.znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 14.12.2010 Bożena <n...@g...com> napisał/a:

Polecam uwadze, jeśli masz litość dla czytających ;)

http://www.outlook.pl/articles/others/outlook_expres
s_poprawna_konfiguracja.htm
http://www.grzegorz.net/oe/config.php

Pozdrawiam!
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
N:54°22'18" E:19°49'31" jid:panta_rei(at)jabber.org

34. Data: 2010-12-16 11:57:27

Od: Bożena <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jagna W." <w...@a...eu> wrote in message
> [...]
a-nitrozoaminy-Zagadnienia.html
| Generalnie trzeba poszperać w sieci, bo informacje na ten temat są

Czyli de facto nic nie wiadomo i nic konkretnego nie możesz powiedzieć.
Ale i tak dzięki.

Bożena.

SPRZECIOR
Świnia!!!