Re: Duchy

Data: 2017-07-22 15:45:53
Temat: Re: Duchy
Od: Kviat

W dniu 2017-07-22 o 14:54, Pszemol pisze:

> No ale ten miliard lat nie bierze się z metody zastosowanej do detekcji
> ani sposobu nadawania informacji tylko pochodzi z odległości między
> odbiornikiem a źródłem nadawania tych fal grawitacyjnych...

No pewnie. Mój przykład to był żart. Kto normalny zderzałby czarne
dziury do nadawania alfabetem Morse'a? :)

> Swoją drogą jeśli foton jest nośnikiem fal EM to taka fala grawitacyjna
> przecież rozchodzi się też za pomocą takich "fotonów/grawitonów",

Najprawdopodobniej.

> a więc masz nośnik a twierdziłeś że grawitacja nie ma nośnika :-)

Nic takiego nie twierdziłem.
Zwróciłem tylko uwagę, że nośnik jest nieznany, a nie, że go nie ma.

To względem Twojego "dowodu" na nieistnienie duchów. Nie można dowodzić
nieistnienia duchów na podstawie tego, że nie znamy nośnika za pomocą
którego te duchy (rzekomo) się objawiają.

> Bitów informacji oczywiście. Czy dalej mówimy o informacji?

Ale jakiej informacji?
Ten sam kawałek muzyki może zająć 1000 bitów jak i 100000 bitów.
Więc próbkując taki fragment w ciągu sekundy masz albo 1000
bitów/sekundę, albo 100000 bitów na sekundę.
Tyle, że jakość odtworzonego fragmentu muzyki będzie różna...

Ilość bitów pobranych na sekundę zależy od możliwości technicznych i
potrzeb, a raczej o granicę użyteczności takiej informacji dla człowieka
czy komputera, który ma tę informację przetworzyć.

Więc pobranie jednego bitu "informacji" z kawałka muzyki w ciągu sekundy
jest dla nas bezużyteczne. Nawet nie będziesz wiedział, że to fragment
utworu muzycznego :)
Ale pobranie jednego bitu informacji w ciągu sekundy np. z jakiegoś
przełącznika, który przełącza się raz na sekundę jest użyteczna.

Więc jeżeli pytasz ile _można_ pobrać bitów informacji w ciągu sekundy,
to odpowiedź brzmi: dużo :) Tyle, ile pozwala na to jakiś czujnik
czegośtam, urządzenie, które to przekazuje do zapisu (po cholerę nam
informacja, której nie można zapisać?), oraz jakości/rodzaju nośnika, na
której ta informacja jest zapisywana. Więc takie pytanie powinieneś
zadać raczej producentom sprzętu, albo zajrzeć do ich specyfikacji
technicznej.

Albo nadal nie wiem o co pytasz :)

Żartowałem przecież...

Pozdrawiam