Re: Gdzie się wykastrować?

From: "Marek Celiński" <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.soc.seks,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Gdzie się wykastrować?
Date: Tue, 17 Jan 2006 22:04:23 +0100

Użytkownik "PowerBox" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
news:dqjke9$7u8$1@atlantis.news.tpi.pl...
> wiesz jak można coś z tym zrobić. Pomyśl o swoim mózgu jak o kawałku
> hardware, który ma zarówno firmware, którego nie możesz zmienić(np
> odczuwanie popędu), ma system operacyjny i ma software - który
> możesz
> zmienić (np możesz nauczyć się matematyki albo jeździć rowerem). Ja
> Ci mówię
> z całym przekonaniem, że Twój problem to tylko kwestia ostatniej
> warstwy,
> którą możesz zmienić. Zmieniając tylko swój soft z tym samym mózgiem
> ciałem możesz stać się atrakcyjnym facetem bez kompleksów i
> [...]

Nieprawdą jest, jakoby mózg działał podobnie do komputera. W przypadku
mózgu "software" i "hardware" tworzą niemożliwą do rozdzielenia
jedność. Krótko mówiąc, procesy informacyjne bezpośrednio wpływają
anatomię układu nerwowego i odwrotnie. Czegoś takieko nie ma w
komputerze. Żeby dokładniej zrozumieć ten problem, proponuję
przeczytanie nowo wydanej w Polsce książki "Mind Hacks"
(http://helion.pl/ksiazki/100taj.htm ). Potem sugeruję sięgnięcie np.
do Arbiba (informacja w wątku
http://groups.google.pl/group/pl.sci.psychologia/bro
wse_thread/thread/ccb72e787b6a527f/ce69551ef83bdfcd#
ce69551ef83bdfcd )
i do artykułów naukowych.

PS. Więcej informacji o "Mind Hacks" i innych książkach o
neurokognitywistyce jest dostępnych w wortalu kognitywistyka.net
(http://www.kognitywistyka.net/a/glowna.htm) i na jego forum
(http://www.kognitywistyka.fora.pl/viewtopic.php?t=1
3 ).
Oryginalna wersja książki ma swoją stronę tutaj:
http://www.mindhacks.com/
PSPS. To nie reklama wydawnictwa. Po prostu redaktorem merytorycznym
tej książki był Marek Kasperski, którego lubię, cenię i trochę znam,
więc w ten sposób staram się mu trochę pomóc - i tak ma bardzo
ciężkie, zapracowane życie.