Fornir i okleina drewniana - czym to się różni?

1. Data: 2007-08-07 08:05:37

Temat: Fornir i okleina drewniana - czym to się różni?
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czy okleina drewniana to to samo co fornir? Może znajdzie się jakiś
fachowiec, który zna szczegóły i ew. różnice, bo moim zdaniem to samo.

Zastanawiam się, czy regały Billy z Ikei mają naturalną drewnianą
okleinę, czy sztuczną. Z opisu niejasno to wynika, np.:

http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/S69831458

Może ktoś się bliżej orientuje i ma argumenty, bo ja nie mogę męża do
swojego zdania przekonać ;-).

Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2007-08-07 08:24:41

Temat: Re: Fornir i okleina drewniana - czym to się różni?
Od: Michał 'Aeddin' Ogiński <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 07 Aug 2007 10:05:37 +0200, medea napisał(a):

> Czy okleina drewniana to to samo co fornir? Może znajdzie się jakiś
> fachowiec, który zna szczegóły i ew. różnice, bo moim zdaniem to samo.
[...]
Z forniru można zrobić okleinę drewnianą.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Fornir

pozdrówka
--
Michał

3. Data: 2007-08-07 09:20:52

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

> [...] Z opisu niejasno to wynika, np.:
>
> http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/S69831458
>
> Może ktoś się bliżej orientuje i ma argumenty, bo ja nie mogę
> męża do swojego zdania przekonać ;-).

Z jednej strony nigdzie nie piszą, że to okleina drewniana ("bukowa" w takim
skrótowym opisie równie dobrze może znaczyć "ze wzorkiem bukopodobnym"), a
większość ikeowskich mebli jest chyba jednak oklejana plastikiem. Z drugiej
strony fakt lakierowania wskazywałby na to, że jednak jakiś materiał
naturalny... Bez kontaktu ze sprzedawcą chyba się nie obejdzie :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
http://www.truecolors.pl

4. Data: 2007-08-07 09:22:44

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly>
napisał w wiadomości news:f99dr1$nq8$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]fakt lakierowania wskazywałby na to, że jednak jakiś materiał
> naturalny... [...]

Autopoprawka: "średniobrązowy" jest bejcowany. Znakiem tego jednak drewno.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
http://www.truecolors.pl

5. Data: 2007-08-07 10:17:46

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska pisze:

> plastikiem. Z drugiej strony fakt lakierowania wskazywałby na to, że
> jednak jakiś materiał naturalny...

Mnie się też tak wydaje.

>Bez kontaktu ze sprzedawcą chyba się
> nie obejdzie :)

Oczywiście, że od tego zaczęłam będąc w Ikei i jedyny wniosek do którego
doszłam to to, że sprzedawcy w Ikei są mało kompetentni - i jako
handlowcy, i jako fachowcy od mebli. Pod tym względem o wiele lepiej
jest w Jysku, o czym przekonałam się wczoraj kupując zestaw ogrodowy -
przynajmniej chciało im się ze mną gadać ;-).

Pozdrawiam
Ewa

6. Data: 2007-08-07 10:20:27

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Mnie się też tak wydaje.

A jeszcze jedno - czy to błędna obserwacja, czy jednak tak jest, że przy
naturalnej drewnianej okleinie łączenia są w zygzak, a przy sztucznej na
prosto albo w ogóle bez łączeń?

Pozdrawiam
Ewa

7. Data: 2007-08-07 10:22:58

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

> [...]czy jednak tak jest, że przy naturalnej drewnianej
> okleinie łączenia są w zygzak, a przy sztucznej na prosto albo w ogóle bez
> łączeń?

Moje drzwi i meble zdają się potwierdzać, ale czy to obowiązująca reguła -
nie wiem.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
http://www.truecolors.pl

8. Data: 2007-08-07 12:31:28

Od: Michał 'Aeddin' Ogiński <a...@C...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Zastanawiam się, czy regały Billy z Ikei mają naturalną drewnianą
> okleinę, czy sztuczną. Z opisu niejasno to wynika, np.:

Organoleptyczne ;-) badanie wykonane przeze mnie w zeszłym tygodniu
potwierdziło, że regały z serii Billy są w naturalnej, drewnianej okleinie
(a przynajmniej brzozowej). Przykładowo, wyraźnie widać różnicę między tym
biurkiem:
http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/10103677
a tym:
http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/40079218 (imit.brzozy)
I nie tylko w cenie ;). To pierwsze jest dużo bardziej drewniane w dotyku.

Michał 'Aeddin' Ogiński
"Artificial Electronic Device Designed for Immediate Nullification"

9. Data: 2007-08-08 11:28:24

Od: "Damork " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

medea <e...@p...fm> napisał(a):

> A jeszcze jedno - czy to błędna obserwacja, czy jednak tak jest, że przy
> naturalnej drewnianej okleinie łączenia są w zygzak, a przy sztucznej na
> prosto albo w ogóle bez łączeń?

Pod względem technicznym to czy słoje w łączonych liściach forniru
usytuowane są pod kątem do siebie (w jodełkę czy bardziej złożony wzór) czy
równolegle, nie ma żadnego znaczenia poza estetycznym. Naturalną okleinę
można przycinać i składać dowolnie. No i fornir/okleina to określenia
zamienne - znaczą to samo, z tym że fornir używany jest najczęściej jako
określenie czegoś naturalnego, a okleina występuje zarówno jako naturalna
jak i sztuczna (drewnopodobna).

Piotr Mockałło
http://www.kocia-stronka.republika.pl

10. Data: 2007-08-08 11:55:31

Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Damork " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...] Pod względem technicznym to czy słoje w łączonych
> liściach forniru usytuowane są pod kątem do siebie
> (w jodełkę czy bardziej złożony wzór) czy równolegle,
> nie ma żadnego znaczenia poza estetycznym. [...]

Ale tu chyba nie o słoje chodzi, a o krawędź dwóch sąsiednich kawałków
okleiny - na wszystkim, co mam w domu fornirowane, te krawędzie są
ząbkowane, jakby cięte radełkiem przez dwie warstwy forniru.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
http://www.truecolors.pl

BOSCH lub SIEMENS pralka - pytanie do użytkowników
Poradnik remontowy
Pralki Siemens - oznaczenia kraju produkcji
Pytanie do Zayzayera i grupowiczów - lodówka
pralka dla dwojga starych ludzi