Domki z piernika - porady

1. Data: 2007-11-30 17:52:44

Temat: Domki z piernika - porady
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

A oto parę porad i obserwacji dla tych, którzy mają zamiar za ten domek
się zabrać: Melasa musi być, nie da się zastąpić miodem. Koniecznie
trzeba wałkować ciasto pomiędzy dwoma kawałkami pergaminu wielkości
blachy, potem zdjąć jeden papier, trzymając za drugi umieścić ciasto na
blasze i zdjąć drugi papier. Ciasto wygląda, jak mokry miałki piasek,
ale trzyma się po rozwałkowaniu.

Ciasto nic nie traci przy ponownym wałkowaniu.

Po wycięciu kształtów nie można ruszać, bo się kompletnie powykrzywiają.
Łatwiej jest wydłubać skrawki, jeśli się umieści blachę z ciastem w
lodówce na 10 minut, czy na dworze, jak kto ma zimno :) Wycięłam wzory
ze zwyklego papieru i obrysowałam nożem na cieście. Wszystkie okna
wycięłam formami do ciasteczek, gwiazdkami. Nie chciało mi się
umieszczać folii aluminiowej pod okienkami, ułożyłam w nich landrynki
bezpośrednio na blasze, które się pięknie odkleiły po upieczeniu za
pomocą płaskiego noża, gdy jeszcze gorące na blasze.

2 strony zdjec domkow w galerii D&D:

http://www.kuchnia.com.pl/index.php?option=com_zoom&
Itemid=156&catid=1&PageNo=1

MB

2. Data: 2007-12-03 12:40:31

Temat: Re: Domki z piernika - porady
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:13l0jfd99rn4195@corp.supernews.com...
>A oto parę porad i obserwacji dla tych, którzy mają zamiar za ten domek

Magdaleno,
Skusiłaś mnie i chyba spróbuję w tym roku swoich sił w robieniu domku z
piernika.
Powiedz mi tylko, proszę, jaki duży mniej więcej jest taki domek z podanej
przez Ciebie ilości ciasta. Nie wiem, jaki duży wykrój przygotować.
Dzięki wielkie i pozdrawiam
Barbara i Marysia z górą pierniczków czekających na ozdabianie

3. Data: 2007-12-03 16:01:58

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. wrote:
> [...]
> Dzięki wielkie i pozdrawiam
> Barbara i Marysia z górą pierniczków czekających na ozdabianie

Wysylam Ci plany na priva - to jest maly .gif

MB

4. Data: 2007-12-03 17:43:58

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Wysylam Ci plany na priva - to jest maly .gif
>

> MB

Odbilo - moze nie wycielam wszystkiego...Ponizej link do strony z
planami i zdjeciem. Te plany nalezy powiekszyc (na drukarce) wedle
wlasnego uznania.

http://homepage.mac.com/magdalenabassett/domek/Photo
Album3.html

Wesolej zabawy.

MB

5. Data: 2007-12-03 19:50:01

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
wiadomosci news:13l8g304i9fle33@corp.supernews.com...
> Odbilo - moze nie wycielam wszystkiego...Ponizej link do strony z planami
> i zdjeciem. Te plany nalezy powiekszyc (na drukarce) wedle wlasnego
> uznania.

Doszedl do mnie mail. Dzieki wielkie. Odpisalam na priva.
Pozdrawiamy
Barbara i Marysia

Domek z piernika (P)
Domki z piernika - porady i zdjecia