Dzielenie ludzi

1. Data: 2013-05-30 23:47:36

Temat: Dzielenie ludzi
Od: Andromeda <6...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przykazania to najczęściej zakazy, albo nakazy. Czcij ojca, nie
zabijaj, nie kradnij, nie cudzołóż itd. One nie potrafią wypełnić
życia człowieka. Życie jest bowiem czymś więcej, niż tylko
przykazania. Można być uschniętą latoroślą zachowującą szczegółowo
wszystkie wskazania. Uschniętą, bo pozbawioną miłości. Może być tak,
iż zachowujemy wszystkie nakazy nie z miłości, ale przeciwnie: z
niechęci do siebie, do innych, jakby karząc siebie samego za to kim
się jest, karząc innych, za to kim są, stawianymi wysoko moralnymi
żądaniami. Bez miłości i miłosierdzia prawo i przykazania mogą raczej
zabijać, miast dawać życie.

Trwać w Bogu jest więc czymś daleko więcej, niż tylko być moralnym.
Czym jednak jest? Oto jest pytanie!

Może trzeba by tak powiedzieć: Bóg skryty pozostaje i trwa w każdym
człowieku. Trwać w Bogu oznaczałoby więc wejść na drogą odkrywania Go
w sobie. Tak by skrytość Boga odsłaniała się niczym promień słońca
przebijający gęste chmury ludzkiej egzystencji.

Poznajemy, że ktoś idzie tą drogą po owocach jakie wydaje. Tego naucza
Jezus. Tajemnica bliskości człowieka z Bogiem ujawnia się w życiu.

"Każdy, kto trwa w Bogu, nie grzeszy, żaden zaś z tych, którzy
grzeszą, nie widział Go ani Go nie poznał. Dzieci, nie dajcie się
zwodzić nikomu; kto postępuje sprawiedliwie, jest sprawiedliwy, tak
jak On jest sprawiedliwy. Kto grzeszy, jest dzieckiem diabła, ponieważ
diabeł trwa w grzechu od początku".

Ujawnia się w tych słowach swego rodzaju uniwersalizm religijny Jana
Ewangelisty, który wyraźnie mówi, iż przystęp do Boga ma każdy, kto
jest sprawiedliwy. I odwrotnie: nikt niesprawiedliwy Boga nie zna.
Niezależnie, moglibyśmy powiedzieć, od oficjalnej przynależności
religijnej, niezależnie od własnego pochodzenia, osobistej biografii,
która jednych czyni katolikami, innych ateistami, jeszcze innych
żydami, protestantami, hinduistami, buddystami, animistami itd.

Niezależnie od religijnej historii własnego życia, kto postępuje
sprawiedliwie trwa w Bogu. Ujawnia się tu ów przekraczający wszelkie
granice narodów, państw, historii, zamysł Jezusa.

Prawość serca każdego człowieka, wola czynienia dobra ujawnia boski
pierwiastek.

Do tej prawości i dobroci bezpośredni dostęp ma każdy człowiek na
ziemi. Duch bowiem tchnie kędy chce. Troska o sprawiedliwość w słowie
i czynie sprawić może także w naszym życiu, że - choć w sposób ukryty
- trwać będziemy w Bogu.

No a co robi kościół? No ten kto do kk należy jest swój, a wszyscy
poza są obcy, bezwartościowi, nie pójdą do nieba, są przeklęci.
Kościół dzieli ludzi z powodu przynależności lub jej braku. A Jezus
mówi - kimkolwiek jesteś, jeśli jesteś sprawiedliwy, jestem w tobie.

2. Data: 2013-05-31 15:09:50

Temat: Re: Dzielenie ludzi
Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-30 23:47, Andromeda pisze:
> Przykazania to najczęściej zakazy, albo nakazy. Czcij ojca, nie
> zabijaj, nie kradnij, nie cudzołóż itd.

To pierwsze wydaje się być niezbyt mądre. Żeby kogoś obdarzać czcią to
musi być powód. A przecie wiemy że niektórzy ojcowie to sadystyczne
wobec swojsko potomstwa kanalie. Pozostałe przykazania są ok.

3. Data: 2013-05-31 15:16:58

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości

> To pierwsze wydaje się być niezbyt mądre. Żeby kogoś obdarzać czcią to
> musi być powód. A przecie wiemy że niektórzy ojcowie to sadystyczne wobec
> swojsko potomstwa kanalie. Pozostałe przykazania są ok.

<chiron mode>

Masz wyrazny problem z wlasnym ojcem nie potrafisz go czcic, bo zapewne
zlewal cie za mlodu i lal po pysku... aaa i wracal narombany po wyplacie.

</chiron mode>

4. Data: 2013-05-31 15:32:58

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-31 15:16, Ghost pisze:

> [...]
>
> Masz wyrazny problem z wlasnym ojcem nie potrafisz go czcic, bo zapewne
> zlewal cie za mlodu i lal po pysku... aaa i wracal narombany po wyplacie.

Moje relacje z Ojcem były ok. Nigdy nie nadużywał przemocy fizycznej
wobec mnie. Ale myślę że twój problem Chiron dość dobrze zdiagnozował.

5. Data: 2013-05-31 16:39:22

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moje relacje z Ojcem

Nie mowie o ksiedzu ani Bogu.

> były ok. Nigdy nie nadużywał przemocy fizycznej wobec mnie. Ale myślę że
> twój problem Chiron dość dobrze zdiagnozował.

Bueh, nie moj problem tylko problem sporej czesci tej grupy w tym Twoj.

6. Data: 2013-05-31 20:22:45

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-31 16:39, Ghost pisze:

> Nie mowie o ksiedzu ani Bogu.

Ojca ma się tylko jednego, myślałem że chociaż to jest ci wiadome.

> Bueh, nie moj problem tylko problem sporej czesci tej grupy w tym Twoj.

Nie jesteś w stanie zrozumieć kogoś kto nie przechodzi obojętnie wobec
problemów innych.

7. Data: 2013-05-31 20:57:53

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ojca ma się tylko jednego, myślałem że chociaż to jest ci wiadome.

Bog Ojciec jest tylko jeden.

> Nie jesteś w stanie zrozumieć kogoś kto nie przechodzi obojętnie wobec
> problemów innych.

Zwiazku powyzszego zdania z reszta na pewno nie jestem w stanie zrozumiec.

8. Data: 2013-05-31 22:03:20

Od: "pluton_" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mozna poprosic o streszczenie w 1 zdaniu ?

Nullification

, jeśli jesteś sprawiedliwy, jestem w tobie.

9. Data: 2013-06-01 00:02:09

Od: Andromeda <6...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun o tym mowa że musisz żyć a nie ślepo słuchać przykazań.

10. Data: 2013-06-01 00:03:55

Od: Andromeda <6...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Maj, 15:16, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> [...]
>
> Masz wyrazny problem z wlasnym ojcem nie potrafisz go czcic, bo zapewne
> zlewal cie za mlodu i lal po pysku... aaa i wracal narombany po wyplacie.

Ma rację ciężko szanować ojca tyrana, to zaprzeczenie rzeczywistości
kim on jest. Posłuch na strachu.

Nie ma Boga, nie ma sensu..
Wreszcie odpowiednie znaki drogowe.
nie, ze nie chce, on nie potrafi inaczej
biedne kwiatki (sypane na boze cialo)
Pro- i anty- biotyki a funkcjonowanie mózgu