Gęsie cycki

81. Data: 2017-11-17 17:25:57

Temat: Re: Gęsie cycki
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo też powstała w czasie, kiedy ten program był emitowany
> i cieszył się dużywm powodzeniem. W Warszawie jest.

Aha, już znalazłam, ale dla mnie Wesola to nie Warszawa, tak samo jak
Pruszków. Peryferia przyłączone po to, żeby do budżetu Warszawy więcej
pieniążków wpływało.

--
animka

82. Data: 2017-11-17 17:27:39

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Okrzeja
> był socjalistą, jeszcze przed pierwszą wojną. Ale nie za to dostał
> ulicę, tylko za zamachnięcie się na carskiego szefa policji. Drania,
> więc przemoc niejako uzasadniona. Okrzeję za to powieszono (dziadek
> mojej żony w czasie zamachu stał na czatach, też go złapano, ale nic
> nie można było udowodnić, więc wypuszczono).

Nie mogę uwierzyć. Bez dowodów miałby czapę.
Musiał zdrajcą być ;-0

83. Data: 2017-11-17 17:51:15

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2017-11-17 03:21, obywatel Animka uprzejmie donosi:

Z wikipedii?

84. Data: 2017-11-17 18:24:23

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Makolągwa chyba wciąż jest bezpartyjna. I bardzo sympatyczna jako
> patronka ulicy, przynajmniej w moim odczuciu.
Przy okazji trochę ukulturalniłam się w ornitologii. Nie wiedziałam, że
makolągwa to prześliczny ptaszek.
Jetem "za".
http://www.downyoutubemp4.net/watch?v=0PRSi8Qjhh8
> [...]
> nie można było udowodnić, więc wypuszczono).
>
> Wspomniany rajca był z tych oszczędnych, więc zaproponował nowego
> patrona -- też Okrzeję. I też Stefana, czyli zmiana całkiem bezkosztowa.
> Ten drugi Stefan Okrzeja był lotnikiem. Zginął młodo, we wrześniu 1939
> roku, w wojnie obronnej. Tylko jednego dekomunizator nie wiedział --
> obaj Stefanowie byli rodzonymi braćmi. Nie znali się, bo młodszy urodził
> się już po tym, jak starszy został stracony.
>
> Jarek
>
> PS
> Poglądów politycznych młodszego Stefana nikt jeszcze nie badał.

To bardzo ciekawe i ważne. Staraj się to upublicznić gdzie się da. Może
ktoś się podejmie zbadać tę sprawę i przy okazji ośmieszy niemoty.
Tak btw. ulicą Okrzei to najczęściej przejeżdżalałam autobusem 172, a na
Jagiellońskiej "U Halinki" kupowałam dawniej tapety.

--
animka

85. Data: 2017-11-17 21:59:33

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.11.2017 o 03:21, Animka pisze:

> A gdzie mieszkasz? W jakim mieście?

Na drugim końcu Wrocławia.

> nie wiem skąd tą Makolągwę wytrzasnęli

Z parku.

Ewa

86. Data: 2017-11-18 01:35:38

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-11-17 o 21:59, FEniks pisze:

> Na drugim końcu Wrocławia.
Który jest stolicą kultury i macie tam całkiem nieżle. Sejmu u Was nie
ma, ani zamku do miesięcznic i tłumów drących mordy............

> Z parku.

Makolągwy lubią pola i chwasty na ogół.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Makol%C4%85gwa_zwyczaj
na

--
animka

87. Data: 2017-11-18 02:04:46

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2017-11-18, Animka <a...@t...wp.pl> wrote:
> Makolągwy lubią pola i chwasty na ogół.
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Makol%C4%85gwa_zwyczaj
na

Ciekawe, polska nazwa pewnie od tego, że niby lęgnie się w maku, a
łacińska od upodobań do żarcia nasion konopii.

--
Marcin

88. Data: 2017-11-18 15:26:30

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-11-18 o 02:04, Marcin Debowski pisze:
na
> Ciekawe, polska nazwa pewnie od tego, że niby lęgnie się w maku, a
> łacińska od upodobań do żarcia nasion konopii.

Ciekawa jestem skąd ona może te nasiona brać.
W tej Wikipedii jest napisane także, że owady pożera.

--
animka

89. Data: 2017-11-18 16:06:24

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

na

> Ciekawa jestem skąd ona może te nasiona brać.
> W tej Wikipedii jest napisane także, że owady pożera.

W Warszawie zwasze rosło mnóstwo konopii. W charakterze chwastów
na trawnikach przy każdej niemal ulicy. Teraz jest tego znacznie
mniej -- nie wiem czy dlatego, że zieleń bardziej zadbana, czy
ktoś się uwziął na te rośliny i wytępił (to nie są *te* konopie).
Gdzieś sobie makolągwy swoje ziarenka znajdą.

Jarek

--
Radziłem mu iżby siemię konopne w kieszeni nosił i po trochu spożywał. To tak
ci się do tego przyzwyczaił, że teraz coraz to ziarno wyjmie, wrzuci do gęby,

90. Data: 2017-11-18 22:06:18

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.11.2017 o 01:35, Animka pisze:

> Który jest stolicą kultury i macie tam całkiem nieżle. Sejmu u Was nie
> ma, ani zamku do miesięcznic i tłumów drących mordy............

Czasem tylko kogoś zbyt mocno policja potraktuje, czasem spalą jakąś
kukłę Żyda... Ale poza tym Wrocław to fajne miasto jest.

> Makolągwy lubią pola i chwasty na ogół.
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Makol%C4%85gwa_zwyczaj
na

I piszą tam coś o parkach też. A skoro ulica w mieście, to chyba
możliwe, że gdzieś w pobliżu tę makolągwę widziano.

Ewa

Kacze cycki
Dynia po raz enty
Efekt...?