Fondue - prośba o porad

1. Data: 2003-02-07 09:51:33

Temat: Fondue - prośba o porad
Od: "Ismail" <a...@g...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie.
Raz już wysłałem tego posta ale gdzieś się zawieruszył, wię pozwalam sobie
raz jeszcze
Właśnie stałem się szcześliwym posiadaczem całego "osprzętowania" do fondue.
Chchałbym zaprosić przyjaciół i stąd moje pytania:
-Jakiego użyć paliwa do podgrzania?
-m chciałbym zrobić fondue z kilkoma rodzajami mięs i nie wiem czy w tym
przypadku też macza się je w roztopionym serze (i jaki polecacie) czy tylko
i wyłącznie w bulionie-winie-oliwie?

Będę wdzięczny za podpowiedź

1. Data: 2003-02-07 11:29:41

Temat: Re: Fondue - prośba o porad
Od: "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sporo bylo o fondue na grupie...
Zajrzyj do archiwum, napewno cos znajdziesz:
http://groups.google.com/groups?as_q=fondue&ie=UTF-8
&oe=UTF-8&as_ugroup=pl.r
ec.kuchnia&lr=&hl=pl

Zmartwychwstala
Bozenka z Wilna ;o)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ICQ 81838200 http://bozena.host.sk
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2003-02-07 12:47:41

Od: "Mirek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Paliwo - Denaturat
Przygotowane wcześniej mięso maczasz w serze i gotowe.
Możesz maczać bagietkę, salami, itd.
Pozdrowienia

1. Data: 2003-02-08 12:28:56

Od: "Vefour" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> -m chciałbym zrobić fondue z kilkoma rodzajami mięs i nie wiem czy w tym
> przypadku też macza się je w roztopionym serze (i jaki polecacie) czy

Chwila chwila - co do zasady albo surowe mieso i wtedy oliwa alby je
usmazyc, albo w kociolku roztopiony ser iw tedy co do zasady bulka. Mozna
oczywiscie wsadzac do sera tez mieso, ale musisz je wczesniej usmazyc, bo
ser ma za mala temperature. chyba ze poledwica i lubisz ja na surowo.

V.

1. Data: 2003-02-08 13:33:21

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>oczywiscie wsadzac do sera tez mieso, ale musisz je wczesniej usmazyc, bo
>ser ma za mala temperature. chyba ze poledwica i lubisz ja na surowo.

a potem od razu brac jakis raphaholin czy jak tam....mieso w
serze...juz moja watroba piszczy

Pierzasty Duch
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-02-08 14:10:26

Od: "Ismail" <a...@g...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za porady.
Wiem, ze co do zasady albo - albo, ale mialem taki pomysl, ze przygotuje
mieso, podsmaze je na grillu a potem dlo rondla z serem bede wkladal.
Moze to rzeczywiscie szalenstwo.
Ale tak na marginesie jeszcze jedno pytanie techniczne
Jezeli bede robil ser, to najpierw podgrzewam wino na zwyklej kuchence
gazowej a pzniej przenosze na podgrzewacz, czy wino juz na podgrzewaczu, czy
ser tez na kuchenc3e itd...
Szukalem w archiwum ale tego nie znalazlem. Moze pytanioe za malo
profesjonalne, ale pomózcie. Dzis o 20 przychodza goscie

1. Data: 2003-02-08 15:21:57

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 8 Feb 2003 15:10:26 +0100, "Ismail" <a...@g...onet.pl>
wrote:

> [...]
>Szukalem w archiwum ale tego nie znalazlem. Moze pytanioe za malo
>profesjonalne, ale pomózcie. Dzis o 20 przychodza goscie

ja w ogole nie daje wina...za to duzo czosnku ;)))

Pierzasty Duch
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-02-08 16:07:16

Od: "Ismail" <a...@g...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja w ogole nie daje wina...za to duzo czosnku ;)))

To w czym rozpuszczasz ser?

1. Data: 2003-02-08 16:34:47

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 8 Feb 2003 17:07:16 +0100, "Ismail" <a...@g...onet.pl>
wrote:

>To w czym rozpuszczasz ser?

no, moje to .. tego...zaraz dostane po glowei jak nic, ze to
wcale nie fondue...no, moze nie jest, ale jakie dobre!!!

w zeliwnym saganie - troche mleka i wiecej smeitany daje razem z
pogniecionym czosnkiem...i grzeje to bardzo delikatnie, jednym
okiem rzucam na to, ze juz troche para sie zaczyna unosic, drugim
okiem pilnujac palcow...bo tre ser. uzywam ementhalera - ale malo
bo gumowacieje, wiecej gruyera - swietny, a najwiecej ostrego
cheddara (nie gumowacieje i nie robi sznurkow strasznych), jak
zetre BARDZO duzo to mieszam to delikatnie z maka kartoflana i
jak juz ta smietana z mlekiem i czosnkiem zaczyna parowac, to
wrzucam ser z maka imiesza, dalej wszystko na bardzo delikatnym
ogniu (no teraz, to juz mozna podkrecic bo bedziesz mieszac), ale
wsypuje tylko ser obtoczony maka - to , co sie do sera nie
przyklei to zostaje! tak mi na oko i intuicje wychodzi, ze jak
wsypuje przez pomylke te moke pozostala, to sie robi zwykly
serowy sos... maka zapobiega glotuwaniu sie calosci w jednego
masywnego gluta...cos mi sie zdaje, ze Basia nasza grupowa tak
zrobila i miala gluta.

jak sie zagotuje liniwie to wylaczam. zeliwnosc sagana utrzyma
wysoka temp.jak juz masz bulke to wrzuc do wlasciwego naczynia,
zapal co trzeba i do roboty!

moga jeszcze byc jarzynowe fondue nie mowiac juz o
czekoladowych.....

smacznego
Duch Pierzasty
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-02-09 18:13:29

Od: n...@m...ch szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki za porady.
> Wiem, ze co do zasady albo - albo, ale mialem taki pomysl, ze przygotuje
> mieso, podsmaze je na grillu a potem dlo rondla z serem bede wkladal.
> Moze to rzeczywiscie szalenstwo.

pewnie juz za pozno na porady, ale zasadniczo garnek do fondue serowego rozni
sie od tego do miesa. Ten od sera jest obowiazkowo zeliwny natomiast do fondue
miesnego, rybnego i innych (do ktorych jako maczanki uzywa sie bulionu, wina
itp.) nie jest zeliwny ale z "metalu" i posiada daszek z "zabkami" w ktore sie
wklada widelce, zeby sie miesko moglo ugotowac (do serowego takie ustrojstwo
nie jest konieczne, poniewaz chleb sie jedynie macza w rozpuszczonej masie a
nie pozostawia go tam na dluzej)

> [...]
> gazowej a pzniej przenosze na podgrzewacz, czy wino juz na podgrzewaczu, czy

wszystko na kuchence, jak juz fondue gotowe to przenosisz na podgrzewacz

> Szukalem w archiwum ale tego nie znalazlem. Moze pytanioe za malo
> profesjonalne, ale pomózcie. Dzis o 20 przychodza goscie

napisz jak wyszlo:)

pozdrawiam
Kalina

Fondue