Farsz do pierogow

11. Data: 2020-12-20 19:41:22

Temat: Re: Farsz do pierogow
Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-12-20 o 19:26, Trefniś pisze:

> Niepotrzebnie myślicie o _porcji_ farszu, którą następnie nakładacie na
> ciasto i zlepiacie.
> Przy ruskich to może i prawda, ale...
> W przypadku nawet sypkiego ryżu - z ciasta robię małą kieszonkę (z
> niewielką ilością ryżu, albo nawet bez), którą w trakcie lepienia
> stopniowo wypełniam ryżem. W ten sposób można dowolnie sypkie nadzienie
> włożyć do ciasta, zalepiając je sukcesywnie.

Jest to jakiś sposób, ale lepienie pierogów, to taka
wyuczona czynność, że dość trudno się pozbyć przyzwyczajeń
dlatego szukam sposobu jak zmodyfikować farsz a nie sposób
lepienia.

> Poszukajcie w sieci filmików, jak "pierogi" lepią chińczycy. Niestety,
> jest cała masa rodzajów tych pierogów...

Jak już jakiś odpowiedni znajdziesz, to wklej linka.

12. Data: 2020-12-20 19:56:31

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .12.2020 o 19:41 cef <c...@i...pl> pisze:

> Jest to jakiś sposób, ale lepienie pierogów, to taka
> wyuczona czynność, że dość trudno się pozbyć przyzwyczajeń
> dlatego szukam sposobu jak zmodyfikować farsz a nie sposób
> lepienia.

Wiem, czynność wyuczona i zapamiętana w palcach, stąd trudno lepić.

> Jak już jakiś odpowiedni znajdziesz, to wklej linka.

Pierogi z jagodami:
https://youtu.be/E_7scU-9cag?t=255

Lepi kilka pierogów, warto obejrzeć film dokładniej.

--
Trefniś

13. Data: 2020-12-20 20:18:42

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.12.2020 o 19:56, Trefniś pisze:

> Wiem, czynność wyuczona i zapamiętana w palcach, stąd trudno lepić.

> Pierogi z jagodami:
> https://youtu.be/E_7scU-9cag?t=255
>
> Lepi kilka pierogów, warto obejrzeć film dokładniej.

Babka w tym filmie lepi niemal dokładnie moim sposobem. Przy jagodach to
się spokojnie udaje. Przy farszu z ruskich, ale takim kleistym z
nieodpowiednich ziemniaków, to się nie udaje, bo właśnie przy tym
przytrzymywaniu palcem (które robi np. ok. 5:17), farsz się klei i szlag
może człowieka trafić. Konsystencja farszu jest bardzo istotna.

Ewa

14. Data: 2020-12-20 22:04:50

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-12-20 o 19:56, Trefniś pisze:

> Pierogi z jagodami:
> https://youtu.be/E_7scU-9cag?t=255

Akurat jagody nie mają tej cechy co farsz z kapustą
(co już Ewa wypunktowała) i się nie lepią do palców
w czasie dopychania owoców do wnetrza.
Ja tez bardzo podobnie zaplepiam.

15. Data: 2020-12-20 22:16:03

Od: Stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-12-20 o 19:41, cef pisze:
> W dniu 2020-12-20 o 19:26, Trefniś pisze:

> Jak już jakiś odpowiedni znajdziesz, to wklej linka.

https://www.youtube.com/watch?v=a83nsCnk6v0
pozdr
Stefan

Avast.

16. Data: 2020-12-20 22:32:05

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-12-20 o 22:16, Stefan pisze:

> https://www.youtube.com/watch?v=a83nsCnk6v0
> pozdr
> Stefan

Ale akurat Dorotka robi ciasto z tłuszczem
(ono nie obsycha na stole) i może sobie kulki
przygotowywać, bo nie kroi kapusty.
Ja robię z kiszonej i słodkiej więc muszę
poszatkować a ciasto mam w technologii
beztłuszczowej.

17. Data: 2020-12-20 23:12:22

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .12.2020 o 22:04 cef <c...@i...pl> pisze:

> Akurat jagody nie mają tej cechy co farsz z kapustą
> (co już Ewa wypunktowała) i się nie lepią do palców
> w czasie dopychania owoców do wnetrza.
> Ja tez bardzo podobnie zaplepiam.

Jako przykład swoich problemów podawałeś suchy, surowy ryż do pierogów.
Wszystkich twoich problemów nie mam zamiaru rozwiązywać, uśmiechnij się w
tej sprawie do Ewy.

--
Trefniś

18. Data: 2020-12-21 07:39:31

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-12-20 o 23:12, Trefniś pisze:

> Jako przykład swoich problemów podawałeś suchy, surowy ryż do pierogów.
> Wszystkich twoich problemów nie mam zamiaru rozwiązywać, uśmiechnij się
> w tej sprawie do Ewy.

Ryż akurat by się kleił, bo jest drobny a jagody duże.
Teraz widzę, że nie lepisz tylko oglądasz,
więc na pomoc specjalnie nie ma co liczyć.

19. Data: 2020-12-21 09:46:23

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.12.2020 o 22:16, Stefan pisze:

> https://www.youtube.com/watch?v=a83nsCnk6v0

Ciasto robię podobnie, też dodaję masła, tylko mniej. I robię bardziej
na oko, nie odważam, bo proporcje i tak bardzo zależą od jakości mąki.

Poza tym czasem dorzucam jajko, wtedy ciasto jest mocniejsze.

Natomiast ta "technologia" lepienia wydaje mi się mało ergonomiczna.
Znam ludzi, którzy twierdzą, że tak lepią i sobie chwalą, ale dla mnie
to dziwne. Już sam fakt, że trzeba do każdego pieroga osobno chwytać za
wałek, potem go odkładać już jest dodatkowo czasochłonne. No ale to
pewnie kwestia przyzwyczajenia.

Ewa

20. Data: 2020-12-21 11:29:29

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .12.2020 o 07:39 cef <c...@i...pl> pisze:

> [...]

(...)
(...)

> Ryż akurat by się kleił, bo jest drobny a jagody duże.
(...)

Suchy, surowy ryż ci się klei???

"Słabej tancerce to i penis w tańcu przeszkadza" - przepraszam za
wulgaryzm, ale teraz stał się standardem w dyskusji.

> na pomoc specjalnie nie ma co liczyć.
Sugerowałem już pomoc gwiazdy ośmiu gwiazd, bo jej nawet farsz do ruskich
potrafi spłynąć.

EOT

--
Trefniś