Dokuczanie bratu.

61. Data: 2007-04-02 17:10:17

Temat: Re: Dokuczanie bratu.
Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:euqcol$c2h$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Szpilka" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
>>

> A zdążyłaś go pochwalić i nagrodzić za to, ze był grzeczny?Czy może pół
> dnia się starał, a Ty nic?

No właśnie co chwila się zachwycałam jaki on grzeczny, jak jest miło,
fajnie, każdy jest zadowolony, i że dostał plusy i w ogóle.

Sylwia

62. Data: 2007-04-02 17:10:57

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości

> Cóż mogę powiedzieć... Bądź dzielna, wszystko jeszcze przed Tobą ;-)
>
> Agnieszka pocieszająco ;-)

;-P
Nie pocieszyłaś

Sylwia

63. Data: 2007-04-02 17:13:39

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PN" <s...@l...po> napisał w wiadomości
> Szpilka<s...@s...pl>
>
> [...]
> [...]
>
> Nie obraź się, ale nie mogłem powstrzymać rozbawienia przy lekturze Twojej
> wiadomości.

Nie obraziłam się.
I jak jest taka akcja to mi się chce płakać, ale jak ją potem po jakimś
czasie opowiadam to rzeczywiście śmiesznie to wygląda. Pewnie za kilka lat
będę dzieciom opowiadać anegdotki z ich zachowań.

> I mam wrażenie, że Piotrka też nieźle bawią tego rodzaju "kary" :)

No ma czasem tak że się śmieje, nie wierzy że ja na poważnie mu robię karę,
kiedy widzi że to nie żarty to sie obraża, wścieka.

Sylwia

64. Data: 2007-04-02 17:14:47

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szerr<s...@g...peel>

> I co? Zwykle działa?

Działa, kiedy Piotrek widzi ze to nie żarty, że nie popuszczę jak nie
odbębni swoich minut kary.

Sylwia

65. Data: 2007-04-02 17:15:41

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:euqd09$cnh$1@news.onet.pl...

> Na pewno dziecko wreszcie osiąga to co chciało - pełne zainteresowanie
> matki, która cały czas sprawdza, czy skazaniec odbywa karę, a jak się bawi
> sam, to mama się nim nie interesuje.

U mnie akurat karny dywanik jest widoczny prawie z każdego miejsca w
mieszkaniu. Nie musze specjalnie wstawac i iść zobaczyć czy na nim siedzi.

Sylwia

66. Data: 2007-04-02 17:19:03

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mała poprawka. Nie odrzucaj Piotrka, bo przedobrzysz. Po prostu zajmij
> sie Maćkiem, jakby Piotrka nie było. To mu da szansę na przemyślenie
> bilansu zysków i strat. Jak go odeślesz, skupi sie na żalu do Ciebie.

Hmm, do pokoiku jest odsyłany na kilka minut po czym wraca do nas i się z
nami bawi. Nad Maćkiem się użalam chwilkę, kilka słów pocieszenia, ale tak
by Piotrek zobaczył że mi Maćka szkoda (wcześniej tego włąśnie nie robiłam i
nie było efektów) I w tym pokoiku sobie myśli właśnie.

Sylwia

67. Data: 2007-04-02 17:23:43

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iwonek12" <i...@i...pl> napisał w wiadomości

> Na podstawie tego, co piszesz w tym wątku, myślę, że jednak jest to
> problem uwagi poświęcanej starszemu. Piotrek w jakiś sposób czuje się
> zagrożony, skoro w ten sposób domaga się uwagi.

Nie wiem sama, mozliwe. On i tak jest dzieckiem mało absorbującym. Potrafi
całe godziny się sam bawić, więc tu pojawienie się brata w niczym mu nie
zagroziło.

> Moim zdaniem powinnaś zwiększyć zdecydowanie ilość pochwał, gdy ładnie się
> bawi z bratem. Nie mów mu, że nie potrafi się bawić z młodszym i za karę
> pójdzie do pokoju (IMO na dłuższą metę może to wzmóc bunt pt. "ja mu
> jeszcze pokażę, kto jest ważniejszy"). Powtarzaj za każdym razem, jak
> pięknie potrafi zająć malca, jaką jest dla ciebie pomocą i jak dobrze, że
> młody ma takiego fajnego starszego brata.

No chwalę, chwalę. :-)
Od samego początku jak tylko się pojawił młodszy brat Piotrek był chwalony,
że podał pieluszkę/krem/chusteczki, że ładnie popilnował brata jak mama
poszła do wc, i wiele innych drobnych sytuacji, w których podkreslałam jaki
on fajny dla brata jest.

Sylwia

68. Data: 2007-04-02 19:02:26

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Apr 2007 10:41:57 +0200, Joanna Duszczyńska w wiadomości
<news:euqfkk$kuo$1@news.onet.pl> napisał(a):

> Oczywiście, że taka kara jest wzmocnieniem pozytywnym - czyli takim, które
> sprawia, ze dziecko jest dalej niegrzeczne.

Jakoś nie sądzę, że tak to działa co do zasady.

> Jak czasem jestem grzeczny, to zajmuje się wyłącznie swoimi sprawami. Muszę
> być niegrzeczny, żeby zajmowała się mną.

Opisujesz nie zasadę, ale _wyjątkową_ mamę, która dzieckiem interesuje się
_wyłącznie_ wtedy, gdy jest niegrzeczne.
Przy prawidłowym, zrównoważonym podejściu kary działają normalnie - jak
kary, nie nagrody.

--
Sz.

69. Data: 2007-04-02 19:04:30

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Apr 2007 12:36:29 +0200, iwonek12 w wiadomości
<news:euqmct$90m$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

> Piotrek prowokuje, by zwrócić na siebie uwagę i tę uwagę dostaje.

Ja bym takich jednoznacznych diagnoz jednak przez Internet nie stawiał.
Motywów takiego zachowania może być tysiąc.

--
Sz.

70. Data: 2007-04-02 19:09:26

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 Apr 2007 12:56:04 +0200, iwonek12 w wiadomości
<news:euqnhh$dah$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

> Powtarzaj za każdym razem, jak pięknie potrafi zająć malca, jaką jest dla
> ciebie pomocą i jak dobrze, że młody ma takiego fajnego starszego brata.

Problem polega na tym, że wcale często tego typu metody nie wystarczają.
Dzieci są nieco bardziej skomplikowane, niż by tego chciały poradniki
psychologiczne.

Z pochwałami zresztą też łatwo przesadzić, tworząc dziecku jakieś
cieplarniane warunki. Wzrasta w wirtualnym świecie pochwał za byle co, a
potem ma kłopoty w realu.

--
Sz.

"Zostań paleontologiem" [pytanie]