Dziwna dracena

11. Data: 2000-03-14 13:37:19

Temat: Re: Dziwna dracena
Od: "PaulCat" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

PANIE JAREK !!!! Kultury !!!
- po pierwsze: PaulCat a nie jakies tam uproszczenia ;)
- po drugie: Warynskiego to Ty szukaj na starych 100 zlotych ;)
- po trzecie to jest zdecydowanie dracena marginata, a jesli mialaby jeszcze
bordowe i bezowe paski to bylaby to "Tricolor" ..... ("Warnecki" - panie
Jarek, to dracena deremensis)
- po czwarte: jesli jest, jak wspomina Gamon, gietka i ma jasne liscie, to
rzeczywiscie moze to byc baaardzo zabiedzony "Tricolor"
- z uwaga na temat powyginanego pnia chetnie sie zgodze :)
RADA: koniecznie przesadzic !!! (no chyba, ze robiles to tydzien temu ;) ),
albo bardziej radykalnie: uchlastac i ukorzenic.
Pozdro
PaulCat

Użytkownik Jarek Grzelak <g...@p...com.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:025601bf8db3$21e85580$e...@p...com.pl.
..

12. Data: 2000-03-14 18:32:30

Temat: Odp: Dziwna dracena
Od: "Dulczek" <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
a moja rosnie tak bezposrednio z gleby i myse, ze moze z tego
> powdu jest klapnieta? >
Moja dracene (duza , taka z grubym na 15 cm pniem) zaatakowala kiedys jakas
choroba grzybowa i musialam ja rozmnozyc.
Teraz mam ich z tej jednej kilka.
O róznej grubosci pni.
Ta jakas choroba ujawnia sie czasami nawet po 2-3 latach po zakupieniu
draceny.
Znajoma specjalistka od roslin polecila ja podlewac jakims srodkiem
przeciwko parchowi jabloni?
Nie znam sie na jabloniach wiec moze ktos inny bedzie wiedzial jak sie
nazywa ten srodek , w torebkach ,do kupienia w sklepach ogrodniczych.
Mozesz tez zadzwonic po porade pod jeden z numerów dyzurnych podawanych w
Dzialkowcu.
PozdrawiamTeresa Dulczewska - Dulczek
d...@i...com
t...@f...onet.pl
0...@p...com
ICQ 35970875

13. Data: 2000-03-14 19:08:20

Od: "bogdan" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jak sie blizej przyjrzysz, to nie zobaczysz zadnego szczepienia. Liscie
> wyrastaja z uspionych pakow, a te znajduja sie u nasady kazdego liscia na
> pniu. Jesli utniesz swoja dracene np. w polowie i ukorzenisz gorna czesc
> z pozostalej czesci pnia (tej dolnej) zaczna wyrastac kolejne "koronki".

Jakas czarna magia w tym musi byc. Kiedys spadla mi dracena i zlamala dwa
pedy .
Poczekalem i wypuscila dwa pedy a mialem nadzieje ze jeszcze bardziej sie
rozkrzewi czyli bedzie cztery nowe pedy.Pytanie jak uczynic aby sie
rozkrzewila.

Pozdrawiam Bogdan
- -
- -
- -
-
-

14. Data: 2000-03-15 13:09:04

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek Grzelak wrote:

> Z tymi klapnietymi liscmi, to czasem stare egzemplarze tak maja - jesli nie
> zolkna to chyba jest wporzadku.

raczej nie....troche koncowki sa uschniete, ale tak zima maja u mnie wsyztekie
kwiaty - za sucho.

> Moze napisz czy jest stara czy nie

Tego nie wiem, mam ja od ciotki.

Pozdrawiam,
robal.

15. Data: 2000-03-15 13:11:49

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

PaulCat wrote:

> - po czwarte: jesli jest, jak wspomina Gamon, gietka i ma jasne liscie, to
> rzeczywiscie moze to byc baaardzo zabiedzony "Tricolor"

Eeeee....kolorkow to u niej nigdy nie bylo...

> RADA: koniecznie przesadzic !!! (no chyba, ze robiles to tydzien temu ;) ),
> albo bardziej radykalnie: uchlastac i ukorzenic.

Uchlastac to moge, gorzej jak sie nie ukorzeni.... Pozatym podbno do
ukorzeniania dracen, to mech potrzebny (naciecie, patyczek, mech, wilgos,
torebka). :]

{Pozdrawiam,'robal.

16. Data: 2000-03-15 13:41:34

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gamon' <r...@r...prv.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@r...prv.pl...
> Uchlastac to moge, gorzej jak sie nie ukorzeni.... Pozatym podbno do
> ukorzeniania dracen, to mech potrzebny (naciecie, patyczek, mech, wilgos,
> torebka). :]

Zamiast mchu moze byc perlit, latwiej dostepny. I strzykawka.
Radza tez torf, ale u mnie plesnieje i przeszlam na perlit wlasnie.
Pozdrawiam, Basia.

17. Data: 2000-03-15 14:34:56

Od: "PaulCat" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Uchlastac to moge, gorzej jak sie nie ukorzeni.... Pozatym podbno do
> ukorzeniania dracen, to mech potrzebny (naciecie, patyczek, mech, wilgos,

No jesli bardzo pragniesz robic to przez odklad powietrzny to zycze
powodzenia. Ja ukorzenilem juz kilka dracen, zawsze z sadzonek
wierzcholkowych + ukorzeniacz (choc o ile mnie pamiec nie myli, w
literaturze nawet nie wspominaja o ukorzeniaczu) lub po prostu w wodzie. Nie
bylo najmniejszego problemu, wiec nie widze powodu dla ktorego Tobie mialoby
sie nie udac. Poza tym mozesz sprobowac rozmnozyc ja wtedy z fragmentow
lodygi. Tez nie powinno byc problemow. I do tych wszystkich zabiegow
wystarczy Ci ostry noz i proszek z wegla drzewnego (ew. ukorzeniacz).
Pozdrawiam
PaulCat

18. Data: 2000-03-26 18:45:11

Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli chcesz żeby roślina wypuściła boczne pędy, to zrób nakłucie igłą
...... u mnie, jak do tej pory zawsze skutkuje ..... nawet na kaktusach
Pozdrowienia -Jagoda

Użytkownik bogdan <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:E6wz4.2091$K...@n...tpnet.pl...

19. Data: 2000-03-27 05:10:23

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przybliz, w ktorym miejscu, czy na paku, czy gdzie indziej?
pozdrowka
Jarek
Użytkownik Jagoda <b...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:XUsD4.1569$a...@n...tpnet.pl...

20. Data: 2000-03-27 10:10:30

Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja nakłuwam tuż nad śpiącym pąkiem
Pozdrawiam-Jagoda

Użytkownik Jarek Grzelak <g...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:38deeda7$...@n...vogel.pl...
> Przybliz, w ktorym miejscu, czy na paku, czy gdzie indziej?
> pozdrowka
> Jarek

Przycinanie, przesadzanie....
Uszkodzony kaktus