Do grzybozjadaczy i grzybozbieraczy

11. Data: 2006-10-01 18:16:51

Temat: Re: Do grzybozjadaczy i grzybozbieraczy
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gruby" <g...@p...onet.pl> wrote in message
news:efp0gj$4di$1@news.onet.pl...

> ja opieńki solę...
> mogą kilka lat stać.

Kisiłem. Pyszne. Dopiero się zaczynają.

12. Data: 2006-10-01 18:21:53

Od: "Gruby" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:
> "Gruby" <g...@p...onet.pl> wrote in message

> Kisiłem. Pyszne. Dopiero się zaczynają.

w moim rejonie sie skonczyły.. :-((
ale 30 kilo mam zasolone....

--
gruby

żeby mi sie tak chciało, jak mi sie nie chce..

13. Data: 2006-10-03 06:03:31

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gruby" <g...@p...onet.pl> napisał:
> ja opieńki solę...
> mogą kilka lat stać.

A w jakiej temeperaturze powinny stac te zasolone opienki?
Czy od razu nalezy je wynosic do chlodnego pomieszczenia,
czy jakis czas powinny postac w temperaturze pokojowej?

Pozdrawiam
Lilla

14. Data: 2006-10-03 06:17:06

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lilla" <l...@f...krasnik.pl> wrote in message

> [...]
> Czy od razu nalezy je wynosic do chlodnego pomieszczenia,
> czy jakis czas powinny postac w temperaturze pokojowej?

Solone z miejsca - tak można wszystkie grzyby konserwować.
Kiszone - muszą zacząć fermentować w cieple (można w wekach kisić), ale
wynosi się do chłodu po dwu-trzech dniach.
Solone przed użyciem trzeba wymoczyć jak śledzie, kiszone przepłukać,
zeszklić cebulę, dodać grzyby śmietanę - do ziemniaków. Ale kiszone można
dodawać do sałatek typu "przegląd tygodnia".

15. Data: 2006-10-03 06:21:27

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy od razu nalezy je wynosic do chlodnego pomieszczenia,
> czy jakis czas powinny postac w temperaturze pokojowej?

Solić można wszystkie grzyby, a niektóre (nie jadane w Polsce - mleczaj
wełnianka) dopiero po trzech miesiącach można brać z solanki do obróbki.
Oprócz opieniek będzie teraz dostępna gąska zielona - bardzo smaczny grzyb,
trzeba dobrze wymoczyć aby dały się wypłukac z piasku i zblanszować - do
octu czy kiszenia, do solenia niekoniecznie, ale blanszowane nie kruszą się
przy układaniu w słoikach.

16. Data: 2006-10-03 06:29:23

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał:

> [...]
> zeszklić cebulę, dodać grzyby śmietanę - do ziemniaków. Ale kiszone można
> dodawać do sałatek typu "przegląd tygodnia".

Dzieki za szczegolowe wyjasnienia.

Pozdrawiam
Lilla

17. Data: 2006-10-03 14:40:49

Od: "Gruby" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla wrote:

> A w jakiej temeperaturze powinny stac te zasolone opienki?
> Czy od razu nalezy je wynosic do chlodnego pomieszczenia,
> czy jakis czas powinny postac w temperaturze pokojowej?

ja gotuje grzyby w wodzie z dodatkiem kilku łyzek octu( żeby nie ciemniały)
potem jak wystygna przesypuje sola w wiaderku po ketchupie, i na sama góre
tez daje duzo soli. tak na oko 1 kg na 5 kg grzybów..
i potem do piwnicy, ale piwnica w bloku, wiec za zimno nie jest..

18. Data: 2006-10-03 14:42:19

Od: "Gruby" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:
> [...]
> piasku i zblanszować - do octu czy kiszenia, do solenia
> niekoniecznie, ale blanszowane nie kruszą się przy układaniu w

próbowałem kiedys robić w ten sposób, ale wszystkie grzyby, których przed
soleniem nie gotowałem , psuły sie..

19. Data: 2006-10-03 15:20:30

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> próbowałem kiedys robić w ten sposób, ale wszystkie grzyby, których przed
> soleniem nie gotowałem , psuły sie..

Blanszowane to krótko gotowane.

20. Data: 2006-10-03 15:32:04

Od: "Gruby" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek wrote:
> "Gruby" <g...@p...onet.pl> wrote in message

> Blanszowane to krótko gotowane.

kwestia ile to "krótko..."
ja gotuje jakieś 10 minut od zagotowania ..

--
gruby

żeby mi sie tak chciało, jak mi sie nie chce..

czyszczenie frytkownicy
Ciasto ze śliwkami
Marynowane baklaazany
Zakup maszynki do mięsa do celów domowych
suszone pomidory (jeszcze raz)