Re: Dom za 20 000 zł

Date: Mon, 27 Sep 2010 09:12:08 +0200
From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
Subject: Re: Dom za 20 000 zł
<o...@l...dom> <i7b1np$m0s$1@news.onet.pl>
<o...@l...dom>
<4c99b835$0$27028$65785112@news.neostrada.pl>
<4c99da7a$1@news.home.net.pl>
<4c99eba7$0$27028$65785112@news.neostrada.pl>
<4c99f63c$0$20998$65785112@news.neostrada.pl>
<4c99f84b$0$27047$65785112@news.neostrada.pl>
<4c9a0746$1@news.home.net.pl>
<4c9a1320$0$27027$65785112@news.neostrada.pl>
<4c9c8f75$1@news.home.net.pl>
<4c9c9818$0$27028$65785112@news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
<4c9dd5bd$0$22803$65785112@news.neostrada.pl>

W dniu 25.09.2010 12:57, Jan Werbiński pisze:

> Gwarancji nie ma, ale jest statystyka.
> Statystycznie kulkę w łeb dostaje się niezwykle rzadko.

Która mówi, że prędzej dostaniesz kulkę w łeb niż stracisz na
nieruchomości kupowanej w Polsce w miarę porządnej okolicy do 2006 roku.
[ciach]

> No to już masz 2/3 na IKE, a co do reszty, to na pewno coś znajdziesz.

Aha. Kilkadziesiąt (jeśli nie kilkaset) kont/lokat "antybelkowych".

Swoją szosą - czy czasem z konta emerytalnego nie można wypłacić bez
uiszczenia belkowego przed osiągnięciem wieku emerytalnego, hmm?
[ciach]

> Mogę tych lokat mieć chyba nieograniczoną ilość. Sprawdź w Inteligo.

Liczbę, nie ilość. To po pierwsze. Po drugie nikt zdrowy psychicznie nie
będzie się męczył z kilkudziesięcioma (albo i więcej) lokatami. Po
trzecie - fiskus czuwa. Zasadniczo jest to unikanie opodatkowania i
wykorzystywanie przepisów niezgodnie z ich intencją.

> Bo błędnie założyłeś istnienie tych ograniczeń.

Błędnie? To są ograniczenia prawne.

> Umiem. A Ty?

Lepiej od ciebie najwyraźniej.

> Nie będę analizował Twojej sytuacji rodzinnej. Nie moja sprawa. Nie moje
> problemy.

No tak, ty masz swoje. Biedaku.

Moim jedynym problemem jest to, że nie pochodzę z rodziny milionerów i
nie miałem na początek życia kilkuset tysięcy złociszy w prezencie na
budowę domu. Ale sobie poradziłem bez czekania do emerytury.

[ciach]

> Kiedy ceny idą gwałtownie w górę, to zawsze gwałtownie spadają.
> http://stooq.pl/q/?s=wig20&c=10y&t=l&a=lg&b=0
> http://stooq.pl/q/?s=cl.f

Jakoś w mojej okolicy za chiny ludowe nie chcą.

> Poszukaj sobie indeksów cen i odnieś do inflacji.
> Nie będę pracował za darmo dla Ciebie.

Czyli twoje dane są z sufitu.

> Ceny nie są stałe. Zmieniają się w zależności od inflacji, kosztów i
> koniunktury.

Dokładnie. W mojej okolicy jest spore wzięcie na ziemię i małe parcie
właścicieli na sprzedaż.

> Ale ja nie zbieram na mieszkanie.

No tak, ty postąpisz "mądrze" i do emerytury będziesz mieszkał z
rodzicami. Ewentualnie się szarpiesz na wydatek i kupisz pudło do
zamieszkania pod mostem.

No to jedź.