Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.
news.xs4all.nl!194.109.133.84.MISMATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all
.nl!xs4all!feeder.news-service.com!postnews.google.com!d8g2000yqf.googlegroups.
com!not-for-mail
From: glob <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Fenomenologiczna metoda Husserla.
Date: Fri, 11 Jun 2010 01:49:14 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 64
Message-ID: <6...@d...googlegroups.com>
References: <6...@x...googlegroups.com>
<6...@n...onet.pl>
<1...@a...googlegroups.com>
<huss4q$loi$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 74.86.222.70
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1276246154 19328 127.0.0.1 (11 Jun 2010 08:49:14 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Jun 2010 08:49:14 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: d8g2000yqf.googlegroups.com; posting-host=74.86.222.70;
posting-account=oxm6WwoAAABbNq-FrLxteMJGewUj6LHu
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE;
PPC)/UCWEB7.0.0.41/31/352,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.filozofia:203894 pl.sci.psychologia:547076
Ukryj nagłówki
zażółcony napisał(a):
> U�ytkownik "glob" <r...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
> news:12898d08-2b23-4392-823f-99655f172ddf@a30g2000yq
n.googlegroups.com...
>
> >Je�li jeste� �wiadomy tylko siebie jak mo�esz uzna� �wiadomo��
czegoďż˝
> >innego poza sob�, tym samym przez to �e go uzna�e�, ju� patrzysz na
> >siebiego oczami jego oczami.......uwa�asz �e to mo�liwe? Nie to nie
> >mo�liwe, bo nikt nie ma mo�liwo�ci wnikn�� w czyj�� �wiadomo��
i
> >patrze� jego �wiadomo�ci� je�li nadal przygl�da si� swoj�, tylko
ty
> >ju� tego niedostrzegasz bo od siebie zwia�e�......w byt poza sob�,
> >kolektywny. Ten model jest dynamiczny wi�c ty jeste� podmiotem
>
> Imo brniemy tu w niuanse termin�w 'by� �wiadomym', 'uznawa�',
> 'dostrzegaďż˝'.
>
> Sprawa jest prosta: mam jakieďż˝ odczuwanie siebie i swojej
> �wiadomo�ci. Nie musz� wnika� w obc� �wiadomo�� i mie�
> obcych oczu, by spokojnie uzna�, �e je�li jest cz�owiekiem
> podobnym do mnie - to ma podobne jak ja subiektywne
> odczucie posiadania w�asnej �wiadomo�ci.
> A wi�c je�li uznaj�, �e istnieje moja �wiadomo�c, to uznaj�, �e
> na podobnych zasadach istnieje jego - choďż˝ jej w taki sam
> spos�b nie odczuwan (i na dzie� dzisiejszy nie mog� odczuwa�
> - ale nie wiem, jak b�dzie, jak technika p�jdzie naprz�d i pozwoli
> tworzy� szybkie po��czenia bezpo�renie mi�dzy neuronami
> r�nych m�zg�w).
Tu chodzi o to, że jest tylko świadomość Redarta_______założenie że
jest świadomość innego co robi, jeśli Redart jest jeden.......przesuwa
Redarta w inne miejsce, tak naprawdę nieosiągalne dla niego, Aw
zapomina że Redart jest tylko jeden czyli świadomość jest tylko
Redartowa innej być nie może, bo Redert musiałby ze skóry wychodzić,
więc Redart wszysko sobie rozpozaje tylko sobą bo to on siebie czuje.
Dlatego tu jest problem, i tylko postawienie tego problemu będzie
skutkowało próbami jego rozwiązania, czyli próbami przeniknięcia w
czyjąś jaźń bezpośrednio......narazie jesteśmy jak konserwy, ale to
pozwala na to, że wiedząć iż niedokońca inny jest poznawalny jestem
ostrożniejszy, gwarantuje mu wolność bo wiem, że tylko sobą jego
widzę , więc go deformuję i moje definicję nie ujmują go całkowicie.
Tu jest empatia.
|