Dziury emocjonalne.

1. Data: 2003-05-15 20:52:41

Temat: Dziury emocjonalne.
Od: "puciek2" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak "psychologia" radzi sobie z emocjonalnymi deficytami pozostałymi z okresu
dzieciństwa ? Z tego co pamiętam, będąc na psychoterapii, to spotkałem się z
dwoma metodami (oczywiście najlepiej po uzyskaniu jakiegoś wglądu w swoją
sytuację):
1. Można się nasycić korzystając z wielu źródeł
(rodzina,przyjaciele,praca,hobby,twórczość,kultura itp...). Nazwę to
dywersyfikacją oczekiwań.

2. Można niwelować deficyty na drodze życia duchowego (religia,medytacja
itp...).

Ponieważ nie jestem psychologiem, ciekaw jestem waszych opinii na ten temat i
informacji na temat innych metod.

Pozdrawiam,
puciek.

1. Data: 2003-05-16 14:57:33

Temat: Re: Dziury emocjonalne.
Od: "ksRobak" <e...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

puciek2 <p...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> itp...).
>
> Ponieważ nie jestem psychologiem, ciekaw jestem waszych opinii na ten temat

inne metody (na podstawie Teorii Czasu) :-|

emocje są odbiciem fizykalnym stanu świadomości
efektem oddziaływania emocji na organizm jest wytwarzanie odpowiednich
płynów ustrojowych (chemia)
emocje ciepłe (radości) wytwarzają inne płyny niż emocje zimne (smutki)
płyny te nawzajem się rekompensują (niwelują)
stan zrównoważenia emocjonalnego nazywa się harmonią.

jeśli z jakichś powodów u człowieka nastąpi dysharmonia (niezrównoważenie
emocjonalne) to skutkuje to zaburzeniami samopoczucia (lęk, strach, euforia)

emocjonalne deficyty z dzieciństwa (uwaga!) - błąd!!!
jeśli rodzice są "trupami emocjonalnymi" to nie nauczą dzieci uczuć ciepłych
(przyjaźni, serdeczności, miłości)
jeśli rodzice są nieczuli - mogą ranić bardziej wrażliwe dzieci.
jeśli rodzice są fanatykami ideologii to nie nauczą dzieci sztuki życia
(co najwyżej sztuki przetrwania do upragnionej śmierci, lub bezwzględnej
bezuczuciowej zachłanności)

co ma zrobić człowiek który stwierdza u siebie brak uczuć?
w pierwszej kolejności musi sam siebie zaakceptować
(porównaj: wszyscy mają nogi a ja nie - trudno, wiem o tym, ale mam
przecież ręce, głowę, serce, wątrobę - bez nóg też można żyć)
następnie trzeba szukać sposobu aby ciepłe uczucia mogły się odrodzić
(szukanie przyjaźni, pasji, próba zrozumienia zachowania innych ludzi,
bezinteresowność, rozwój intelektualny w tym: poezja, muzyka, sztuka... itd)

skrajnym zachowaniem świadomego bezuczuciowca jest poświęcenie, które
można ująć słowami: ŻYJĘ DLA INNYCH
(cieszę się, że mogłem sprawić komuś radość)

PS. być może, że niezbyt precyzyjnie się wypowiadam
bardziej jednak zależy mi aby oddać sens (treść jest drugorzędna) :-)

"błazen królewski"
:-)
ksRobak

--
czy zombi ma ciepłe "serce"? [ksRobak]

1. Data: 2003-05-19 07:00:25

Od: "puciek2" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ksRobak <e...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> inne metody (na podstawie Teorii Czasu) :-|
> (szukanie przyjaźni, pasji, próba zrozumienia zachowania innych ludzi,
> bezinteresowność, rozwój intelektualny w tym: poezja, muzyka, sztuka... itd)

Prawdę mówiąc nie widzę u Ciebie innych metod. To co napisałeś mieści się w
punkcie 1.

Pozdrawiam,
puciek.

1. Data: 2003-05-19 08:42:22

Od: "ksRobak" <e...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

puciek2 <p...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> Prawdę mówiąc nie widzę u Ciebie innych metod. To co napisałeś mieści się w
> punkcie 1.

najważniejszy w mojej wypowiedzi był ten fragment który wyciąłeś:
"co ma zrobić człowiek który stwierdza u siebie brak uczuć?
w pierwszej kolejności musi sam siebie zaakceptować"

nie ma dwóch metod, tak jak w Twoim pytaniu
życie duchowe (religia,medytacja itp...) z Twojego punktu 2 nie jest
metodą niezależną lecz uzupełnieniem (medytacja niekoniecznie ma podłoże
religijne)

jest jeden człowiek, jeden cel, różne drogi
metoda = dążenie do celu

--------
modlitwa - uczy nas jak formułować pragnienia i dążenia
medytacja - uczy nas jaką drogą dochodzić do celu
mistyka - uczy nas jak przeżywać radości
--------
źródło:
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.s
ci.filozofia&aid=23888383

"błazen królewski"
:-)
ksRobak

1. Data: 2003-05-19 09:36:04

Od: "puciek2" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ksRobak <e...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> najważniejszy w mojej wypowiedzi był ten fragment który wyciąłeś:
> "co ma zrobić człowiek który stwierdza u siebie brak uczuć?
> w pierwszej kolejności musi sam siebie zaakceptować"

Tu w pełni się zgadzam. Natomiast moje pytanie dotyczyło czego innego.
Chodzi mi raczej o naturalną potrzebę, która tkwi w każdym człowieku (a nie
tylko takim, który ma problemy emocjonalne). O potrzebę do bycia podziwianym,
potrzebnym, jedynym w swoim rodzaju, akceptowanym bezwarunkowo. O potrzebie
wewnętrznego dziecka do otrzymywania "głasków" (o których tu już kiedyś tyle
pisano).

> [...]
> życie duchowe (religia,medytacja itp...) z Twojego punktu 2 nie jest
> metodą niezależną lecz uzupełnieniem (medytacja niekoniecznie ma podłoże

To że można te metody ze sobą łączyć jest dla mnie oczywiste. A le jeśli
chcesz to można wprowadzić trzecią metodę:
3. Kombinacja metody 1 i 2.

Pozdr.
puciek.

1. Data: 2003-05-19 11:33:12

Od: "ksRobak" <e...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> To że można te metody ze sobą łączyć jest dla mnie oczywiste. A le jeśli
> chcesz to można wprowadzić trzecią metodę:

wygląda na to, że jesteś grzybkiem (pa)pućkowatym ;)))

========
popatrz z drugiej strony :)
jeśli szukasz grzybów zdrowych to musisz każdemu zaglądnąć
"pod kapelusz" (czy nie ma robaków(!) (kurde - znów te robaki))
{przy okazji można te robaczki lekko przetrzepać - może wypadną?}
w tym lesie hoduje się zdrowe (jeszcze) grzybki typu 'cebuś',
'(nad)ziółko', są nawet z gatunku '(pa)pućkowatych'
========
//niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.sci.ps
ychologia&aid=24505255

"błazen królewski"
:-)
ksRobak

--
<uśmieszek> ;)

1. Data: 2003-05-19 14:24:02

Od: "puciek2" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w tym lesie hoduje się zdrowe (jeszcze) grzybki typu 'cebuś',
> '(nad)ziółko', są nawet z gatunku '(pa)pućkowatych'

Czy aby napewno dobrze się czujesz ?!
Czy nie zapomniałeś wziąć rano swojej "aspirynki" ?

Pozdr.
puciek.

1. Data: 2003-05-19 14:51:35

Od: "ksRobak" <e...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

puciek2 <p...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> Czy aby napewno dobrze się czujesz ?!
> Czy nie zapomniałeś wziąć rano swojej "aspirynki" ?
>
> Pozdr.
> puciek.

Hehehe ;)

słuchałem "DIANNA ROSS - I WILL SURVIVE" :)

jak zamknąłem oczy to widziałem taki las z grzybkami ;)
ale piosenka się skończyła
więc wróciłem do rzeczywistości :)))

pozdrawiam
:-)
ksRobak

1. Data: 2003-05-19 19:44:37

Od: "puciek2" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Hehehe ;)
>
> słuchałem "DIANNA ROSS - I WILL SURVIVE" :)
>
> jak zamknąłem oczy to widziałem taki las z grzybkami ;)

Grzybki powiadasz i ziółka. Powoli zaczynam rozumieć tę Twoją Teorię Czasu.
Może więcej dało by się zrozumieć gdybyś podpisywał swoje posty po wpływem
jakiego specyfiku je pisałeś (tak robił Witkacy).
Taa, całkiem mi się zaczyna podobać T. C. widzę jej "całą jaskrawość".

> pozdrawiam
> :-)
> ksRobak

pozdrawiam i smacznego,
puciek.

1. Data: 2003-05-19 20:38:45

Od: "ksRobak" <e...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> jakiego specyfiku je pisałeś (tak robił Witkacy).
> Taa, całkiem mi się zaczyna podobać T. C. widzę jej "całą jaskrawość".

hm(?)
te grzybki i ziółka to oczywiście przenośnia ;)
nie zażywam żadnych środków halucynogennych jak Witkacy czy Nostradamus
(jedyną chemię jaką muszę jeść to leki nasercowe) :-(
TC jest trudna bowiem definiuje czwarty wymiar CZAS
(póki co pfTC jest tylko wstępem, prawdziwa teoria musi poczekać...)

"błazen królewski"
:-)
ksRobak

Ofiary przestępstw