Re: Do Szwedek i Szwedow

From: A...@m...umu.se (Agnieszka Szalewska)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Do Szwedek i Szwedow
Date: 23 Aug 2002 16:43:22 +0200

>Sa dwie rozne odmiany i wskazywane bylo nawet posadzic je obok sie.

a maja owe dwie odmiany inne owoce?

>Jaka Agnieszka, taka naleweczka.

ach, bo sie zarumienie, niczem malinka:)

>Jak daleko od ludzi, "przed ciekawych wzrokiem", to chetnie dam sie skusic.

noo, malinki te zdaje sie tu nie sa pod ochrona, wiec zaraz tak nie musi
byc daleko i w ukryciu....

>Za
> >
>Czesciej krzak, rzadziej drzewko. Cornus mas to sie nazywa i powinien
>przetrzymac w szwedzkim klimacie.

a jak sie to ma do Cornusa niestety spp, bo nie pamietam nazwy rodzajowe,
zwanego w US dogwood? Tam to glownie rosnie dla pieknych kwiatow wiosna,
nie wiem, czy owoce sa jadalne.

> Jesli nie dostaniesz w Szwecji, to moge Ci
>przyslac pestek. Mozesz tez sprobowac przemycic sadzoneke z Polski.

Dzieki, chyba jednak poczekam owe 1.5 roku i pobawie sie w hodowanie
derenia w Polsce (hm, kolejna roslina, a miejsca malo.....nie bede mogla
kiedys sie przedostac przez ogrodek:))

A wedle przemycania, to znajoma probowala przemycic sadzonke dogwooda z
Usia, sadzonka transport przezyla, ale nie przetrzymala niemieckiej zimy...

Agnieszka

DBDG