Re: Gdzie zgłasza się zaniedbanie dzieci ?

From: Andrzej Garapich <garapich malpa isez kropka pan kropka krakow kropka pl a
t...@t...zmyłka>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Gdzie zgłasza się zaniedbanie dzieci ?
Date: Wed, 09 Mar 2005 18:28:12 +0100
<d0na4i$fhm$1@atlantis.news.tpi.pl>

Wed, 9 Mar 2005 17:45:06 +0100, "Harun al Rashid"
<a...@o...pl> pisze:

>Powiedzieć możesz i tak, nawet możesz sobie podzwonić udając
>dziennikarza.

No więc właśnie o to chodzi, że tak nie wolno robić. To jest
zwyczajne oszustwo. A niech np. dyrektor MOPS-u będzie kolegą
z klasy redaktora naczelnego. Niech się znają skądolwiek.
Jeden telefon (JA ZAWSZE tak robie, jak ktoś się powołuje
na mojego znajomego - natychmiast dzwonie i to sprawdazam)
i można wyjść na kłamcę. Wtedy już nigdy nie uda nam się
postraszyć MOPS-a, a pocztą pantoflową rozejdzie się, żem
konfabulant. NIGDY TAK NIE WOLNO ROBIĆ!

>Rzucając temat dziennikarzowi jesteś jak człowiek ciskający śnieżką
>ze stoku góry. Może spadnie do szuflady... a może wywoła lawinę.
>Nie masz nad tym żadnej kontroli.

Bez przesady :-) Miałaś chyba strasznego pecha lub trafiłaś
na niepoważną osobę. Mówisz - to do publikacji, a tamto nie.
Nie wyobrażam sobie, żeby jakiś dziennikarz nie dotrzymał
słowa... Sam częściowo utrzymuję rodzinę z dziennikarstwa,
kiedyś był to mój podstawowy zawód. Wiem o czym mówię.

>BTW w lokalnych mediach rzadko pracują orły, jeszcze rzadziej takie
>herosy etyki siedzą na dyżurze redakcyjnym - to zajęcie dla nieopierzonych,
>lub wypalonych.

Herosem etyki nie trzeba być, żeby przestrzegać elmentarnych
zasad tego zawodu. Naprawdę wyolbrzymiasz.

>Pudło :)))
>Gdybym napisała co myślę o MOPSie, pewnie by mnie zamknęli
>za obrazę urzędników. To nie napiszę.

Muszę Cię zmartwić. Pies z kulawą nogą nie czyta takich
dyskusji ze strony OPS-u :-)

>Co do mediów - robią swoje. Mieć pretensje, że nakład i przyciągnięcie
>czytelnika jest dla nich ważniejsze, niż prywatność i dobro ludzi, jest
>równie bezsensowne jak żal do deszczu, że pada. Trzeba nosić
>parasol i uważać, co i kiedy mówi się dziennikarzom.

Oczywiście - zawsze należy uwazać co się mówi i z kim się
przebywa. Ale teza, że wykorzystają materiał pomimo wyraźnego
zastrzeżenia, żeby tego nie robić jest dość odważna. Nie
twierdzę, że to się nie może zdarzyć, ale obawa, że taka jest
powszechna praktyka brzmi dość nieprawdopodobnie. Albo ja
mam takie wyjątkowe szczęście do niereprezentatywnych osób.

[...]
>Dasz gwarancję? Nie masz nad tym kontroli.

Nie wyobrażam sobie innej sytuacji. Po prostu mówię,
że na razie nie do wykorzystania, ale jak będzie to
dam znać. I tyle... Bosz... Żebyś Ty wiedziała, jakie
ja miałem rewelacyjne materiały opatrzone taką klauzulą...
Ktore nigdy nie ujrzały światła dziennego, albo ujrzały
kiedy było dawno po ptakach.

>A urzędowi napomykaj, czemu nie. :)

To już wyjaśniłem na początku - NIE WOLNO OSZUKIWAĆ,
bo się traci wiarygodność (a takie oszustwo jest do
sprawdzenia w 30 sekund).

>[...]
>>
>Są rodziny całymi latami korzystające z pomocy MOPSu.
>To może być taka rodzina.

To już nie jest nasz problem. Dyskusja była o tym, co
zrobić, żeby się MOPS zainteresował. Wykrywanie naciągaczy
to już kompletnie nie moja rola.

pozdrawiam serdecznie
Andrzej Garapich

--