Drzwi wewnetrzne sosnowe

1. Data: 2002-04-19 10:09:05

Temat: Drzwi wewnetrzne sosnowe
Od: t...@y...com szukaj wiadomości tego autora

Chcemy sobie kupic drzwi sosnowe w Leroy Merlin (wawa), nie pamietam
jakiej firmy. Pytanie brzmi, jak to zabezpieczyc, aby po paru miesiacach
nie okazalo sie ze musze je wyrzucac. Czym to bejcowac i potem
lakierowac. No i pytanie generalne, czy jest w ogole sens kupowac takie
drzwi, czy po prostu dolozyc drugie tyle i kupic jakies fornirowane...

Pozdr. Tomasz Sulej.
http://www.akacje.prv.pl

1. Data: 2002-04-19 14:13:23

Temat: Re: Drzwi wewnetrzne sosnowe
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <t...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
> jakiej firmy. Pytanie brzmi, jak to zabezpieczyc, aby po paru miesiacach
> nie okazalo sie ze musze je wyrzucac. Czym to bejcowac i potem

A po co chcesz je bejcowac? Jesli ci kolor sosny nie odpowiada, to nie
kupuj, bejcowana taka duza powierzchnia w zyciu nie wyjdzie rowno, poza tym
bedzie wygladala dziwnie.
Lakier? Do drzwi wg mnie najlepszy bedzie jakis akrylowy (tzw. wodny) -
zaden inny lakier nie zostawia tak naturalnego wygladu drewna, jak akrylowe.

J.

1. Data: 2002-04-19 17:01:55

Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 19 Apr 2002 16:13:23 +0200, Jarek P. <j...@p...onet.pl> wrote:

>Lakier? Do drzwi wg mnie najlepszy bedzie jakis akrylowy (tzw. wodny) -
>zaden inny lakier nie zostawia tak naturalnego wygladu drewna, jak akrylowe.

Potwierdzam, że lakier wodny. My, po tym jak parkieciarze pomalowali nam
podłogę Eurotrendem, kupiliśmy sobie puszkę tego lakieru i malujemy
wszystko, co podejdzie pod pędzel:) A konkretnie odnowiliśmy stół,
pomalowaliśmy szafkę i Ikei, łóżko robione na zamówienie i jest super.
Koloru nie zmienił, nie klei się, nie śmierdzi.

Renata

1. Data: 2002-04-20 17:24:14

Od: "billy" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A po co chcesz je bejcowac? Jesli ci kolor sosny nie odpowiada, to nie
> kupuj, bejcowana taka duza powierzchnia w zyciu nie wyjdzie rowno, poza
tym
> bedzie wygladala dziwnie.

Jak chcesz to kupuj i bejcuj na jaki kolor Ci sie podoba. Zaden
problem.Wyjdzie rowno ladnie i bezproblemowo. Jedna uwaga .Odpusc sobie
bejce wodne bo ci sie sloje w sosnie podniosa. Spirytusowe dostepne w
sklepach b. czesto sa spirytusowe tylko z nazwy a 3/4 to woda. Musisz
sprawdzac.Najlepsze sa bejce rozpuszczalnikowe np. nitro tylko praktycznie
musisz bejcowac np na dworze ,strychu w mieszkaniu zamieszkanym to
nienajlepszy pomysl. Mozesz tez kupic tzw lakobejce -lakier barwiacy drzewo
na pozadany kolor.o

> Lakier? Do drzwi wg mnie najlepszy bedzie jakis akrylowy (tzw. wodny) -
> zaden inny lakier nie zostawia tak naturalnego wygladu drewna, jak
akrylowe.

Zalezy co lubisz. Lakiery wodne sa zwykle bardziej matowe i mniej trwale.
Parkieciarze je lubia z prostego wzgledu. Szybko sie maluje, szybko
odparowuja szybko mozna polozyc kolejna warstwe a co najwazniejsze nie maja
rozpuszczalnikow . NIe strujesz sie i nie musisz nosic maseczki nie
przeszkadza zla wentylacja malowanego pomieszczenia. Gdy maluje sie parkiety
dzien w dzien ma to decydujace znaczenie. Do tego jest nadzieja ze klient
szybciej zleci kolejne lakierowanie.Osobiscie wole rozpuszczalnikowe.

Zalezy czy lubisz "majsterkowac" i jestes oszczedny czy tez nienawidzisz i
masz forsy jak lodu.
PS. Co rozumiesz przez drzwi fornirowane ? Fornirowanie to oklejanie drewna
(zwykle gorszego gatunku) cienka warstwa innego drewna (zwykle
szlachetniejszego).

billy

1. Data: 2002-04-21 05:15:07

Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 20 Apr 2002 19:24:14 +0200, billy <b...@p...onet.pl> wrote:

>Zalezy co lubisz. Lakiery wodne sa zwykle bardziej matowe i mniej trwale.
Producenci akurat twierdzą, że odwrotnie, no ale to producenci.

>Parkieciarze je lubia z prostego wzgledu. Szybko sie maluje, szybko

U mnie były dwie ekipy parkieciarskie i OBIE chciały malować
rozpuszczalnikowym, trzeba było lekkiego nalegania, żeby nie.

Renata

1. Data: 2002-04-21 08:57:47

Od: "billy" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Producenci akurat twierdzą, że odwrotnie, no ale to producenci.
Producenci czego ? Domyslam sie ze czytalas tylko reklamowki lakierow
wodnych.

> U mnie były dwie ekipy parkieciarskie i OBIE chciały malować
> rozpuszczalnikowym, trzeba było lekkiego nalegania, żeby nie.
Mieli racje ? Znali sie na tym ? Maja doswiadczenie ? Wiedzieli czym sie
skonczy malowanie wodnymi ?

billy

1. Data: 2002-04-21 12:04:58

Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 21 Apr 2002 10:57:47 +0200, billy <b...@p...onet.pl> wrote:

>Mieli racje ?
A skąd mam to wiedzieć?

Znali sie na tym ? Maja doswiadczenie ?

Mówili, że mają, znam osoby, u których pracowali.

>Wiedzieli czym sie
>skonczy malowanie wodnymi ?

Pewnie wiedzieli, bo już malowali.

Jak już pisałam mieliśmy dwie ekipy. Obydwie najpierw pomalowali podłogę
lakierem rozpuszczalnikowym, ale w dłuch małych pokojach podłoga wyszła na
żółto, a w dużym na czerwono (podłogi były gruntowane), ponieważ nie
chcieliśmy ani żółtej ani czerwonej podłogi, więc kazaliśmy im zetrzeć
lakier i położyć wodny. Efekt? Drewno ma kolor drewna.

Renata

1. Data: 2002-04-23 18:47:40

Od: "vpw" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <j...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> Lakier? Do drzwi wg mnie najlepszy bedzie jakis akrylowy (tzw. wodny) -
> zaden inny lakier nie zostawia tak naturalnego wygladu drewna, jak

A to ciekawe. U mnie polki 60x300 debowe pan "zlota raczka" bejcowal
sadolinem i wyszlo super. Polek bylo 4 i wszystkie maja jednolity
kolor/odcien podobny lub taki sam jak kto woli. Mysle, ze wszystko sie da
zrobic tylko nie nalezy robic tego po lebkach. Jemu zajelo to ze 3 dni -
glownie na przerwy technologiczne. Bejca nakladana byla szmatka, bardzo
cieniutko a nastepnie przez 24 godziny schla - na to lakier (akurat trafic
do parkietow) i chodzic po tym mozna. Tym samym systemem zostaly zrobione
zostaly trepy do schodow i jak narazie sa ok.

Drzwi sosnowe mozna bylo kupic bo sa atrakcyjne cenowo a zabejcowac na inny
kolor mozna bez wiekszego problemu. Jedynym problemem moze byc lekko inny
odcien jesli drzwi skladaja sie z deszczulek ale i one maja troche inny
odcien naturalny wiec razic to nie powinno.

vpw

1. Data: 2002-04-23 20:13:32

Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 23 Apr 2002 22:41:52 +0200, billy <b...@p...onet.pl> wrote:
>wychodzi.Wodne sa (bo musza byc) miekkie i malo trwale ale czasem wygodne.

Napisz dlaczego muszą być.
Rozpoczynającemu wątek chodziło o lakier na drzwi wewnętrzne i myślę, że
akurat twardość nie jest w tym wypadku kluczowym parametrem.

Renata

1. Data: 2002-04-23 20:41:52

Od: "billy" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znali sie na tym ? Maja doswiadczenie ?
Wiesz , te pytanka to takie bardziej retoryczne byly...;-)
Po prostu tak juz jest ( i parkieciarze to dobrze wiedza) ze lakiery
rozpuszczalnikowe sa twardsze i trwalsze. Niestety czesto przebarwiaja
drewno. Choc u mnie podlogi sa slomkowe i nawet sie zastanawialem czy przed
lakierowaniem nie zapuscic bejca dla przyciemnienia ale sobie odpuscilem
.Najtrwalsze sa chemoutwardzalne i zywice tylko potem watroba bokiem
wychodzi.Wodne sa (bo musza byc) miekkie i malo trwale ale czasem wygodne.

billy

prosba o porade
Niewidoczny montaz polek
Wygłuszanie drzwi