Re: Elektryczność statyczna w domu

From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Elektryczność statyczna w domu
Date: Tue, 16 Mar 2010 11:10:51 +0100

"mm" hnnk4e$qis$...@a...news.neostrada.pl

> Ale my tu mówimy o elektrostatycznosci która nie ma napięcia gniazdka 230 V
> tylko jej wartość to setki jak i tysiące kilowoltów !
> Myślisz że powietrze nie przewodzi ?

IMO zachodzi tam inne zjawisko, niż zwykłe przewodzenie. :)
Nie drgają/falują elektrony (czy dziurki/jony) wyrywane ze swych wiązań. :)

> Tak źle i tak nie dobrze . Ja pod cały dywan położyłem folie aluminową
> podłączoną do uziomu do tego obuwie z podeszwą gumową i problem zniknął .
> Są też wykładziny przemysłowe przewodzące jak przeszkadza ci w
> pomieszczeniu 60-70 % wilgotności jakie typowo jest na dworzu .

,,Na dworzu'' różnie bywa -- nawet 100%. I ja w takiej wilgotności
mam kłopoty. Ale bywam ,,na dworzu'' krócej niż w ,,domu''.

--
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'