Re: Gdzie/jaka trawa na kwaśny, zacieniony teren?

Data: 2012-03-28 05:54:51
Temat: Re: Gdzie/jaka trawa na kwaśny, zacieniony teren?
Od: Bbjk <b...@q...pl>

W dniu 2012-03-27 23:41, hubert depesz lubaczewski pisze:

> mam działkę w lesie. iglastym. głównie sosny. chciałbym mieć na niej
> trochę więcej trawy - są miejsca gdzie nie rośnie nic na ziemi.
> z tego co słyszałem zwykła trawa jest bez szans w takich warunkach, ale
> czy jest jakaś która da sobie radę?

U nas jest podobnie, a teren nieco spadzisty. Niżej, bliżej domu jest
ciut lepsza ziemia i tu rośnie normalna trawa i trochę bylin, a wyżej,
wśród drzew to, co rosłoby na zwykłej leśnej polance - rozmaite trawy,
kwiatki, mchy, czasem jakiś grzyb pod krzakiem. Dosadziłam tam róże
cukrowe i dosiewam gdzieniegdzie kwiatki, margerytki ("dzikie", nie
ogrodowe), goździki, niezapominajki - rośliny, które uchowają się na
piaszczystym podłożu. Ale ogólnie to nie wygląda jak trawnik, ani klomb,
a raczej jak kawałek leśnej polany, czym jest faktycznie. Dodatkowo
urzędują tam psy, więc jest wszystko udeptywane i czasem trochę pokopane
w poszukiwaniu kretów czy innych ryjówek.
Może taka naturalna koncepcja Ci się spodoba?
--
B.