Garnek

61. Data: 2020-11-17 11:38:13

Temat: Re: Garnek
Od: robot <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zawsze smakowały mi bardziej polskie sery z supermarketu,
> niż wymienione, nawet z dedykowanych sklepów serowych.

Absolutnie nie jestem żadnym znawcą ani koneserem, ale dla mnie to jest
przepaść.
Chociaż te polskie z supermarketu też mi smakują, tyle że znacznie mniej.

62. Data: 2020-11-17 16:30:12

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .11.2020 o 11:32 robot <r...@o...pl> pisze:

> Litewski Dziugas jest dobry i tańszy, polecam.

Ależ Ewa pisze o "poziomie wykwintności", a ty o prymitywnym smaku,
profanie!
Różnica z a s a d n i c z a !

--
Trefniś

63. Data: 2020-11-17 18:03:43

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.11.2020 o 11:32, robot pisze:

> Litewski Dziugas jest dobry i tańszy, polecam.

Znam, jasne. Jest też Stary Olęder, który wprost nawiązuje do
holenderskich mistrzów. ;)

Ewa

64. Data: 2020-11-17 18:10:24

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.11.2020 o 11:24, robot pisze:
> O ile się nie mylę Old Amstrerdam to odmiana goudy.
> Najgorsze jest to z w Polsce nie ma w sklepach szwajcarskich serów.
> Old Amstrerdama też z resztą nie uświadczysz.

To chyba taka długo dojrzewająca gouda. Ma specyficzne jakby kryształki
wyczuwalne w trakcie jedzenia.

Kiedyś udawało mi się kupić w Auchan, a teraz już tam nie bywam, więc
nie wiem. Jak już pisałam - można zastąpić Starym Olędrem, choć to
oczywiście nie to samo.

A jak komuś bardzo zależy - w internecie kupisz wszystko.

Ewa

65. Data: 2020-11-17 18:39:07

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Znam, jasne. Jest też Stary Olęder, który wprost nawiązuje do
> holenderskich mistrzów. ;)

Nie tak bardzo wprost, bowiem Olędrami z dawien dawna nazywno u nas
niderlandzką ludność, która przybyła tu za pracą przy melioracji czy
innej hydrotechnice. Ja się wychowałem w Warszawie na Saskiej Kępie
i za kolegów miałem młodych Olędrów. Ich pradziadowie w saskich
czasach przybyli tam przerabiać byłą wyspę wiślaną na teren zdatny
do zamieszkania.

Jarek

--
Wyrusza z miasta szukać szczęścia dalej, hen za Pireneje,
na Niderlandach nikt nie pyta o niego wiosnę lub dwie.

66. Data: 2020-11-17 20:33:13

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Nie tak bardzo wprost, bowiem Olędrami z dawien dawna nazywno u nas
> niderlandzką ludność, która przybyła tu za pracą przy melioracji czy
> innej hydrotechnice.

To może oni ten swój ser ze sobą przyciągnęli, a my podpatrzyliśmy? A
raczej zasmakowaliśmy. Jestem ciekawa, kto Starego Olędra produkuje.
Jest kilka podobnych serów - bursztyn, jantar, rubin, szafir - wszystkie
one dość podobne z tego, co pamiętam, takie słodkawo-ostre.

Ewa

67. Data: 2020-11-17 21:49:23

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> To może oni ten swój ser ze sobą przyciągnęli, a my podpatrzyliśmy?
> A raczej zasmakowaliśmy. Jestem ciekawa, kto Starego Olędra produkuje.

Podejrzewam, że ktoś w zakamarkach polszczyzny odgrzebał zapomniane
nieco słowo, by wykorzystać je dla stworzenia nazwy sera, kóry naśladuje
inny, z którym ta nazwa kojarzyć się może. Przyznam, że zrobił to
zręcznie. Ktoś mógłby pomyśleć, że starzy Olędrzy tu u nas z tęsknoty
za ojczyzną taki ser warzyli, by przypominał im kraj przodków. Ale to
nieprawda, ciągłość tradycji na stulecia została przerwana. Kupowałem
tego olędra w Biedronce. Nie wiem kto go produkuje, ale robi to dobrze.
A może tylko robił, bo coś go ostatnio na półkach nie widać.

> Jest kilka podobnych serów - bursztyn, jantar, rubin, szafir - wszystkie
> one dość podobne z tego, co pamiętam, takie słodkawo-ostre.

Tych nie kojarzę. To znaczy nazwy może tak, ale ona sa takie, że ani nie
wzbudzają zaufania, ani ciekawości, ani nie skłaniają, by je zapamiętać
wiążąc z jakimś smakiem.

Jarek

--
A ciotunia w każde danie wciąż sypie ser, tarty ser, żółty ser,
Bo pasuje do wszystkiego tarty ser,

68. Data: 2020-11-17 22:15:37

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nieco słowo, by wykorzystać je dla stworzenia nazwy sera, kóry naśladuje
> inny, z którym ta nazwa kojarzyć się może. Przyznam, że zrobił to

Pewnie było tak jak piszesz, ale ktoś znał się na rzeczy.

> Kupowałem
> tego olędra w Biedronce. Nie wiem kto go produkuje, ale robi to dobrze.
> A może tylko robił, bo coś go ostatnio na półkach nie widać.

Bywa czasami, ale też dawno nie kupowałam, bo ostatnio gustujemy w
hiszpanach.

Ewa

69. Data: 2020-11-18 11:29:25

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Bywa czasami, ale też dawno nie kupowałam, bo ostatnio gustujemy
> w hiszpanach.

Kupuję w Biedronce hiszpański fluet. Kiedyś facet przede mną przy
kasie spojrzał na moje zakupy na taśmie i zagadał "-- Kupował pan
już to kiedyś?". "-- Owszem, nawet dość cząsto". "-- Panie, tego
świństwa nie da się jeść, ja tam wolę polską kiełbasę".

No, ten widać nie gustuje w hiszpanach.

--
Jarek

70. Data: 2020-11-18 12:57:13

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> już to kiedyś?". "-- Owszem, nawet dość cząsto". "-- Panie, tego
> świństwa nie da się jeść, ja tam wolę polską kiełbasę".

My w kiełbasach raczej też nie. Czasem jakiś zestaw do tapas.

Ale kilka zestawów hiszpańskich serów z Lidla to podstawowe
zatowarowanie naszej lodówki. Mogą być też te z Biedronki, ale nie mają
ich tam w stałej sprzedaży.

Ewa

ogorki duzo solne
maczanie bułki w mleku