Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.tiberium.net.pl!newsfeed.atman.pl
!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: XL <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Do XL-ki i Chirona od Robakksa :)
Date: Mon, 28 Dec 2009 22:13:04 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 70
Message-ID: <anm6igsng0s2$.1w68lpisqifgd$.dlg@40tude.net>
References: <hh82a8$ioo$1@inews.gazeta.pl>
<yehp4j2iu77w$.10oedxb1jypqe.dlg@40tude.net>
<hh83mn$ns2$1@inews.gazeta.pl> <hh83vr$9as$1@news.onet.pl>
<hh8536$ssq$1@inews.gazeta.pl> <y...@4...net>
<hh8d3h$22r$1@inews.gazeta.pl> <hh8dl7$2l5$1@news.onet.pl>
<hh9tns$o27$1@inews.gazeta.pl> <hhap6e$bm4$1@news.onet.pl>
<hhb0cm$6vh$1@inews.gazeta.pl>
<tobjswqu3rq5.wwfdksplsrvv$.dlg@40tude.net>
<hhb1hq$bl9$1@inews.gazeta.pl>
<1...@4...net>
<hhb58e$cou$1@news.interia.pl>
Reply-To: i...@g...pl
NNTP-Posting-Host: adul38.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1262034833 5674 79.185.249.38 (28 Dec 2009 21:13:53 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Dec 2009 21:13:53 +0000 (UTC)
X-User: ikselk
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.filozofia:196107 pl.sci.psychologia:498904
Ukryj nagłówki
Dnia Mon, 28 Dec 2009 22:09:01 +0100, Robakks napisał(a):
> "XL" <i...@g...pl>
> news:1wfatpnjsootb.z4y36dw0l6iy.dlg@40tude.net...
>> Dnia Mon, 28 Dec 2009 20:39:38 +0100, Robakks napisał(a):
>>> "XL" <i...@g...pl>
>>> news:tobjswqu3rq5.wwfdksplsrvv$.dlg@40tude.net...
>>>> Dnia Mon, 28 Dec 2009 20:19:50 +0100, Robakks napisał(a):
>>>
>>>>> Mam konkretne pytanie:
>>>>> "Czy dwa wiersze nieskończone to jeden wiersz?" :-)
>>>
>>>> Mówisz cały czas o znakach graficznych, a ja/Chiron o liczbach.
>>>> Dwa rządki cyferek to dwa rządki cyferek.
>>>> Ale:
>>>> Dwa identyczne zbiory liczbowe A to wciąż jeden zbiór A.
>>>> Informacja A plus Informacja A to ciągle Informacja A.
>>>> Nie widzę możliwości porozumienia się.
>>>> --
>>>> Ikselka.
>>>
>>> 1. Znaki graficzne to elementy zbioru.
>>> 2. Każdy element ma numer, który jest liczbą porządkową
>>> wyrażającą kolejność.
>>>
>>> Czy dlatego nie możemy się porozumieć, że piszesz o liczbach
>>> nie wiedząc co to są liczby, a gdy pokazuję Ci liczby
>>
>> Pokazujesz mi powtórzone znaki graficzne, a nie liczby.
>>
>>> to mówisz,
>>> że liczby to nie liczby... ?
>>> Tak? :)
>>
>> Dlatego nie możemy sie porozumiec, że pokazujesz mi znaki graficzne ułożone
>> w rządki/wiersze, a mówisz, że to są liczby.
>> A tak nie jest.
>>
>> W dodatku sądzisz, iż jeśli np znak graficzny "2" powtórzysz w
>> drugiej linijce, to teraz oznacza on INNĄ liczbę niż tę, którą oznaczał on
>> linijkę wyżej.
>> A tak nie jest.
>> Zatem jeśli powtórzysz/podwoisz cały wiersz ZNAKÓW GRAFICZNYCH, to i tak po
>> prostu wymieniasz powtórnie elementy TEGO SAMEGO ZBIORU LICZBOWEGO.
>> --
>> Ikselka.
>
> Rozumiem.
> Twoim zdaniem zbiór {1; 2; 3; 4; 5; ...}
> nie jest zbiorem
liczbowym
> tylko rządkiem znaków graficznych.
To, co widac na ekranie, jest zbiorem znaków, a nie zbiorem liczbowym.
Jest zapisem.
> Zapisz więc jakiś zbiór, który nie jest rządkiem - lecz zbiorem. OK?
> Robakks
> *°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸
Nie o to chodzi. Nie spieram się o zapis. Lecz o istotę. Dwa identyczne
zapisy zbioru liczbowego A oznaczają ciągle zapis tego samego zbioru
liczbowego A.
--
Ikselka.
|