Drzewa umierają stojąc.

1. Data: 2015-02-07 15:23:04

Temat: Drzewa umierają stojąc.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

na luźnej kanwie wątku o przycinaniu wiśni nasunęła mi się myśl o innych
drzewach, tych, które są potrzebne nam wszystkim, a są "przycinane" ze
względów tzw "bezpieczeństwa" itp - a oznacza to w wielu przypadkach tylko
i wyłącznie nadużycia:

http://www.alfa.com.pl/slask/201004/s62-63.htm

Zachęcam do przeciwdziałania takiej dewastacji poprzez dokumentowanie
fotograficzne i sprawdzanie w urzędach zasadności tego rodzaju "akcji".

Sama do dziś żałuję, że kilkanascie lat temu nie zareagowałam na bezmyślne
"ogłowienie" (skutkujące szybkim uschnięciem) do połowy pnia dwóch
stuletnich kasztanów w mojej miejscowości - ale wtedy miałam na głowie tyle
innych rzeczy, a to i jeden z dalszych sasiadow był, wiec jak to na wsi -
człek sie nie odezwał... Pamiętam mój szok, kiedy pewnego ranka jadac do
pracy zobaczyłam sterczące z ziemi trzymetrowe kikuty ich grubych pni; mam
ten widok przed oczyma do dziś! Teraz będę zwracać uwagę na takie rzeczy
szczególnie dokładnie, będę fotografować i tropić zasadność i osoby
decyzyjne.

2. Data: 2015-02-07 21:11:27

Temat: Re: Drzewa umierają stojąc.
Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-07 o 15:23, XL pisze:
> [...]
> ten widok przed oczyma do dziś! Teraz będę zwracać uwagę na takie rzeczy
> szczególnie dokładnie, będę fotografować i tropić zasadność i osoby

Na mnie bardziej działa widok głodnych dzieci. Kasztan to chwast. Nie ma
co nad nim płakać. Póki co w Polsce mamy dodatni przyrost naturalny
drzew. I mam nadzieję, że się to nie zmieni, bo tu i ówdzie coraz
częściej widać wyciąganie rąk w kierunku Lasów Państwowych. Póki mamy
dodatni przyrost naturalny, nie należy płakać nad ogłowieniem kilku
egzemplarzy, zwłaszcza nic nie wartych kasztanowców. To są tylko drzewa.
Oczywiście, jeśli gospodarka drzewna jest wydolna. A nasza jest jak
najbardziej.

Pozdrawiam,
MW

3. Data: 2015-02-08 18:47:52

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości

> Kasztan to chwast. Nie ma co nad nim płakać.
Hejka. Po pierwsze nie kasztan tylko kasztanowiec biały (Aesculus
hippocastanum), który jest cennym i powszechnie uprawianym drzewem ozdobnym.
Składa się na to przede wszystkim bardzo regularna, szeroka, bogato
ulistniona korona, wczesne rozwijanie liści na wiosnę i piękne przebarwienia
jesienne. Kwiaty kasztanowców są miododajne. Kasztanowiec biały jest jednym
z najcenniejszych drzew alejowych i przydrożnych, niezastąpiony w dużych
parkach, zadrzewieniach miejskich i osiedlowych.
Płakać należy nad faktem, że przywleczony do Polski szrotówek
kasztanowcowiaczek (Cameraria ohridella) może wykończyc te piękne i
majestatyczne drzewa, których kwitnienie jest u nas tak ściśle są związane z
egzaminami maturalnymi.
Pozdrawiam alterująco Ja...cki

4. Data: 2015-02-08 18:58:44

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 07 Feb 2015 21:11:27 +0100, wolim napisał(a):

> Na mnie bardziej działa widok głodnych dzieci.

Nie pytam, co na Ciebie działa, o ile NIC nie robisz, aby to naprawiać.

> Kasztan to chwast. Nie ma
> co nad nim płakać.

Bzdura.
No i nie o same kasztany tu chodzi, tylko o DRZEWA wycinane bez ładu i
składu, często z bzdurnych powodów, na skutem przekrętów, a co najgorsze
"pod zamówienie" na cenne drewno. Stare i cenne egzemplarze to matecznik
naszej przyrody i warunek jej przetrwania, tak samo wazny dla "głodnych
dzieci", jak jedzenie.

5. Data: 2015-02-08 21:57:40

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> [...]
> kasztanowcowiaczek (Cameraria ohridella) może wykończyc te piękne
> i majestatyczne drzewa, których kwitnienie jest u nas tak ściśle

To powinno budzić największe obawy. Nie będzie kasztanów błyszczących,
nie będzie kwiatów, nie będzie matur. A w związku z tym młodzież
zgłupieje nam do reszty. Wszystko to przez tego drania szrotówka.

Jarek

--
Kochany, kochany
Lecą z drzewa jak dawniej kasztany

6. Data: 2015-02-09 12:29:09

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 8 Feb 2015 21:57:40 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
> nie będzie kwiatów, nie będzie matur. A w związku z tym młodzież
> zgłupieje nam do reszty. Wszystko to przez tego drania szrotówka.

Jak widać po tej wypowiedzi - zupełnie niezależnie od szrotówka ludzie
głupieją.

7. Data: 2015-02-09 16:29:24

Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-09 o 12:29, XL pisze:

> Jak widać po tej wypowiedzi - zupełnie niezależnie od szrotówka ludzie
> głupieją.

Czy masz zdiagnozowany Zespół Aspergera?
W 95% kwalifikujesz się.
dla ułatwienia:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zesp%C3%B3%C5%82_Asperg
era

8. Data: 2015-02-09 20:06:22

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 09 Feb 2015 16:29:24 +0100, t-1 napisał(a):

> Czy masz zdiagnozowany Zespół Aspergera?
> W 95% kwalifikujesz się.
> dla ułatwienia:
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Zesp%C3%B3%C5%82_Asperg
era

Nie kwalifikuję się - nie wykazuję niezdarności ruchowej. Jakbyśmy się
spotkali w realu,mógłbyś to ewidentnie stwierdzić na swojej gębusi.

9. Data: 2015-02-09 21:02:50

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Jak widać po tej wypowiedzi - zupełnie niezależnie
> od szrotówka ludzie głupieją.

Z Twojej wypowiedzi wynika raczej, że tracą poczucie humoru :-(

10. Data: 2015-02-09 21:34:49

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 9 Feb 2015 14:02:50 -0600, Pszemol napisał(a):

> "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Z Twojej wypowiedzi wynika raczej, że tracą poczucie humoru :-(

W tym watku nie jest ono mile widziane.

Stare nasiona... czy jeszcze żyją?
Cięcie wiśni teraz?
Agrest, usychają liście jakiś oprysk ?