Dobre zagospodarowanie miesa koziego

1. Data: 2008-03-16 06:46:17

Temat: Dobre zagospodarowanie miesa koziego
Od: "michalek" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Znajoma chce mnie obdarować (jutro) kilkoma kilogramami
mięsa koziego. Ale uprzedza, że to kilkuletni kozioł był
więc mięso jest "niezbyt dobrej jakości".
Ja uprzedzeń do żadnego mięsa nie mam. Chętnie bym cos
z tego zrobił ale może podrzucicie swoje doświadczenia.
Czy rzeczywiście trzeba poddawać jakiejś dodatkowej
obróbce to mięso? Żeby nie było zbyt twarde?
Żeby nie miało jakiegoś silnego zapachu?
Nie udało mi się nic sensownego wyguglać poza potrawami
z jagnięciny ale to niewątpliwie inna kategoria mięsa.

2. Data: 2008-03-16 07:39:06

Temat: Re: Dobre zagospodarowanie miesa koziego
Od: Krzysiek <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

michalek pisze:
> [...]
> Nie udało mi się nic sensownego wyguglać poza potrawami
> z jagnięciny ale to niewątpliwie inna kategoria mięsa.

Heja, miałem kiedyś kilka razy styczność z koźliną - tyle że z młodych
jagniąt - wyborne. Z capa to może być czuć :(

napisz jak poszło :)

3. Data: 2008-03-16 11:32:36

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

michalek pisze:
> [...]
> Nie udało mi się nic sensownego wyguglać poza potrawami
> z jagnięciny ale to niewątpliwie inna kategoria mięsa.

?
http://kulinaria.uwrocie.info/index.php?option=com_g
aryscookbook&Itemid=152&func=viewcategory&id=50
pozdr. Jerzy

4. Data: 2008-03-17 05:06:01

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Mar, 07:46, "michalek" <m...@p...com> wrote:
> [...]
> Nie udało mi się nic sensownego wyguglać poza potrawami
> z jagnięciny ale to niewątpliwie inna kategoria mięsa.

Czasem nawet psy nie chcą... Cap strasznie cuchnie.

5. Data: 2008-03-17 07:35:24

Od: "michalek" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> ?

http://kulinaria.uwrocie.info/index.php?option=com_g
aryscookbook&Itemid=152&
func=viewcategory&id=50
> pozdr. Jerzy

Dzięki Jerzy, przejrzałem, uwzględnię w "moim wykonaniu".
Przyznam, że spodziewałem się spotkać opisy jakichś szczególnych
procedur (moczenia w ...., marynowania itp.) a tu jak większość
innych mięs.
Ja będę miał prawie półtuszę więc będzie tam nie tylko to co
najlepsze (np.udziec).
Większe kawałki pójdą na jakąś pieczeń, mniejsze na jakąś
formę gulaszu/paprykarzu.

6. Data: 2008-03-17 09:56:19

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Mar, 08:35, "michalek" <m...@p...com> wrote:

> [...]
> najlepsze (np.udziec).
> Większe kawałki pójdą na jakąś pieczeń, mniejsze na jakąś

Nie mogę się fachowo wypowiedzieć, to co pamiętam od starszych -
marynowanie a la dziczyzna (sarna i inne) troche pomaga. Osobiście
preferowałbym, drobne kawałki do obróbki termicnej - łatwiej oddają
nieprzyjemne zapachy i na odmianę łatwiej przyjmują zapach przypraw.
Pieczenie z mojego doswiadczenia podczas krojenia mogą być
"waniające".
Podobnie jest z trykami (baranami), kluczem mniejszego odoru jest
natychmiastowe usuniecie gonad w momencie uboju.

7. Data: 2008-03-17 11:55:21

Od: Goska <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam koleżankę która hoduje kozy. Pamiętam, że mówiła że kozła trzeba
wykastrować i w krótkim czasie (bodajże po tygodniu) mozna bić. Wtedy
mięso nie ma już capiego zapachu.

8. Data: 2008-03-17 18:10:15

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Goska pisze:
> Mam koleżankę która hoduje kozy. Pamiętam, że mówiła że kozła trzeba
> wykastrować i w krótkim czasie (bodajże po tygodniu) mozna bić. Wtedy
> mięso nie ma już capiego zapachu.

Tydzień to u młodego, podobnie jak z jagnięciną.
Nie wierz w to, ze jak starego wykastrujesz to po tygodniu nie będzie
capić, to parę miesięcy musi minąć.
pozdr. Jerzy

9. Data: 2008-03-17 18:14:38

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

P[...]a pisze:
> Nie mogę się fachowo wypowiedzieć, to co pamiętam od starszych -
> marynowanie a la dziczyzna (sarna i inne) troche pomaga. [...]

Ja bym to mięso jednak traktował jak starą baraninę i takie przepisy
zalecam.
pozdr. Jerzy

Spagetti - jakie mięso
Re: Usługi porządkowe