Re: Funeralia

Data: 2021-12-02 10:42:33
Temat: Re: Funeralia
Od: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid>

Am 01.12.21 um 20:33 schrieb FEniks:

> Kto jak kto, ale akurat zakaźnicy pracowali. A mowa powyżej była o
> chorobach zakaźnych.
>
> Sensowne zarządzane szpitale, czyt. te, którym udało się wymknąć z rąk
> PRAWACKICH zarządów, szybko wróciły do przyjmowania pacjentów.

y-pacjentow-w-2020-r-bez-szans-na-leczenie-oto-skute
k-pandemii/86m0dcs

> Nowotwory oraz inne choroby np. przewlekłe to inna sprawa. Ale w związku
> z tym kierować pretensje należy do rządzących PRAWAKÓW, którzy na coś
> takiego pozwolili. Dopuścili do takiego rozpasania, że prywatne wizyty
> lekarskie skoczyły w ciągu roku o ~30%.

Co do lewicy i prawicy to mozna dyskutować, bo PRL reklamowano jako
lewicowa, a PiS prawicowy, choć to bratnie dusze. Ale who cares?

O sprawności sluzby zdrowia świadcza chyba statystyki tzw.
nadumieralności, gdzie Polska zajmuje drugie miejsce z 21%, podczas gdy
np. Austria ma 9%, Szwajcaria 8%, Niemcy 6%, a Nowegia -1%.

Dziwiły mnie te polskie teleporady, bo choć u nas osoby z podejrzanymi
objawami lekarze załatwiali telefonicznie lub przez okno (pukałeś do
gabinetu i panienka lub doktor cie wypytywali) i ew. kierowali na
badania do szpitala lub punktu testów. Zwolnienia lekarskie równiez
mozna było jakiś czas załatwiać przez telefon.

Ale do dentysty, ortopedy, okulisty, neurologa, psychiatry szło sie
normalnie, a wiec zamawiało termin telefonicznie. Na miejscu trzeba było
wypełnić ankiete i tyle. Sam bylem od wiosny 2020 trzy razy u dentystki,
ze dwa razy u lekarki domowej po szczepienia przeciw grypie, raz u
lekarzy medycyny tropikalnej tez po szczepienia i chyba dwa razy u
ortopedy (skierowania na treningi). Później do ortopedy dzwoniłem i
prosiłem o nastepne skierowania.

Być moze osoby z powazniejszymi dolegliwościami miały obawy przed
pójściem do lekarza, być moze jakieś zabiegi lub operacje przesuwano.
Tego nie wiem. Jakoś nie chorujemy. Ogólnie mimo narzekań sluzba zdrowia
funkcjonowała i funkcjonuje dobrze.

Acha, dodam, ze u nas nie ma zadnych przychodni, panstwowych szpitali i
pogotowia. Lekarze maja gabinety, szpitale sa komunalne, uniwersyteckie,
prywatne, kościelne, a ambulansy obsługuja rózne słuzby medyczne jak
czerwony krzyz (u nas bawarski), diakonie, johanici, samarytanie.
Zresszta w kazdym landzie jest inaczej, sa landowe ministerstwa zdrowia,
a minister federalny moze wydawać ogólne zalecenia - lekarze, dyrektorzy
szpitali, pielegniarki nie sa jego podwładnymi.

Juz 502 ofiary corona wirusa. Ale jest spadek zakazen.

--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

/\_/\
( o o )
==_Y_==
`-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://tinyurl.com/y46gccmw
https://tinyurl.com/y695wkr5
https://tinyurl.com/5yuef7f4

Wypadkom na oblodzonych drogach ulegaja najcześciej auta z zimowymi
oponami. :-)