Dziecko, szkoła, dyktafon ... - podzielcie się swoją opinią :)

121. Data: 2006-01-17 20:32:26

Temat: Re: Dziecko, szkoła, dyktafon ... - podzielcie się swoją opinią :)
Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Jan 2006 20:25:34 +0100, Harun al Rashid napisał(a):

> Użytkownik "Roman" ...
> No musiałeś?! Ehhh...
> Jak dyrek ustalił taki porządek wyjść, to nie ma zmiłuj. Wewnętrzny
> regulamin może zawierać podobne wymogi.

Ale to nie dyrektor. W innych szkołach też tak mają.
--
Elżbieta

122. Data: 2006-01-17 20:34:43

Od: Roman <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Jan 2006 23:30:47 +0100, Nixe napisał(a) w wiadomości:

> Ale jednakowoż nie jesteś za tym, by przeprosiła ucznia/rodziców za
> nieuzasadnioną konfiskatę mienia?

Skoro działała w granicach uzasadnionego błędu, motywowanego
usprawiedliwioną okolicznościami oceną sytuacji, to za co ma przepraszać?

--
Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
zaprasza:

123. Data: 2006-01-17 20:34:45

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Jan 2006 21:00:44 +0100, Nixe napisał(a):

> Nie nadaje się, ponieważ ustala regulamin/porządek ograniczający samowolę
> nauczyciela?

Tak sobie czytam i od razu spostrzegam wyraźną różnicę między wypowiedziami
rodziców, a nauczycieli :)
--
Elżbieta

124. Data: 2006-01-17 20:37:52

Od: Roman <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Jan 2006 23:55:52 +0100, Agnieszka Krysiak napisał(a) w
wiadomości: <news:0tmds1pe1q7btu0edn53kbdguldrnvcq1k@4ax.com>

> Przygotowaną lekcję można traktować jako utwór/wytwór autorski
> nauczyciela. W takiej formie chroni go prawo autorskie

No tu bym miał wątpliwości.
Ja zakaz nagrywania wyprowadzam z istoty opiekuńczo-wychowawczych uprawnień
nauczyciela w jego relacjach z dzieckiem.

125. Data: 2006-01-17 20:42:07

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elżbieta" <w...@p...onet.pl> wrote in message
> Dnia Tue, 17 Jan 2006 14:28:08 -0600, Iwon(k)a napisał(a):
> w koncu nauczyciel uczy nie swoje dzieci.
> no nie każdy ;)
> --
> Elżbieta (matka i nauczycielka w jednym)

to akurat pamietam z innego watku. jednak wciaz nie jest on jedynym
uczniem w Twojej klasie.

iwon(k)a

127. Data: 2006-01-17 20:43:35

Od: Roman <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Jan 2006 15:12:02 +0100, Agnieszka Krysiak napisał(a) w
wiadomości: <news:am9ns1l2tsh6loumog2el2l7vlpc8snjfu@4ax.com>

> Szkoła to nie spożywczak, żeby sobie pojeździć po ekspedientce,
> ale też nie sąd najwyższy, gdzie się słucha pokornie schylając głowę.
> Tym bardziej, że każda ze stron akurat w tej sprawie ma własne racje.

No właśnie.

> Jeśli chodzi o Romana - we wszelkich dyskusjach nt. szkoły i wychowania
> ma swoje niepowtarzalne podejście i nie ośmieliłabym się, z oczywistego
> dla p. Romana Gawrona szacunku, go całościowo podzielać.

Nie umiałbym piękniej wyrazić swojej dezaprobaty dla czyichś poglądów, i to
tak, aby ten ktoś za grosz nie poczuł się urażony :-)

128. Data: 2006-01-17 20:44:08

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Jan 2006 21:24:29 +0100, Roman napisał(a):

> W tym przypadku jego "umiłowanie" ewidentnie szkodzi uczniom, bo de facto
> pozbawia ich wycieczkowych, fascynujących życiowych doświadczeń.
> Lekcja w terenie nie jest wycieczką szkolną na miłość boską!

Ale jest wyjściem poza tern szkoły.
--
Elżbieta

129. Data: 2006-01-17 20:48:58

Od: Roman <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Jan 2006 18:08:25 +0100, Nixe napisał(a) w wiadomości:

> Nauczycielka bezprawnie zabierając ze sobą odtwarzacz

Nie zabrała bezprawnie.

> naraziła na ryzyko zniszczenia sprzęt o dużej wartości. Ciekawe kto odpowiedziałby
> w sytuacji, gdyby matka dziecka odbierajac urządzenie stwierdziła, ze nie działa
> ono tak, jak należy i brakuje danych?

Pzostaje jeszcze kwestia dowodowa, czy w momencie konfiskaty urządzenie
było rzeczywiście w pełni sprawne i czy te dane faktycznie tam były.

130. Data: 2006-01-17 20:51:20

Od: Roman <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Jan 2006 21:43:52 +0100, Harun al Rashid napisał(a) w
wiadomości: <news:43cab413$1@news.home.net.pl>

> Wystarczy, że matka stwierdzi, że uszkodzony i przyśle szkole rachunek za
> naprawę.

Wąpię, czy to by wystarczyło.
Dyrektor, który uznałby tak wątpliwe (czyli niepoparte mocnymi dowodami)
roszczenie, naraziłby się na zarzut marnotrawienia grosza publicznego.

--
Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
zaprasza:
Roman Gawron

Naklejki z Witch do wymiany
trudne rozmowy -homoseksualisci i dzieci
(pomóżcie) konkurs recytatorski
nauka rysowania
Jakie gry dla nastolatki