Re: Dwie imprezy pod rzad

1. Data: 1999-12-23 10:50:56

Temat: Re: Dwie imprezy pod rzad
Od: w...@u...com.pl szukaj wiadomości tego autora

Bardzo prosze o ten przepis na roladki. Brzmi tak smakowicie...

Pozdrawiam
Gosia

--
Archiwa polskich grup dyskusyjnych - http://www.newsgate.pl/archiwum.shtml

1. Data: 1999-12-23 11:17:54

Od: Malgorzata Krzyzaniak <z...@f...cgs.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Dec 1999 w...@u...com.pl wrote:

> Bardzo prosze o ten przepis na roladki. Brzmi tak smakowicie...

Piersi (indyka, kurczaka) pokroić w plastry (wąskie, długie kawałki),
rozbić. Posolić, popieprzyć i natrzeć roztartymi ząbkami czosnku i
tymiankiem. Po jednej stronie posypać startym żółtym serem (z gatunku
takich, co się dobrze roztapiają). Na wierzch położyć plasterek szynki,
zawinąć w roladkę (przebić wykałaczką, żeby się nie rozlazło). Na patelni
podsmażyć drobno pokrojone cebule (lub szalotki; lepiej szalotki, ale
dostać nigdy nie mogłam), potem na tym obsmażyć ze wszystkich stron
roladki. Zalać gorącym rosołem (może być z kostki, warzywna Knorra jest
dobra - ilość odpowiednia do ilości mięsa, musi zakryć wszystkie roladki),
gotować tak z 20-25 minut. Dodać sok ze świeżo wyciśnietej cytryny i
szklankę białego wina. Na samym końcu dodać śmietanę - najlepiej odlać
trochę sosu i zmieszać najpierw ze śmietaną i dopiero wlać do garnka. Żeby
uzyskać ładną konsystencję, najlepiej śmietanę dodawać przed samym
spożyciem, po wyjęciu roladek na półmisek. Jeśli sos ma być bardzo gładki,
można przetrzeć przed dodaniem śmietany przez sitko (inaczej są grudki
mięsa, sera i cebuli). W przypadku robienia jedzonka na raty, śmietanę
dodać ostatniego dnia.

Zuzanka

--
Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak ..... z...@v...com.pl
http://www.venco.com.pl/~zuzanka/

1. Data: 1999-12-23 12:29:09

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 23 Dec 1999 12:17:54 +0100, Malgorzata Krzyzaniak
<z...@f...cgs.pl> wrote:

[ciach przepis]

Mniam... Po co ja to czytam w pracy!? Masochistka chyba jestem... :)

Wygląda nieźle, jeszcze uściślę jedną rzecz.

Te roladki po zwinięciu to maja by płaskie krążki czy raczej tak samo
wysokie jak szerokie - wydaje mi się, że to drugie, żeby ser nie
wyciekał, ale wolę się upewnić. Innymi słowy - jak szerokie mają byc te
paski po rozbiciu?

Mam nadzieje ,że dobrze wchodzą z ryżem [1], niemusiałabym obiera
ziemniaków. :)

Jo'Asia

[1] Jeśli ma byc do potraw mięsnych gotuję go na na rosołku z kostki w
celu lekkiego zaostrzenia smaku

--
Joanna Słupek http://rassun.art.pl
~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 1999-12-23 14:43:16

Od: Malgorzata Krzyzaniak <z...@f...cgs.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 23 Dec 1999, Jo'Asia wrote:

> Mniam... Po co ja to czytam w pracy!? Masochistka chyba jestem... :)

Uhm :-)

> [...]
> wysokie jak szerokie - wydaje mi się, że to drugie, żeby ser nie
> wyciekał, ale wolę się upewnić. Innymi słowy - jak szerokie mają byc te

Ja robię zwykle tak 6-7 na 15 cm (ale w praniu wychodzi
wszystko pomiędzy :-)). Kurczak nie daje się tak
ładnie rozbić jak schab, dlatego roladki nie są płaskie, a takie dosyć
grube - średnicę mają mniej więcej 6-7 cm.

> Mam nadzieje ,że dobrze wchodzą z ryżem [1], niemusiałabym obiera
> ziemniaków. :)

A doskonale wchodzą.

> [1] Jeśli ma byc do potraw mięsnych gotuję go na na rosołku z kostki w
> celu lekkiego zaostrzenia smaku

Zacnie.

Zuzanka

--
Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak ..... z...@v...com.pl
http://www.venco.com.pl/~zuzanka/
Uwaga! Otwieram 46794875 naradę wodzów starszych i administracji terenowej.
Dzisiaj opowiem wam dowcip...

Smacznych Swiat
Re: Jedzenie
Re: Thermomix-slyszeliscie?