Głowica baterii kuchennej 28mm vs. 35mm

1. Data: 2020-11-22 11:38:32

Temat: Głowica baterii kuchennej 28mm vs. 35mm
Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Musze wywalić w końcu baterię kuchenną TEKA IN-995 ze względu na
chlapanie - błąd w zakupie ale tego nie było widać, że cienka wylewka
będzie tak bardzo niekomfortowa (oprócz tego że wchodzi do butelek
plastikowych).

Przeglądam klasyczne Grohe BauLoop i Grohe Eurosmart Cosmopolitan.
Pierwsza ma głowicę ceramiczną Grohe Longlife 28mm druga Grohe SilkMove
35mm.
Czy dopłacać ponad 150zł (50% ceny) do 35mm?

Co jest w TEKA IN-995 nie mam pojęcia, producent się nie chwali.

Pozdrawiam.

--
Irokez

2. Data: 2020-11-22 12:38:22

Temat: Re: Głowica baterii kuchennej 28mm vs. 35mm
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanów się, czy w kuchni nie lepiej mieć baterię z dwoma osobnymi kurkami do zimnej
i ciepłej wody.
Bo jak dla mnie nastawianie temperatury wody w kuchni jest dwustanowe: albo zimna
(czajnik, gotowanie) albo gorąca (jakieś mycie
tłuszczów).
Miałem przez lata termostatyczną, i pod tym względem była maksymalnie niewygodna,
obecnie jednogłowicową (Hansgrohe Avanti) i zawsze
albo maks w prawo albo maks w lewo.
Choć poważną ergonomiczną zaletą jednouchwytowej może być wajcha wysoko u góry.
BTW moje Avanti mimo długiej wajchy trudno precyzyjnie ustawić co do ilości wypływu.
Nie wiem, jaką Avanti ma głowicę, ale wyobrażam sobie, że głowicę o większej średnicy
łatwiej precyzyjnie ustawić.
No i może kamieniem wolniej zarośnie?
Pieniądze można zarobić, a jeśli masz coś ch_jowego, to patrzysz na to przez 20 lat
;-)

-----

3. Data: 2020-11-22 15:13:55

Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-11-22 o 12:38, ąćęłńóśźż pisze:
> Zastanów się, czy w kuchni nie lepiej mieć baterię z dwoma osobnymi
> kurkami do zimnej i ciepłej wody.

Nigdy tego mi nie brakowało i nie potrzebuję. Używam dwa stany.
Temperaturę wody bieżącej ustawiłem 8 lat temu na piecu i on mi to
trzyma tak jak chcę i nigdy nie potrzebowałem mieszać z zimną.

> Miałem przez lata termostatyczną, i pod tym względem była maksymalnie
> niewygodna, obecnie jednogłowicową (Hansgrohe Avanti) i zawsze albo maks
> w prawo albo maks w lewo.

tak samo.

> [...]
> Nie wiem, jaką Avanti ma głowicę, ale wyobrażam sobie, że głowicę o
> większej średnicy łatwiej precyzyjnie ustawić.

jedyna rzecz jaką reguluję to przepływ.
I tu może być faktycznie jakiś plus większej głowicy.

> No i może kamieniem wolniej zarośnie?
> Pieniądze można zarobić, a jeśli masz coś ch_jowego, to patrzysz na to
> przez 20 lat ;-)

Tu patrzę na tą TEKA'ę od 8 lat i mnie już bierze że włożenie ręki pod
strumień wody to mokro w promieniu jednego metra.

Ok, idę w stronę 35mm

--
Irokez

4. Data: 2020-11-22 17:19:58

Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

A nie ma na rynku perlatorów/napowietrzaczy?

-----

5. Data: 2020-11-22 17:34:20

Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-11-22 15:13, Irokez wrote:
> Tu patrzę na tą TEKA'ę od 8 lat i mnie już bierze że włożenie ręki pod
> strumień wody to mokro w promieniu jednego metra.
>
> Ok, idę w stronę 35mm

po trzech bateriach w 10 lat w końcu jestem zadowolony i to wydając
mniej niż 1/8 sumy za poprzednia pseudowypasioną baterie kuchenną
poważnego producenta

https://allegro.pl/oferta/ferro-bateria-kuchenna-z-e
lastyczna-wylewka-zumba-8534571831

https://allegro.pl/oferta/perlator-flex-do-gietej-wy
lewki-2-funkcje-strumien-6760961898

wygoda nieporównywalna z niczym czego używałem do teraz, jakość na oko
wystarczająca, zresztą w tej cenie to mogę sobie kupić 5 kompletów i
wymienić co parę lat (miejmy nadzieję)

6. Data: 2020-11-22 18:25:01

Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-11-22 o 17:19, ąćęłńóśźż pisze:
> A nie ma na rynku perlatorów/napowietrzaczy?

Tam jest dzicz, maleństwo, i mogę wymienić to samo na to samo.

Zamówiłem Grohe Eurosmart.
Z tańszymi nie eksperymentuję bo jest problem sprawdzić inaczej jak
podłączając, a często te tanie tak szumią że wszyscy kilka pięter
góra/dół wiedzą że myjesz garnek.

--
Irokez

7. Data: 2020-11-22 20:21:43

Od: ąćęłńóśźż <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Opisz, czy ruchy tej rączki są ergonomiczne, bo mnie już samo jej położenie
odstręcza.
Generalnie uważam że najlepiej jeśli wszystkie baterie w domu są takie same (system,
położenie pokręteł), wówczas obsługujesz w
ciemno.
Co do gwarancji Ikea daje 10 lat.
Przy czym u mnie najbardziej niezawodnie działają 20-letnie baterie z Praktikera po
99 złotych (tańszych wtedy nie było), kompletnie
nic przy nich nie robiłem przez te lata, a kupowałem "no na razie na rok-dwa, są inne
wydatki", aczkolwiek prysznicowa budzi przez
ścianę (nie tą, na której wisi, bo jest na ścianie do sąsiada).

-----

8. Data: 2020-11-24 18:22:47

Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2020-11-22 o 11:38, Irokez pisze:
> [...]
> 35mm.
> Czy dopłacać ponad 150zł (50% ceny) do 35mm?
>
> Co jest w TEKA IN-995 nie mam pojęcia, producent się nie chwali.

Zamontowany Grohe Eurosmart Cosmopolitan.
Wersja droższa posiadająca system "GROHE EcoJoy" to jak w instrukcji
którą mam, wychodzi że to po prostu inny perlator, jest inny numer
części zamiennej dla perlatora.

No i wreszcie nie chlapie. Odkręcam wodę i ładnie leci napowietrzone a
wsadzenie ręki czy czegoś do mycia nie powoduje prysznica na wszystkim
dookoła w promieniu metra. Nie wiem jak to możliwe, że takie
niedociągnięcie jest w marce niby premium jak TEKA i w dodatku dalej
sprzedawane. Nie polecam modelu INCA. Chyba że komuś zależy aby wylewka
wlazła do butelki po Coli.

--
Irokez

9. Data: 2020-11-24 20:34:12

Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-11-22 20:21, ąćęłńóśźż wrote:
> Opisz, czy ruchy tej rączki są ergonomiczne, bo mnie już samo jej położenie
odstręcza.

mi odpowiadają, mam zamontowane rączką do przodu i jest ok

> Generalnie uważam że najlepiej jeśli wszystkie baterie w domu są takie same
(system, położenie pokręteł), wówczas obsługujesz w
> ciemno.

e tam, w poprzednim mieszkaniu miałem dwie baterie z ciepłą z prawej,
dwie z ciepłą z lewej i po roku nawet tego nie zauważałem ;)

> Co do gwarancji Ikea daje 10 lat.

miałem ikeową z wyciąganą wylewką, ale raz że wyciągała się słabo, po
laniu zimnej wody wkładała się równie słabo bo wąż twardniał, a do tego
był niewymienny więc sobie odpuściłem...

> [...]
99 złotych (tańszych wtedy nie było), kompletnie
> nic przy nich nie robiłem przez te lata, a kupowałem "no na razie na rok-dwa, są

niestety teraz najtańsze baterie działają dwa lata a potem pęka wylewka
(zrobiona z mosiądzu grubości kartki papieru) - miałem coś takiego na
zlewie w firmie z założeniem że żadna różnica bo i tak się mało używa...

Odklejona noga od szklanego stolu
Jak uszczelnic 20-letnie okno PCV?
Jaki wideomofon?
Chemiczne pranie kanapy