Re: Dziecko z padaczka w przedszkolu

From: "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Dziecko z padaczka w przedszkolu
Date: Tue, 10 Jan 2006 11:07:07 +0100

Użytkownik "Incognito" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
news:b3ad7$43c2e210$57cf4b8a$7416@news.chello.pl...
> Hej
> Bardzo Was prosze o pomoc w nastepujacej sprawie. Pracuje w przedszkolu
> jako
> nauczycielka przedszkolna. Kilka dni temu dowiedzialam sie, ze do mojej
> grupy dzieci ma dolaczyc dziecko chore na padaczke. Przy takim dziecku nie
> moze byc m.in. zadnych migajacych swiatel, glsniejszej muzyki, glosnych
> zabawek itd. Nie chce dopuscic do tego, by dziecku w przedszkolu cos sie
> stalo, a juz teraz w mojej grupie jet tyle dzieci, ze czasem ledwo z nimi
> sobie radze, wiec po prostu obawiam sie o bezpieczenstwo dziecka.

Z tego co piszesz, wygląda na to, że masz niewielkie pojęcie o padaczce
(jedynie padaczka fotogenna jest wywoływama silnymi impulsami świetlnymi,ale
to i tak, znikomy odsetek padaczek).

Bardziej Cię boli to, że sie nie nadajesz na przedszkolankę, boisz się że
nie dasz rady. Zamiast się czegoś nauczyć czy ewentualnie oddać swoje
miejsce komuś kto się nadaje na przedszkolankę Ty próbujesz nie dopuścić do
tego aby dziecko znalazło sie w przedszkolu.

> Zastanawiam sie czy mam prawo sprzeciwic sie przyjeciu temu dziecka do
> przeszkola. Oczywiscie niekoniecznie sprzeciwic wprost.

Nie masz prawa. A jak się masz zamiar sprzeciwić to powiedź to wprost,
trochę odwagi.

> W jaki sposob moge doprowadzic do sytuacji, w ktorej dziecko nie zostanie
> przyjete do przedszkola? Oczywiscie w miare mozliwosci bez ryzyka utraty
> pracy.

O właśnie. Masz w dupie chore dziecko. Myślisz WYŁĄCZNIE o sobie.
A wystarczy się skonsultowac z rodzicami dziecka, którzy wszystko wyjasnią.
Dziecka z padaczką nie trzyma się pod kloszem. Wręcz przeciwnie.

> Czy nauczycielka przedszkolna moze w bezposredni sposob odmowic
> opiekowania
> sie dzieckiem chorym na padaczke?

Tak. Możesz złożyć wymówienie i znaleźć pracę w kamieniołomie. Kamienie nie
miewają padaczki, nie mają swego zdania, nie biegają, nie jedzą, nie sikają
w majtki, nie bawią się, sa grzeczne.

> Jakie warunki musi spelniac przedszkole, zeby moc przyjac pod opieke
> dziecko
> z padaczka? Nie wiem czy to ma znaczenie, ale dodam, ze chodzi o
> przedszkole prywatne.

Mądra i odpowiedzialna przedszkolanka. To przedszkole faktycznie widać nie
ma takiej osoby.

> Czy jest dopuszczalne, mozliwe i legalne, zeby lekarz upowaznil na pismie
> nauczycielki/opiekunki przedszkolne do podawania dziecku lekow na
> padaczke?

Jest dopuszczalne. Lekarz podaje opiekunowi/pielęgniarce/wychowawcy
niezbędne informacje.

Incognito, albo jak sie am zwiesz. Zzastanów się nad sobą, pogadaj z szefową
o tej sprawie, pogadaj z lekarzem, rodzicami.

A jak nie jesteś w stanie, to zmień pracę.

Pozdrawiam

Seco