Gęsie cycki

101. Data: 2017-11-19 21:07:48

Temat: Re: Gęsie cycki
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski

> Nie zaszkodzi, ale też nie należy popadać w skrajności ("szlag mnie
> trafia, że nie wytępili do tej pory"...). Wygląd tej rośliny jest jej
> wielostronną zaletą. Coś tak wielkiego trudno pomylić z czymś innym,
> więc omijać łatwo

Gdybyż tylko nie ta złośliwa cecha wszystkich roślin małych i ,,tak
wielkich", że nie chcą być od razu w finalnym rozmiarze, paskudy jedne -
tak więc trafić na nie można nieszczęśliwym zrządzeniem losu kiedy akurat
jeszcze są bardzo malutkie, małe, albo całkiem nieduże...

--
XL

102. Data: 2017-11-19 21:36:10

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> więc omijać łatwo. Ale jest to też roślina wielkiej urody, również
> w dosłownym znaczeniu. Dlatego sadzono ja ku ozdobie -- pierwszy raz
> zobaczyłem barszcz Sosnowskiego w ogródku zakopiańskiej willi, sięgał
> aż do kalenicy. Trochę się zeszło czasu, zanim ludzie przekonali się
> o możliwym szkodliwym działaniu. Tu musi wystąpić kilka czynników na
> raz. Musi być upał, okaz z tych bardziej dorodnych, musi być działanie
> ultrafioletu na skórę potraktowaną barszczowym sokiem. Czyli nie takie
> to wszystko proste i oczywiste. Ale: ostrożność nie zaszkodzi.
Z Wikipedii: "W krajach byłego Związku Radzieckiego roślina nazywana
jest od końca lat 90. XX wieku ,,zemstą Stalina" , ponieważ sprowadzona
została z Kaukazu niedługo przed jego śmiercią. Stanowi rosnący problem
na Białorusi
i w europejskiej części Rosji."

Także i w Polsce się "zadomowił". Ten chwast był w Polsce paszą dla
zwierząt przez jakiś czas.

--
animka

103. Data: 2017-11-19 22:12:37

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> [...]
> na Białorusi i w europejskiej części Rosji."
>
> Także i w Polsce się "zadomowił". Ten chwast był w Polsce paszą dla

O tym pisałem wcześniej. Musiało go uprawiać gospodarstwo rolne w Woli
Piotrowej, bo wciąż wokół spotyka się wiele dziko rosnących okazów.
Pomysł przeniesienia tego poza Kaukaz nie był najlepszy -- na emigracji
roślinie zaczęła palma odbijać, co zdaje się w jej ojczyźnie nie jest
zjawiskiem powszechnym. Ja na te chabazie zwróciłem uwagę na długo
przed tym, jak pojawiły się pierwsze informacje o groźnych poparzeniach.
Mechanizm powstawania reakcji obronnych jest dośc tajemniczy, zdaje się,
że barszcz uprawiany "pastewnie" w zagonach nie był skory do ataku.
Inaczej jest z samotnymi roślinami formatu XL. A one są najatrakcyjniejsze
wizualnie, kuszą zdradziesko.

--
Jarek

104. Data: 2017-11-19 22:35:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski

> [...]
> że barszcz uprawiany "pastewnie" w zagonach nie był skory do ataku.
> Inaczej jest z samotnymi roślinami formatu XL. A one są najatrakcyjniejsze

Bzdurne teorie tworzysz, pojęcia nie mając. Na zagonach po prostu był
koszony, zanim wytworzył nasiona. W stanie dzikim bez przeszkód wytwarza
nasiona, więc rozsiewa się w nieograniczony sposób.

--
XL

105. Data: 2017-11-19 23:44:59

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O tym pisałem wcześniej. Musiało go uprawiać gospodarstwo rolne w Woli
> Piotrowej, bo wciąż wokół spotyka się wiele dziko rosnących okazów.
To się samo wysiewa i szybko rośnie. Wiaterek pomaga.
Przyjrzałam sie temu na cmentarzu. Chciałam przejść bardzo wąziutkim
przejściem między grobami i stanęłam jak wryta. Ten chwast był jeszcze
nie wysoki-tak ok.40 cm. Już miałam to wyrwać przez plastikową siatkę,
ale się wstrzymałam i przeszłam następnym wąskim przejściem.
Pokrzywy to już wyrywałam z korzeniami dla łatwiejszego dojścia do grobu
(przejście o szerokości 1 stopy i trzeba się dobrze nagimnastykować,
ąeby dojść tam gdzie się zmierza) i potem wyrzucałam do kontenera na śmieci.
Nie chcąc być dalej nudną pisaczką nie na temat, tzn nie na temat gęsich
tuszek proponuje zamknięcie tematu.
Temat wlaściwy też już się powinien zakończyć, albo zmienić te za
przeproszeniem cycki na "biust" czy jakieś fiutki na szyje gęsie :-)
> [...]
> że barszcz uprawiany "pastewnie" w zagonach nie był skory do ataku.
> Inaczej jest z samotnymi roślinami formatu XL. A one są najatrakcyjniejsze

Kuszą: podejdż, podejdź, poparzę ci w podzięce rączki i całe ciało.
Czytałam, że ten ruski barszcz potrafi poparzyć już z odległości 1/2 metra.

--
animka

106. Data: 2017-11-20 09:39:42

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> Przyjrzałam sie temu na cmentarzu. Chciałam przejść bardzo wąziutkim
> przejściem między grobami i stanęłam jak wryta.

Inni tam przeważnie leżą jak wryci.

> Ten chwast był jeszcze nie wysoki-tak ok.40 cm.

Gdy krokodyl ma 40 cm, wygląda tak samo jak dorosły. Później dorasta
do czterech metrów nie zmieniając proporcji. Z barszczem Sosnowskiego
jest inaczej. Za młodu, gdy jeszcze nie przekroczył nawet pół metra,
ma pokrój rozety o dużych liściach. Ani trochę nie przypomina tego,
którym się straszy dzieci na fotografiach.

> Temat wlaściwy też już się powinien zakończyć, albo zmienić te za
> przeproszeniem cycki na "biust" czy jakieś fiutki na szyje gęsie :-)

Idąc Gęsią Szyją ku Rusinowej Polanie, a potem jeszcze dalej, można
napotkać wiele roślin z baldachowatymi kwiatami przypominającymi
barszcz Sosnowskiego. Jako to podagrycznik, albo też sam barszcz,
co z niego ongiś warzono zupę. Nad potokiem trafi się arcydzięgiel
zwany tu litworem. Ten, którym dekoruje się torty (jedni lubią jego
zapach i smak, inni nienawidzą).

> Kuszą: podejdż, podejdź, poparzę ci w podzięce rączki i całe
> ciało. Czytałam, że ten ruski barszcz potrafi poparzyć już
> z odległości 1/2 metra.

Napisali może w jaki sposób zorganizował sobie pracę zdalną?

Jarek

--
Jestem taka, jestem taka zmęczona
Bolą mnie ręce, boli mnie cała głowa

107. Data: 2017-11-20 21:29:42

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> co z niego ongiś warzono zupę. Nad potokiem trafi się arcydzięgiel
> zwany tu litworem. Ten, którym dekoruje się torty (jedni lubią jego
Mnie po prostu brak słów, żeby równie pięknie napisać.

Może i napisali, ale mi się z głowy ulotniło :-(

--
animka

108. Data: 2017-11-20 21:51:55

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.11.2017 o 21:29, Animka pisze:

> skory do ataku. Inaczej jest z samotnymi roślinami formatu XL.
> A one są najatrakcyjniejsze wizualnie, kuszą zdradziesko.

Coś w tym jest. Moi znajomi zatrzymali się kiedyś specjalnie w trasie,
żeby zrobić swojej córce zdjęcie pod gigantyczną rośliną. Zachwycali
się, że ich córka wygląda przy niej jak Alicja w Krainie Czarów. Miny im
zrzedły, kiedy się dowiedzieli, że to barszcz Sosnowskiego, i jaki bywa
groźny.

Ewa

109. Data: 2017-11-20 22:17:23

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-11-20 o 21:51, FEniks pisze:

> [...]
> się, że ich córka wygląda przy niej jak Alicja w Krainie Czarów. Miny
> im zrzedły, kiedy się dowiedzieli, że to barszcz Sosnowskiego, i jaki

Później pewnie zlikwidowali to zdjęcie, żeby na nie nie patrzeć.

--
animka

110. Data: 2017-11-20 22:38:37

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.11.2017 o 22:17, Animka pisze:

> Później pewnie zlikwidowali to zdjęcie, żeby na nie nie patrzeć.

A czy ta roślina ma moc rażenia także na zdjęciu?! ;)

Nic mi o tym nie wiadomo, żeby zdjęcie zlikwidowali. Przecież nic złego
nikomu się nie stało.

Ewa

Kacze cycki
Dynia po raz enty