Dokuczanie bratu.

91. Data: 2007-04-03 07:23:43

Temat: Re: Dokuczanie bratu.
Od: "iwonek12" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szerr" <s...@g...peel> napisał w wiadomości
news:5scd1hx2zi1u.1pdp29wo60d80.dlg@40tude.net...

> Ja bym takich jednoznacznych diagnoz jednak przez Internet nie stawiał.
> Motywów takiego zachowania może być tysiąc.

To ja poproszę pierwszą setkę :)

--
pozdr.
Iwona

92. Data: 2007-04-03 07:27:15

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> O ile będziemy kłamać.
> Mogą być jednak sytuacje, gdy dziecko zrobi coś naprawdę
> dobrego/ładnego, ale samo nie bardzo wierzy, że mu się udało, nie
> podoba mu się to i próbuje to dyskredytować. Trudno wtedy nie wyrażać
> swojego prawdziwego zdania na ten temat i nie utwierdzać go w
> przekonaniu, że nie ma racji, bo odwalił kawał naprawdę dobrej roboty.

W takiej sytuacji nie pozostaje nam nic innego, jak zaakceptować opinie
o dziele dziecka ( Ach, więc wydaje ci się, że ten rysunek nie jest
dośc dobry?), oraz wyrazić własne zdanie na ten temat ( ja uważam
inaczej, podoba mi się, jak narysowałeś tego psa, wygląda, jakby
naprawdę za chwilę miał pobiec za patykiem).
Nigdy natomiast nie należy podważać zdania dziecka, już na podstawie
naszego zdania i własnego samo sobie średnią wyciągnie.
Justyna
GG 6756000

93. Data: 2007-04-03 07:34:28

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szerr napisał(a):

> Nie możesz obalać zasad pedagogiki, bo raz, gdzieś tam na jakimś
> moście, kara nie zadziałała na jakieś tam małe dziecko.

Może, może. Sami pedagodzy obalają ta zasadę i zalecają zamiast kar,
stosowanie konsekwencji. I nawet kursy dla rodziców z "metod Paulinki"
prowadzą.
Zresztą na podstawie obserwacji własnych dzieci, które są dokładnymi
przeciwieństwami, pod tym względem trzymaja sztamę - reakcja na karę
jest taka sama. ( Wredny rodzic, następnym razem należy nie dać się
przyłapać). Natomiast konsekwencje własnego działania przyjmują z
pokorą (no tak, tata mówił, że jak obowiązki w lesie, to internet
tamże, biorę się za sprzątanie)

> --
> Sz.

Justyna
GG 6756000

94. Data: 2007-04-03 07:43:43

Od: "iwonek12" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Problem polega na tym, że wcale często tego typu metody nie wystarczają.
> Dzieci są nieco bardziej skomplikowane, niż by tego chciały poradniki
> psychologiczne.

To prawda. Dlatego w stosowaniu każdej metody wskazana jest myślenie :)

> Z pochwałami zresztą też łatwo przesadzić, tworząc dziecku jakieś
> cieplarniane warunki. Wzrasta w wirtualnym świecie pochwał za byle co, a
> potem ma kłopoty w realu.

Chyba się nie rozumiemy. Tu nie chodzi o chwalenie za byle co. Chwalimy za
konkret. Za coś, co dla tego konkretnego dziecka jest osiągnięciem, choć dla
innego może być czymś nieistotnym. To wielka sztuka skutecznie chwalić.

--
pozdr.
Iwona

95. Data: 2007-04-03 07:57:25

Od: "PN" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Szerr<s...@g...peel>

[...]
> Dla mnie konsekwencje to też rodzaj kary.

[...]

A konsekwencja?

PN

96. Data: 2007-04-03 08:00:07

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 03 Apr 2007 09:34:28 +0200, krys w wiadomości
<news:eut02b$fjk$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

> Może, może. Sami pedagodzy obalają ta zasadę i zalecają zamiast kar,
> stosowanie konsekwencji.

Dla mnie konsekwencje to też rodzaj kary.

> I nawet kursy dla rodziców z "metod Paulinki" prowadzą.

Nie pisałem, że metody Paulinki są nieskuteczne. Zależy od dziecka i
okoliczności.

--
Sz.

97. Data: 2007-04-03 08:01:48

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

To jesteśmy jednomyślni :-)

--
Sz.

98. Data: 2007-04-03 08:02:57

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 03 Apr 2007 09:27:15 +0200, krys w wiadomości
<news:eusvkk$ct4$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

> Ach, więc wydaje ci się, że ten rysunek nie jest dośc dobry?

Trochę mi to Ameryką zalatuje ;-)

--
Sz.

99. Data: 2007-04-03 08:03:51

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 Apr 2007 09:57:25 +0200, PN w wiadomości
<news:eut1b9$fp8$1@news.onet.pl> napisał(a):

> A konsekwencja?

To konsekwencja :-)

--
Sz.

100. Data: 2007-04-03 10:17:24

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szerr napisał(a):

> Trochę mi to Ameryką zalatuje ;-)

Mi tam lata kalafiorem, może zalatywać i ZSRR-em, działa i krzywdy nie
robi - czego trzeba wiecej?

Justyna
GG 6756000

"Zostań paleontologiem" [pytanie]