Garnek

21. Data: 2020-11-07 08:14:21

Temat: Re: Garnek
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-11-06, FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Teoretycznie tak, ale w praktyce to pewnie jest podobnie jak przy
> gotowaniu (żeby nie odchodzić od tematyki grupy) - z pozornie tych
> samych warzyw można zrobić barową czy przedszkolną breję albo wyszukany
> ratatouille.

Mam obawy, że nie. Ale problem nie tyle SS304 co w tym co mam sobie pomyśleć
o firmie, która próbuje ze zwykłego, pospolitego materiału zrobić Bóg
wie jaki atut dla swoich wyrobów?

> Jakość garnków stalowych najlepiej widać po umyciu w zmywarce.

Co się dzieje?

--
Marcin

22. Data: 2020-11-07 08:17:42

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No ale tu powiało wiedzą tajemną, jakby ten garnek ze złota był czy cuś.
> Szlachetna stal. Wyjątkowy garnek. Nie mogli od razu dodać, że da się w
> tym gotować zupę na bazie składników, których nawet 66% może robić za
> paliwo termojądrowe samego Słońca?

Na tym polega siła takiego przekazu.
Musisz być przekonany, że to ne jest zwykły produkt.
Pamiętam jak kiedyś znajomi chcieli zwykłą deskę
do krojenia na prezent, to się dowiedziałem,
że niezwykła funkcjonalność deski polega na
możliwości krojenia z obu jej stron.
W życiu bym sam na to nie wpadł, że można
korzystać z obu stron deski.

PS
Można by się też przyczepić, że używają w tym tekście
określenia "stal chirurgiczna" a to akurat
jest nieco inny gatunek, ale najważniejsze jest
wrażenie, że ten garnek wszystko może.

23. Data: 2020-11-07 13:47:38

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

cef napisał:

> [...]
> że niezwykła funkcjonalność deski polega na
> możliwości krojenia z obu jej stron.
> W życiu bym sam na to nie wpadł, że można

A gdyby tak zrobić deskę Möbiusa?

--
Jarek

24. Data: 2020-11-08 04:18:45

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-11-07, cef <c...@i...pl> wrote:

> [...]
> Można by się też przyczepić, że używają w tym tekście
> określenia "stal chirurgiczna" a to akurat
> jest nieco inny gatunek, ale najważniejsze jest

Może to ten sklep lub dystrybutor? Taka oferta adresowana do
nowobogackich snobów? Dobry produkt nie potrzebuje takiej reklamy.

--
Marcin

25. Data: 2020-11-08 08:38:10

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może to ten sklep lub dystrybutor? Taka oferta adresowana do
> nowobogackich snobów? Dobry produkt nie potrzebuje takiej reklamy.

Dobre produkty też korzystają z takiej nowomowy.

Nie wiem jakie wrażenie robi na klientach stal szlachetna 18/10.
Mam garnki okazjonalnie kupowane w Ikei i na nich
tylko jest zaznaczone, że to stainless steel (made in China)
ale magnes to je chwyta nie tylko na dnie ale też na ściankach i uchwytach
Na dnie spodziewałbym się jakiejś wkładki ferro, bo mają symbol
indukcji, ale jeśli cały garnek jest ferromagnetyczny, to po co?
Nie wiem co to za stal ale nie jest to nawet coś, co nazywasz najtańszą
masowo używaną
nierdzewką w garnkowej chińszczyźnie.
Ale nie rdzewieją, działają już kilkanaście(?) dobrych lat.

26. Data: 2020-11-09 14:13:46

Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdyby tak zrobić deskę Möbiusa?

Już któryś raz zamiast na grupę ślę wiadomości na PW.
Po ostatniej aktualizacji TB ma w innej kolejności przyciski?

Co do desek, które są mi bliskie to ja proponuję Kleina.
Klein od stropów ma coś wspólnego z tym od butelki?

Robert

27. Data: 2020-11-09 15:35:02

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Robert Wańkowski napisał:

> Już któryś raz zamiast na grupę ślę wiadomości na PW.
> Po ostatniej aktualizacji TB ma w innej kolejności przyciski?

Mnie to ani trochę nie przeszkadza.

> Co do desek, które są mi bliskie to ja proponuję Kleina.
> Klein od stropów ma coś wspólnego z tym od butelki?

Nie sądzę. Ten od butlelki jest dobrze znany, na imię miał Feliks.
Tego od stropu najprawdopodobniej w ogóle nie było. Nazwa "strop
Kleina" najpewniej została stworzona z inspiracji zachodznim
sąsiadem. Z tym że Niemcy nie używaja analogicznego określenia,
nie wiedzą kim mógł być ów mąż pomysłowy, wynalazca stropu. To coś
jak radziecki uczony Iwan Siergiejewicz Schodow, którego nazwisko
upamiętnia określenie "klatka Schodowa".

Mam podejrzenia, że źródłem tej nazwy może być niemieckie określenie
"klein Zigel" (lub podobne), opisujące małe cegły, w odróżnieniu od
dużych, wypalanych specjalnie z myślą o stropach.

--
Jarek

28. Data: 2020-11-09 16:07:42

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tego od stropu najprawdopodobniej w ogóle nie było.

A kuku.

Bezeichnung: Kleinesche Decke

Urheber: Johann Franz Kleine, Essen

Daten: DRP Nr. 71102 (ab 28. Februar 1892 bis 27. Februar 1907),
Zusatzpatent Nr. 75238 (ab 19. März 1893 bis 27. Februar 1907)

https://opus4.kobv.de/opus4-btu/files/624/Band_2.pdf

https://www.google.com/search?q=kleinesche+decke

MJ

29. Data: 2020-11-09 16:35:46

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Michal Jankowski napisał:

> [...]
>
> Daten: DRP Nr. 71102 (ab 28. Februar 1892 bis 27. Februar 1907),
> Zusatzpatent Nr. 75238 (ab 19. März 1893 bis 27. Februar 1907)

No proszę, czego to się człowiek w kuchni nie dowie! Mnie ktoś kiedyś
tłumaczył, że to postać apokryficzna, podobnie jak Francuz o nazwisku
Chambeau, wynalazca szamba. Ten też ma przyznany patent?

Ale skoro w kuchni jesteśmy, to proponuję się uraczyć płynem takim:

https://timeforwine.pl/chateau-chambeau-1

--
Jarek

30. Data: 2020-11-09 17:20:24

Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mnie to ani trochę nie przeszkadza.

Ale świat traci treści, które chcę przekazać.

Robert

ogorki duzo solne
maczanie bułki w mleku
Jaka krajalnica do frytek?