Elektryczna zagwozdka :/

21. Data: 2007-01-08 06:28:03

Temat: Re: Elektryczna zagwozdka :/
Od: "Marcin P." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale moglbys mi podac jakis kontrargument w postaci odpowiedniej
> wiarygodnej tabeli do porownania dla takiej taniej swietlowki?

Właśnie kiedy podasz dane potwierdzające twoja bzdurną teorię ?? Jak dla
mnie wystarczy ze zmierzysz strumień światła taniej i drogiej świetlówki.

22. Data: 2007-01-08 06:49:06

Od: "Michał T" <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin P." <n...@s...pl> napisał w wiadomości

> http://www.halolamp.pl/par20_230v_40led.htm
>
> moc 4W a strumień świetlny jak 40W żarówki, wydajność porównywalna z
> świetlówką, 5 takich powinno zastąpić 2 x 100 watowe żarówki

Czyli 300zł na źródło światła( ceny hurtowe). Poza tym świeci normalnie
tylko na promieniu 30st.

23. Data: 2007-01-08 08:27:26

Od: "Marcin P." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli 300zł na źródło światła( ceny hurtowe).

ale teoretyczna długość świecenia 50 tyś godzin, zastępuje więc 10-20
świetlówek lub 50-100 żarówek

24. Data: 2007-01-08 08:59:57

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Marcin P. napisał(a):

> Właśnie kiedy podasz dane potwierdzające twoja bzdurną teorię ?? Jak dla
> mnie wystarczy ze zmierzysz strumień światła taniej i drogiej świetlówki.

swoje zdanie opieram na niejednym watku w sieci, traktujacym o temacie.
Problem w tym, ze chinczycy nie umieszczaja informacji o emisji swiatla,
a tylko pobor mocy. Myslisz, ze przypadek? Ja szczerze watpie,
i uwazam ze mnie jako potencjalnego nabywce trzeba przekonac, ze ten
towar jest tak samo dobry, a nie tylko tyle, ze pobiera tyle samo mocy

Sierp

25. Data: 2007-01-08 09:01:33

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Marcin P. napisał(a):

> ale teoretyczna długość świecenia 50 tyś godzin, zastępuje więc 10-20
> świetlówek lub 50-100 żarówek

super, czyli swiecac 4h dziennie (rozsadna ilosc imho) mamy 34 lata
swiecenia :-) Zdążą zaliczyc 3 mieszkania ;-)

Sierp

26. Data: 2007-01-08 09:07:15

Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale teoretyczna długość świecenia 50 tyś godzin, zastępuje więc 10-20
> świetlówek lub 50-100 żarówek

To trzeba by chyba pół życia w tej piwnicy spędzić,
żeby się zwróciło :)

Miroo (http://miroo.ovh.org)

27. Data: 2007-01-08 10:16:02

Od: "Michał T" <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@n...net> napisał w wiadomości

> super, czyli swiecac 4h dziennie (rozsadna ilosc imho) mamy 34 lata
> swiecenia :-) Zdążą zaliczyc 3 mieszkania ;-)

Muszę obronić tym razem....
Po 5000h świecenia (4h dziennie to 3,5 roku świecenia) koszt świecenia
LEDami to 35zł (20W*5000h=100kW), a koszt żarówek to 350zł(200W przecież).
Jeśli rzeczywiście jasność jest podobna to warto się zastanowić.

28. Data: 2007-01-08 10:26:14

Od: "Michał T" <l...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli rzeczywiście jasność jest podobna to warto się zastanowić.

Zastanowiłem się.... :-)
I donoszę(ups) to co mi się w głowie rodzi:
Jeśli układ miałby mieć moc 4W to prąd przy 220V byłby rzędu kilkunastu
miliamper. CZyli tyle ile pobiera pojedyńcza dioda LED ( A NIE 37 DIOD !! )

29. Data: 2007-01-08 12:15:33

Od: "Big Jack" <aaaaa@bbbbb@ccccc.zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:ent5m1$pde$1@atlantis.news.tpi.pl
użytkownik *Michał T* napisał(a):

> [...]
> LEDami to 35zł (20W*5000h=100kW), a koszt żarówek to 350zł(200W
> przecież). Jeśli rzeczywiście jasność jest podobna to warto się

Pomijając, że sprawa dotyczy piwnicy, to LEDy mają taką temperaturę
barwową światła, że działa ono na mnie jak muleta na byka. 5 minut bym
nie zdzierżył. Zresztą te najtańsze świetlówki też nie są lepsze

--
Big Jack
//////

30. Data: 2007-01-08 12:20:20

Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał T" <l...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Jeśli układ miałby mieć moc 4W to prąd przy 220V byłby rzędu kilkunastu
> miliamper. CZyli tyle ile pobiera pojedyńcza dioda LED ( A NIE 37 DIOD

Nie widziałem nigdy lampy ledowej z bliska,
ale wątpie żeby podawała 230 zmiennego wprost na diody.
Może i pojedyncza dioda LED pobiera taki prąd jak piszesz
(tego nie wiem) ale raczej przy małym i stałym napięciu.
Gdyby pojedyncze diody pobierały 4W to taki wyświetlacz
od magnetowidu/DVD żarłby kilkaset watów :)

Miroo (http://miroo.ovh.org)

Lodówka do zabudowy
zalanie mieszkania ściekami
przeźroczysta mata lub wykładzina