Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.p
l!newsgate.pl
From: M...@f...edu.pl (Marek Pawłowski)
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Egzamin sprawdzający - temat do dyskusji
Date: 6 Jun 2003 11:35:23 +0200
Organization: email<>news gateway
Lines: 39
Message-ID: <3...@f...edu.pl>
References: <bbpjfs$5ad$1@atlantis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1054892123 27079 192.168.240.245 (6 Jun 2003 09:35:23 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 6 Jun 2003 09:35:23 GMT
X-Received: from fuw.edu.pl (hand [193.0.86.44]) (authenticated bits=0) by
mail.fuw.edu.pl (8.12.9/8.12.8) with ESMTP id h569YDYA007726 for
<p...@n...pl>; Fri, 6 Jun 2003 11:34:13 +0200 (MET DST)
X-Received: from fuw.edu.pl (hand [193.0.86.44]) (authenticated bits=0) by
mail.fuw.edu.pl (8.12.9/8.12.8) with ESMTP id h569YDYA007726 for
<p...@n...pl>; Fri, 6 Jun 2003 11:34:13 +0200 (MET DST)
X-Received: from fuw.edu.pl (hand [193.0.86.44]) (authenticated bits=0) by
mail.fuw.edu.pl (8.12.9/8.12.8) with ESMTP id h569YDYA007726 for
<p...@n...pl>; Fri, 6 Jun 2003 11:34:13 +0200 (MET DST)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:16422
Ukryj nagłówki
Yorick wrote:
>"Jeżeli uczeń nie zgadza się z proponowaną przez nauczyciela oceną
>końcową, inną niż niedostateczna, to nauczyciel powinien go jeszcze raz
>przeegzaminować, w dowolnej formie, z całego wymaganego materiału." I już -
>żadnych egzaminów komisyjnych, czy sprawdzających. Wystarczy ucznia co
>najwyżej jeszcze raz odpytać przed radą klasyfikacyjną.
>
>... czy mając do dyspozycji taką
>prawną możliwość, powinniśmy uprościć sobie życie, zwiększając zakres praw
>nauczyciela kosztem praw ucznia?
>
Pewnie jest tu jakieś niedopowiedzenie, którego nie zauważam:
Bo niby dlaczego jest to zwiększenie praw nauczyciela, skoro to uczeń
decyduje, czy zgłosić swój brak zgody, czy też nie?
Natomiast inną sprawą jest ten konkretny tryb poprawiania.
Tu przepisy rzeczywiście mówią zbyt mało, ale zgodnie ze zdrowym
rozsądkiem należałoby oczekiwać, że poza wszelkimi innymi niejasnymi
sytuacjami,
poprawianie powinno być możliwe w przypadku wątpliwości co do
tego, czy nauczyciel kierował się względami wyłacznie merytorycznymi
lub czy okazał się sam merytorycznie kompetentny (niestety, w półmilionowej
armii nauczycieli muszą się statystycznie zdarzać i takie przypadki!).
Dlatego tryb poprawiania powinien być komisyjny (ewentualnie - ale to
chyba gorsze rozwiązanie - zewnętrzny wobec nauczyciela). I to -
mimo braku przepisów, ale zgodnie z elementarnym zdrowym rozsądkiem
- powinien przewidywać statut. Jeśli byłyby przykłady, że szkoły
korzystają tu ze swobody i pozostawiają sprawę nauczycielowi,
którego decyzja jest kontestowana, to byłby to znak, że należy
usilnie zabiegać, by przepisy zostały tu doprecyzowane.
Pozdrawiam,
MP
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.edukacja
|