Garnki aluminiowe - czy szkodliwe ?

1. Data: 2006-05-29 10:14:15

Temat: Garnki aluminiowe - czy szkodliwe ?
Od: "Piotr" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pytanko: czy gotowanie w garnkach aluminiowych ma jakisz szkodliwy wplyw
na zdrowie? Slyszalem gdzies takie opinie a w domu uzywam takich garnkow.
Czy jest to moze jakis wymysl "lobby stalowych garnkow" ;-)

Piotr

2. Data: 2006-05-29 10:22:47

Temat: Re: Garnki aluminiowe - czy szkodliwe ?
Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:e5ehed$t4t$1@news.dialog.net.pl tako rzecze Piotr

> Mam pytanko: czy gotowanie w garnkach aluminiowych ma jakisz
> szkodliwy wplyw na zdrowie? Slyszalem gdzies takie opinie a w domu
> uzywam takich garnkow.

Kwaśne potrawy mogą się "wzbogacać" w sole aluminium dlatego nie gotuj
w nich bigosu.

--
"Jak wprowadzimy godzinę policyjną, dzieci wreszcie poczują,
że ktoś się o nie troszczy."

3. Data: 2006-05-29 11:37:29

Od: e...@w...pl (Tomas) szukaj wiadomości tego autora

W tanich garnkach jest tania odmiana aluminium. Garnki wykonane z
wysokojakosciowego aluminium nie sa niebezpieczne. Aluminium kumuluje sie i
moze doprowadzic do wielu schorzen jak skleroza. Co wiecej tak popularne
patelnie wylozone Teflonem sa aktualnie wycofowane ze sprzedazy w USA bo
udowodniono ze Teflon sie takze kumuluje wywolujac po latach przerozne
choroby.

Tomas

4. Data: 2006-05-29 12:28:26

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Słyszałam , że aluminium może powodować alzheimera,
i tej propagandy nie robią raczej producenci naczyń ze stali,
bo mają konkurencję - garnki emaliowane.

--
( tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->sz lub ż)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

5. Data: 2006-05-29 12:33:54

Od: "Piotr" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Słyszałam , że aluminium może powodować alzheimera,
> i tej propagandy nie robią raczej producenci naczyń ze stali,
> bo mają konkurencję - garnki emaliowane.

No ale garnki emaliowane tez sa ze stali - tylko nie z nierdzewnej ;-)

Piotr

6. Data: 2006-05-29 14:54:53

Od: "RR" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak
Aluminium powoduje chorobe alzheimera.
Metaliczne pomadki do ust tez zawieraja aluminium!

Rafal

7. Data: 2006-05-29 19:26:08

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kwaśne potrawy mogą się "wzbogacać" w sole aluminium dlatego nie gotuj
> w nich bigosu.

Na epidemiologii opowiadali nam jak to na jednym weselu wszyscy co jedli
bigos z aluminiowego mieli nieprzyjemne przejscia ;)
Jak garnki to tylko stal nierdzewna, najlepiej z jakims podwojnym dnem. Nie
przypala sie za szybko, latwo sie myje, bezpieczna i wcale nie sa drogie, a
starcza na lata.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

8. Data: 2006-05-29 20:26:53

Od: "RobertSA" <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Norbert wrote:

> [...]
> Jak garnki to tylko stal nierdzewna, najlepiej z jakims podwojnym
> dnem. Nie przypala sie za szybko, latwo sie myje, bezpieczna i wcale

Ale uwaga osoby z alergią na nikiel (obecnie b. powszechna) lub chrom -
garnki ze stali szlachetnej nie są wskazane ze wzgledu na sole tych metali
penetrujace do potraw, zwlaszcza - znowu - kwasnych.

Co prawda nie ma jednomyslnosci co do znaczenia niklu/chromu spozytego w
alergiach kontaktowych na te metale, jednak w takich przypadkach lepiej
dmuchac na zimne. A wiec pozostaja garnki emaliowane, teflonowe (choc patrz
post wyzej - nie znam zagadnienia) i, byc moze najbezpieczniejsze, szklane.

moze ktos potrafi pomoc -tygodniowy bol glowy.. ;(
poszukuję dobrego urologa lub androloga
czy mozna sie nie pocic
Zgrubienie opłucnej ściennej szczytu prawego
Co to jest ekstynkcja ?