Do użytkowników podłogówki

11. Data: 2010-01-04 20:33:55

Temat: Re: Do użytkowników podłogówki
Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> 20 do 22 ok 120 nad podłogą :)
No właśnie.Ile maksymalnie możecie nabić stopni w pomieszczeniu, nawet na owym
metrze 20 pompując w
podłogę max wody o max temperaturze?
R.

12. Data: 2010-01-04 21:25:47

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rentier wrote:
> No właśnie.Ile maksymalnie możecie nabić stopni w pomieszczeniu,
> nawet na owym metrze 20 pompując w podłogę max wody o max
> temperaturze?

Idiotyczne pytanie...

jak masz kocioł kilka razy przewymiarowany to jak dasz z 80 stopni to jest
szansa że dobijesz to jakiś 75 stopni:)

Podłogówkę sie liczyć na konkretne zapotrzebowanie.

Generalnie sprawdzianem jest dzień gdy mamy suchy wykończony dom i jest
temperatura normaltywna an zewnątrz (od -18 do -24 w zaleznośic od strefy) a
w domu jest założona temperatura.

13. Data: 2010-01-05 13:50:14

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Sty, 22:25, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
> Idiotyczne pytanie...
Odpowiedź względnie idiotyczna.
Powszechnie wiadomo,ze podłogówki nie zasila sie wrzątkiem,jak
napisałeś kpiąc, lecz wodą o temp max około 45stC.

> Podłogówkę sie liczyć na konkretne zapotrzebowanie.
Nie takie było pytanie.

> Generalnie sprawdzianem jest dzień gdy mamy suchy wykończony dom i jest
> temperatura normaltywna an zewnątrz (od -18 do -24 w zaleznośic od strefy) a
> w domu jest założona temperatura.
Czyli jaka maksymalna? Potrafisz odpowiedzieć?

14. Data: 2010-01-05 19:07:08

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rentier wrote:
> Odpowiedź względnie idiotyczna.
> Powszechnie wiadomo,ze podłogówki nie zasila sie wrzątkiem,jak
> napisałeś kpiąc, lecz wodą o temp max około 45stC.

> Nie takie było pytanie.

boszz bo zadajesz pytanie typu a ile wasz wóz wyciąga jak wciśniecie pedał
do deski.

> Czyli jaka maksymalna? Potrafisz odpowiedzieć?

jaka maksymalna...

masz normy:

dla pomieszczeń na stały pobyt osób 20 st
dla sanitariatów i łazienek 24
komunikacja 18

tak sie zwykle liczy

Może napisz o co ci chodzi :)

15. Data: 2010-01-06 07:45:45

Od: "tomi71" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

użytkuję podłogówkę w nowym domu od trzech lat.
w pierwszym roku troche się motałem z ustawieniami ale w zeszłym i w tym
roku mam ustawioną temp. 21,4st dzień/ 21,1 noc i jest bardzo dobrze; temp.
wody na podłogę ustawiona na poziomie 25 - 32stC

--
Tomasz M

16. Data: 2010-01-06 12:44:06

Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w tym
> roku mam ustawion temp. 21,4st dzie / 21,1 noc i jest bardzo dobrze; temp.
> wody na pod og ustawiona na poziomie 25 - 32stC

ja mam trochę małą powierzchnię grzania podłogą w stosunku do kubatury
domu i połowa z tego jest pod drewnem, w związku z tym, żeby teraz
utrzymac temp 22 stopnie daję w podłogę jakieś 30, a jak ściśnie na
dworze minus 20 to nawet do 45 stopni podkręcam, nie próbowałem ile
"wyciągnie" instalacja bo to głupota, ale z tego co widzę, to przy
dużym mrozie podbicie o 1-2 stopnie więcej, to chyba max dla tej
instalacji.

pozdrawiam
s_13

17. Data: 2010-01-07 07:59:05

Od: "tomi71" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>utrzymac temp 22 stopnie daję w podłogę jakieś 30, a jak ściśnie na
>dworze minus 20 to nawet do 45 stopni podkręcam,

Ja nie podkręcam temp. na podłodze wyżej, bo potem na grzejnikach w
sypialniach mi nie grzeje.
teraz kiedy przez dłuższy okres czasu temp. zewn była na poziomie ok. -10stC
temp na podłodze miałem 25stC i pompa obiegowa na drugim biegu.
Ponieważ podłogówka miała kłopot z osiągnięciem zadanej T to piec grzał wodę
i miałem ciepłą wodę na grzejnikach które sterują głowicami
termostatycznymi... i tak to się kręci/grzeje

--
Tomasz M

18. Data: 2010-01-09 20:36:08

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Rentier wrote:
> Może napisz o co ci chodzi :)
Przecież to proste! Kilka postów niżej chłopaki zrozumieli..

Łazienka. 3mkw. Rur jest 30mb; grubszych nie szło dać jak 16mm.Gęściej sie nie da
ułożyć jak co 10cm.
Strop pancerny i niewiele miejsca, więc styropianu tylko 2cm.Pod spodem pomieszczenie
ogrzewane
grzejnikiem.
Zasilanie podłogi na ograniczniku temperatury 40 st.Na zewnątrz temp około -10stC
Termometr
wewnętrzny pokazał max 19 st.
To wszystko.Teraz już jaśniej?
Ciepło jak na łazienkę, czy nie?

19. Data: 2010-01-09 21:53:16

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rentier wrote:
> [...]
> zewnątrz temp
> około -10stC Termometr wewnętrzny pokazał max 19 st.

Jest tragicznie zimno... droga to większej mocy nie masz szansy uzyskać na
takiej powierzchni :)
wychodzi mi 280W, swoją droga to taka malutka łazienka ma malutkie
zapotrzebowanie chyba że to jest mokry dom albo coś jest z izolacją i
łazienka ma bardzo duże zapotrzebowanie na ciepła.

jaką masz moc teoretyczna obliczeniowo dla tejłazienki w projekcie?

20. Data: 2010-01-09 22:25:19

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jest tragicznie zimno... droga to większej mocy nie masz szansy uzyskać
> na takiej powierzchni :)
Niby po nogach przyjemnie grzeje, ale...

> wychodzi mi 280W, swoją droga to taka malutka łazienka ma malutkie
> zapotrzebowanie chyba że to jest mokry dom albo coś jest z izolacją i
> łazienka ma bardzo duże zapotrzebowanie na ciepła.
Ma ścianę frontową jeszcze nie ocieploną- gazobeton 24cm..+ małe okno

> jaką masz moc teoretyczna obliczeniowo dla tejłazienki w projekcie?

Liczyli(?) biorąc pod uwagę przyszłe ocieplenie zewnętrzne i rzekli,że coś z 550W

Trza będzie dogrzewać drabinką..

Montaż kuchenki gazowo - elektrycznej w ciągu mebli - 3cm...
Tarcza do betonu wieksza od fi 230
łóżko dla dwójki dzieci
Jak zamalować zaciek?
matowe kafle w łazience - czy nie są zmorą?