Dzisiaj tort bezowy

1. Data: 2004-08-25 08:41:04

Temat: Dzisiaj tort bezowy
Od: "Madziula" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Dzisiaj u mnie tort bezowy specjalnie dla mojego męża, który za nim przepada
(nie ukrywam, że ja również chętnie pochłonę spory kawał;)
Pozdrowionka!

1. Data: 2004-08-25 09:19:44

Temat: Re: Dzisiaj tort bezowy
Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzisiaj u mnie tort bezowy

Mam pytanko... uzywasz gotowych bez czy sama pieczesz?

Pozdr.
Magda

1. Data: 2004-08-25 09:38:54

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Aug 2004 11:19:44 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Magda*, w
wiadomości news:<news:cghlk1$660$1@news.onet.pl> zawarł, co następuje:

> Mam pytanko... uzywasz gotowych bez czy sama pieczesz?

Ja się wtrącę, jako, że tort bezowy jest moim ulubionym i jest u nas na
prawie każdej imprezie rodzinnej. Bezy pieczemy z Mamą same, susząc je długo
w piekarniku, bo nie lubimy mokrych środków.
A nasz torcik jest ciut inny niż wszystkie, bo ma w sobie jeszcze biszkopt,
a podobno bezowy powinien być na samych bezach (przynajmniej ktoś mi tak
ostatnio usiłował wmówić ;P). Mamy więc nasączony biszkopt, warstwa kremu
czekoladowego, w to bezy jedna obok drugiej, znowu krem, druga część
nasączonego ciasta, krem i ozdobnie bezy na wierzchu. Uwielbiam go,
szczególnie jak jest prosto z lodówki, w przeciwieństwie do mojej Mamy,
która zawsze daje mu odtajać...
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-08-25 09:47:20

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bezy pieczemy z Mamą same, susząc je długo
> w piekarniku, bo nie lubimy mokrych środków.

A ile to jest dlugo? :)

1. Data: 2004-08-25 09:51:50

Od: "MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Bezy pieczemy z Mamą same, susząc je długo
>
> A ile to jest dlugo? :)

Zależy od grubości, powiedzmy półtorej godziny. Temperatura... cóż przy moim
pierwszym i jedynym jak do tej pory pieczeniu dałem 130 st.C z termoobiegiem
i chyba to trochę za dużo.

Pozdrawiam, MarcinB.

1. Data: 2004-08-25 10:34:03

Od: "Kama" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uwielbiam taki tort a po opisie prawie dostalam slinotoku - czy moge
poprosic o przepis?
Kama

1. Data: 2004-08-25 10:44:41

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Aug 2004 12:34:03 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Kama*, w
wiadomości news:<news:cghq0o$6aj$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> Uwielbiam taki tort a po opisie prawie dostalam slinotoku - czy moge
> poprosic o przepis?

Ależ proszę.

Biszkopt:
18 dag cukru
18 dag mąki
5 jajek dużych

Białka ubić na pianę, dodać cukier, ubić, dodać żółtka, ubić, następnie
dodać mąkę i już delikatnie wymieszać. Piec około pół godziny. Jak dla mnie
to 175 stopni z włączonym termoobiegiem, w piekarniku elektrycznym.
Moje "fi" tortownicy - 28cm.

Bezy:
1 szklanka białek
2 szklanki cukru

Białka ubić, dodać cukier i dlugo, dlugo miksować, aż będą bardzo gęste i aż
cukier się rozpuści. Piec na blasze wyłożonej papierem, ja robię dość małe,
z niewielkiej łyżeczki i przyznaję, że inaczej niż palcem tego nie nakładam
:) Pieczenie to około dwóch godzin w temperaturze 150 stopni, jeśli na
termoobiegu. Czasami dosuszam już na 125 stopniach. Kiedy miałam jeszcze
piekarnik gazowy, to musiałam uchylać drzwiczki, bo za mocno grzał i cukier
się rozpuszczał i karmelizował na brzegach. Wtedy też pieczenie dochodziło
do czterech godzin. Bezę trzeba spróbować - jak dla mnie musi mieć suchy
środek i nie powinna się ciągnąć. No i nie wolno zbrązowić :)

Krem:

2 duże łyżki masła
250g masła
2 kopiaste łyżki mąki
1 szklanka cukru
1 szklanka mleka
2 żółtka
kakao

2 łyżki masła rozpuścić, dodać mąkę, potem cukier, rozprowadzić mlekiem i
zagotować. Gotować aż zgęstnieje, wystudzić.
Zalewę należy potem ukręcić z 250g masła i żółtkami. Jak krem "biały" będzie
gotowy, dodaje się kakao na kolor i smak. I już.

Przygotowanie - jak napisałam poprzednio. Biszkopt przekrawam na pół i
nasączam wódką pół na pół z osłodzoną wodą. Smacznego :)

1. Data: 2004-08-25 10:48:34

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Uwielbiam taki tort a po opisie prawie dostalam slinotoku - czy moge
> poprosic o przepis?
> Kama

Bardzo proszę!

Zazwyczaj robię z 8-9 białek, na każde białko 3 łyzki cukru i ubjam na bardzo
sztywną masę. Na 2 blachach "piekarnikowych" (na papierze do pieczenia) formuję
łyżką okrągłe blaty. Wrzucam do piekarnika na 150C na ok.30min, później
zmniejszam temp. do 120C i suszę aż będą sztywne.
Masa:
1 1/4 szkl. mleka zagotować z kawą rozpuszczalną(ilość kawy wg uznania). W
międzyczasie 2 żółtka i 1 jajo ucieram na puszystą masę z dodatkiem 100g cukru,
dodaję 40g mąki i połowę gorącej kawy. Całość wlewam do garnka z pozostałą
gotującą się kawą i gotuję budyń. Po wystudzeniu miksuję z KOSTKĄ masła
roślinnego. Przekładam blaty i razem z mężem urządzamy sobie rozpustę ;)
Pozdrawiam!

1. Data: 2004-08-25 10:53:17

Od: "Kama" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

bardzo dziękuję - wypróbuję we wrzesniu z okazji swoich imienin - a tak się
zastanawiam może by ten biszkopt też upiec z dodatkiem kakao - pasowalby
kolorystycznie do kremu
Kama

1. Data: 2004-08-25 11:22:10

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
moim
> pierwszym i jedynym jak do tej pory pieczeniu dałem 130 st.C z

Ja pianke bezowa na plackach owocowych pieke, a wlasciwie SUSZE w
temperaturze 100 stopni z termoobiegiem. A czas zalezy od wielkosci bezy.
Pozdrawiam.
Basiek.

200 ml smietany 30%...
Szarlotka. Prawda i mit.
Mieso
Cd. Ogorki kiszone - Jak sie spodziewalam :-(
jak zrobic sos czosnkowy ze SPHINXA