Do Szwedek i Szwedow

1. Data: 2002-08-22 11:56:46

Temat: Do Szwedek i Szwedow
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

http://www.haeberli-beeren.ch/hobbygaertner/sortimen
t/spez_allackerbeere.sht
ml

o tych jagodach Agnieszka wspominala?

Irek kochany

1. Data: 2002-08-22 12:51:22

Temat: Re: Do Szwedek i Szwedow
Od: A...@m...umu.se (Agnieszka Szalewska) szukaj wiadomości tego autora

>http://www.haeberli-beeren.ch/hobbygaertner/sortime
nt/spez_allackerbeere.sht
>ml
>
>o tych jagodach Agnieszka wspominala?
>
>Irek kochany

Taka malinke widzialam, i nawet jadlam na polnocy, ciekawy smak ma, nieco
bardziej cierpki niz zwyczajna malina, i nieco innym aromat. Owoc tez
wyglada inaczej, kulki te malinowe sa wieksze, jest ich mniej, i sa takie
raczej przezroczysto-czerwone, a nie malinowe. Nie wiem, czy rosnie owo cos
w ilosciach pozwalajacych na zbieranie i przerabianie, ja jadlam na
zasadzie malinka do gebki z krzaka
Agnieszka (ktora jadla dzis na sniadanie drozdzowe z jagodami, z przewaga
jagod)

DBDG

1. Data: 2002-08-22 13:04:13

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka Szalewska" <A...@m...umu.se> schrieb im
Newsbeitrag news:5.1.0.14.1.20020822144132.0269c060@molbiol.umu.
se...

> [...]
> zasadzie malinka do gebki z krzaka
> Agnieszka (ktora jadla dzis na sniadanie drozdzowe z jagodami, z przewaga

Ale smaczne to jest? Ja lubie wszysko slodkogorzkie lub cierpkoslodkie. Z
tego by byla naleweczka. "Ne~ca~ca Agnieszka" - mozna by bylo nazwac, pic i
marzyc, ze kiedys da sie skusic w te male malinki. Ma to byc cos w rodzaju
rosliny okrywowej. W Niemczech jeszcze nie widzialem. Moze gdzies w katalogu
bedzie? Chyba ze w Polsce juz ktos widzial?

Irek kochany

1. Data: 2002-08-22 14:25:24

Od: A...@m...umu.se (Agnieszka Szalewska) szukaj wiadomości tego autora

>"Agnieszka Szalewska" <A...@m...umu.se> schrieb im
> [...]

smaczne, smaczne, wlasnie cierpkawe, i orzezwiajace, tyle ze niewiele tego
na krzaczku roslo, wiec mozna bylo sie delektowac kazda malinka z osobna:)
Moze hodowlane malinki owe daja lepsze plony?

> Ja lubie wszysko slodkogorzkie lub cierpkoslodkie. Z tego by byla
> naleweczka. "Ne~ca~ca Agnieszka"

hihi, necaca nazwa;))

> - mozna by bylo nazwac, pic i
>marzyc, ze kiedys da sie skusic w te male malinki.

malinka, przynajmniej ta dziko rosnaca, byla niewielka jako
roslinka....raczej wiec skusic daloby sie na malinki, a nie w...;)

>Ma to byc cos w rodzaju
>rosliny okrywowej. W Niemczech jeszcze nie widzialem. Moze gdzies w katalogu
>bedzie? Chyba ze w Polsce juz ktos widzial?

nie widzialam jeszcze, nie przygladalam sie roslinkom ostatnio w Polsce. Za
to zainteresowal mnie ten polecany i pilnowany przez Ciebie deren na
nalewke: jaki to deren? Krzaczek, drzewko? Rosnie dziko u w Polsce tez?

>Irek kochany

Agnieszka malinkowa:))

DBDG

1. Data: 2002-08-23 07:29:32

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka Szalewska" <A...@m...umu.se> schrieb im
Newsbeitrag news:5.1.0.14.1.20020822160644.02699060@molbiol.umu.
se...

> smaczne, smaczne, wlasnie cierpkawe, i orzezwiajace, tyle ze niewiele tego
> na krzaczku roslo, wiec mozna bylo sie delektowac kazda malinka z osobna:)
> Moze hodowlane malinki owe daja lepsze plony?

Sa dwie rozne odmiany i wskazywane bylo nawet posadzic je obok sie.

> hihi, necaca nazwa;))

Jaka Agnieszka, taka naleweczka.

> malinka, przynajmniej ta dziko rosnaca, byla niewielka jako
> roslinka....raczej wiec skusic daloby sie na malinki, a nie w...;)

Jak daleko od ludzi, "przed ciekawych wzrokiem", to chetnie dam sie skusic.

> [...]
> to zainteresowal mnie ten polecany i pilnowany przez Ciebie deren na
> nalewke: jaki to deren? Krzaczek, drzewko? Rosnie dziko u w Polsce tez?

Czesciej krzak, rzadziej drzewko. Cornus mas to sie nazywa i powinien
przetrzymac w szwedzkim klimacie. Jesli nie dostaniesz w Szwecji, to moge Ci
przyslac pestek. Mozesz tez sprobowac przemycic sadzoneke z Polski.

> Agnieszka malinkowa:))

Irek kochany

1. Data: 2002-08-23 14:43:22

Od: A...@m...umu.se (Agnieszka Szalewska) szukaj wiadomości tego autora

>Sa dwie rozne odmiany i wskazywane bylo nawet posadzic je obok sie.

a maja owe dwie odmiany inne owoce?

>Jaka Agnieszka, taka naleweczka.

ach, bo sie zarumienie, niczem malinka:)

>Jak daleko od ludzi, "przed ciekawych wzrokiem", to chetnie dam sie skusic.

noo, malinki te zdaje sie tu nie sa pod ochrona, wiec zaraz tak nie musi
byc daleko i w ukryciu....

>Za
> >
>Czesciej krzak, rzadziej drzewko. Cornus mas to sie nazywa i powinien
>przetrzymac w szwedzkim klimacie.

a jak sie to ma do Cornusa niestety spp, bo nie pamietam nazwy rodzajowe,
zwanego w US dogwood? Tam to glownie rosnie dla pieknych kwiatow wiosna,
nie wiem, czy owoce sa jadalne.

> Jesli nie dostaniesz w Szwecji, to moge Ci
>przyslac pestek. Mozesz tez sprobowac przemycic sadzoneke z Polski.

Dzieki, chyba jednak poczekam owe 1.5 roku i pobawie sie w hodowanie
derenia w Polsce (hm, kolejna roslina, a miejsca malo.....nie bede mogla
kiedys sie przedostac przez ogrodek:))

A wedle przemycania, to znajoma probowala przemycic sadzonke dogwooda z
Usia, sadzonka transport przezyla, ale nie przetrzymala niemieckiej zimy...

Agnieszka

DBDG

1. Data: 2002-08-24 12:35:13

Od: "::: Solana :::" <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka Szalewska" <A...@m...umu.se> skrev i meddelandet
se...

> Nie wiem, czy rosnie owo cos
> w ilosciach pozwalajacych na zbieranie i przerabianie, ja jadlam na
> zasadzie malinka do gebki z krzaka

Alez oczywiscie, Hjortron to jagoda masowo przetwarzana na dzemy. Poniewaz
wystepuje rzadko, jest bardzo droga. (Swieze kosztowaly kiedys 400 koron za
kilo - teraz nie mam danych.)

http://www.livsmedelssverige.org/livsmedel/vegetabil
ier/bar/hjortron.htm

magda

1. Data: 2002-08-24 12:36:42

Od: "::: Solana :::" <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Irek Zablocki" <i...@w...de> skrev i meddelandet
> http://www.haeberli-beeren.ch/hobbygaertner/sortimen
t/spez_allackerbeere.sht
> ml

Nie wiem jak wygladaja kwiaty jagod hjortron ale nazwa lacinska nie wskazuje, ze
to ten sam owoc...

1. Data: 2002-08-24 15:08:36

Od: z...@h...com szukaj wiadomości tego autora

hjortron - z wygladu przypominajajezyny albo maliny/ Kolor pomaranczowy.
slodki smak/wg mnie nijaki/

1. Data: 2002-08-24 19:07:08

Od: "::: Solana :::" <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

<z...@h...com> skrev i meddelandet
> hjortron - z wygladu przypominajajezyny albo maliny/ Kolor pomaranczowy.
> slodki smak/wg mnie nijaki/

A jadlas przetworzone na dzem, marmolade? PYCHA!

magda

Pleśniowy serek pieczony-dzień dobry
POMOCY
Przyprawy w Czechach