Gęsie cycki

91. Data: 2017-11-18 23:04:41

Temat: Re: Gęsie cycki
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

na
> W Warszawie zwasze rosło mnóstwo konopii. W charakterze chwastów
> na trawnikach przy każdej niemal ulicy. Teraz jest tego znacznie
> mniej -- nie wiem czy dlatego, że zieleń bardziej zadbana, czy
> ktoś się uwziął na te rośliny i wytępił (to nie są *te* konopie).
> Gdzieś sobie makolągwy swoje ziarenka znajdą.

Sprytne i niewybredne te ptaszki. Teraz jak będę pzrejeżdżała autobusem
na Ursynowie ulicą Makolągwy to już sie nie będę dziwowała co to za
głupia nazwa ulicy. Człowiek na stare lata dowiaduje sie, ze makolągwa
to ptak.
Jeśli chodzi o wytępienie roślin, to mnie szlag trafia, że nie wytępili
do tej pory barszczu Sosnkowskiego. Tyle tego ścierwa rośnie w Warszawie
(oglądałam gdzieś zdjęcia i lokalizacje), a nawet ja osobiście widziałam
toto między grobami na cmentarzu w Wilanowie.

--
animka

92. Data: 2017-11-19 00:12:05

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-11-18 o 22:06, FEniks pisze:

> Czasem tylko kogoś zbyt mocno policja potraktuje,
Jak wszędzie.
> czasem spalą jakąś kukłę Żyda... Ale poza tym Wrocław to fajne miasto
> jest.
:-)

na

> I piszą tam coś o parkach też. A skoro ulica w mieście, to chyba
> możliwe, że gdzieś w pobliżu tę makolągwę widziano.

Musiało być ich dużo, bo tam wszędzie były łąki i pola. Np. tu bliżej to
Instytut Żywności i Żywienia stoi na dawnym polu z żytem.
https://www.google.pl/maps/place/Instytut+%C5%BBywno
%C5%9Bci+i+%C5%BBywienia+im.+prof.+dr+med.+A.+Szczyg
%C5%82a/@52.1892912,21.0601977,3a,75y/data=!3m8!1e2!
3m6!1sAF1QipNrCk3IefF253eAJs9h30aG9ne1Cp8QEpQjdL-0!2
e10!3e12!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp
%2FAF1QipNrCk3IefF253eAJs9h30aG9ne1Cp8QEpQjdL-0%3Dw1
15-h86-k-no!7i4208!8i3120!4m5!3m4!1s0x471ecd4dde61e5
ff:0x8d43660f631a040d!8m2!3d52.1891938!4d21.0600883?
hl=pl

--
animka

93. Data: 2017-11-19 00:59:17

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> Jeśli chodzi o wytępienie roślin, to mnie szlag trafia,
> że nie wytępili do tej pory barszczu Sosnkowskiego.

On jest Sosnowskiego (Dmitrija Iwanowicza).

> Tyle tego ścierwa rośnie w Warszawie (oglądałam gdzieś
> zdjęcia i lokalizacje), a nawet ja osobiście widziałam
> toto między grobami na cmentarzu w Wilanowie.

W Warszawie nie widziałem ani razu. W Krakowie, na Podhalu,
to owszem. A najwięcej w Beskidzie Niskim. Tam był uprawiany
w PGR-ach i stamtąd go rozniosło po kraju.

--
Jarek

94. Data: 2017-11-19 02:05:01

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> On jest Sosnowskiego (Dmitrija Iwanowicza).
Tak Sosnowskiego.Zdążyłam już zapomnieć nazwisko.
> W Warszawie nie widziałem ani razu. W Krakowie, na Podhalu,
> to owszem. A najwięcej w Beskidzie Niskim. Tam był uprawiany
> w PGR-ach i stamtąd go rozniosło po kraju.

http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/barszcz-sosno
wskiego-warszawa-zobacz-gdzie-mozesz-spotkac,3731130
,artgal,t,id,tm.html

--
animka

95. Data: 2017-11-19 02:09:10

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> On jest Sosnowskiego (Dmitrija Iwanowicza).

> W Warszawie nie widziałem ani razu. W Krakowie, na Podhalu,
> to owszem. A najwięcej w Beskidzie Niskim. Tam był uprawiany
> w PGR-ach i stamtąd go rozniosło po kraju.

https://www.lazienki-krolewskie.pl/pl/aktualnosci/ek
sperci-zwalczaja-barszcz-sosnowskiego-w-lazienkach

https://www.google.pl/search?q=Barszcz+Sosnowskiego+
w+Warszawie+2017&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved
=0ahUKEwiyzuT3tsnXAhVMfxoKHQQ2ATAQsAQIXQ&biw=960&bih
=430&dpr=1.5

--
animka

96. Data: 2017-11-19 04:51:30

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2017-11-18, Animka <a...@t...wp.pl> wrote:
na

> Ciekawa jestem skąd ona może te nasiona brać.

W mieście pewnie za bardzo nie może i lata wk...tzn. poddenerwowana.

--
Marcin

97. Data: 2017-11-19 13:27:02

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-11-19 o 04:51, Marcin Debowski pisze:
na

> W mieście pewnie za bardzo nie może i lata wk...tzn. poddenerwowana.

Może ma nosa i wyczuje gdzieś plantacje i tam sobie leci?

--
animka

98. Data: 2017-11-19 16:52:04

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> Tak Sosnowskiego.Zdążyłam już zapomnieć nazwisko.
>
> http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/barszcz-sosno
wskiego-warszawa-zobacz-gdzie-mozesz-spotkac,3731130
,artgal,t,id,tm.html

Teraz mogę powiedzieć, że widziałem przynajmniej w internecie.

Jarek

PS:
Warto wziąć pod uwagę ostatnie zdanie artykułu: "Osoby, które
nigdy nie widziały kaukaskich barszczy często mylą je z innymi
roślinami o dużych liściach lub rodzimym barszczem zwyczajnym".

--
Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli.

99. Data: 2017-11-19 20:16:09

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

wskiego-warszawa-zobacz-gdzie-mozesz-spotkac,3731130
,artgal,t,id,tm.html
> Teraz mogę powiedzieć, że widziałem przynajmniej w internecie.
Dzięki zdjęciom z internetu wiem, że jak zobaczę taką roślinę to mam ją
omijać z daleka.

> [...]
> nigdy nie widziały kaukaskich barszczy często mylą je z innymi
> roślinami o dużych liściach lub rodzimym barszczem zwyczajnym".

Niemniej jednak czy te rośliny są zagrożeniem, czy nie lepiej się do
nich nie zbliżać. Ostrożność nie zaszkodzi.

--
animka

100. Data: 2017-11-19 20:43:01

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> Niemniej jednak czy te rośliny są zagrożeniem, czy nie lepiej
> się do nich nie zbliżać. Ostrożność nie zaszkodzi.

Nie zaszkodzi, ale też nie należy popadać w skrajności ("szlag mnie
trafia, że nie wytępili do tej pory"...). Wygląd tej rośliny jest jej
wielostronną zaletą. Coś tak wielkiego trudno pomylić z czymś innym,
więc omijać łatwo. Ale jest to też roślina wielkiej urody, również
w dosłownym znaczeniu. Dlatego sadzono ja ku ozdobie -- pierwszy raz
zobaczyłem barszcz Sosnowskiego w ogródku zakopiańskiej willi, sięgał
aż do kalenicy. Trochę się zeszło czasu, zanim ludzie przekonali się
o możliwym szkodliwym działaniu. Tu musi wystąpić kilka czynników na
raz. Musi być upał, okaz z tych bardziej dorodnych, musi być działanie
ultrafioletu na skórę potraktowaną barszczowym sokiem. Czyli nie takie
to wszystko proste i oczywiste. Ale: ostrożność nie zaszkodzi.

Jarek

--
-- Zaś u Macieja zaskroniec wpadł do barszczu.
-- I co?

Kacze cycki
Dynia po raz enty
Efekt...?