Gniazdka w kuchni

1. Data: 2008-04-26 16:33:26

Temat: Gniazdka w kuchni
Od: Martinez <m...@s...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
własnie jestem w trakcie małej przebudowy w kuchni i spotkałem się z
takim problemem, nad blatem montuję szyby dymione zamiast kafelek.
Niestety mam tam gnizdko do zasilania czajnika i wypada ono w samym
środku szyby. Nie chcem wycinać w szybie dziury bo to nie bedzie
dobrze wygladało i pewnie osłabi samą szybę, drugo opcja to
przeniesienie gniazdka powyżej szyby ale to jest ostateczność bo
trzeba kuć itd. I teraz mam pytanie, czy może widzieliście gdzieś
schludne gniazdka, które mozna zamontować na samym blacie albo na boku
szafki ???

Pozdrawiam
MZ

2. Data: 2008-04-26 16:54:21

Temat: Re: Gniazdka w kuchni
Od: "es_q" <e...@g...wytnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

I teraz mam pytanie, czy może widzieliście gdzieś
schludne gniazdka, które mozna zamontować na samym blacie albo na boku
szafki ???

W dobrym sklepie elektr. znajdziesz coś na pewno a i poradę otrzymasz od
fachowej obsługi.
Przy montarzu gniazdka pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa p.poraż.

3. Data: 2008-04-26 17:09:17

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

es_q pisze:
> [...]
> fachowej obsługi.
> Przy montarzu gniazdka pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa p.poraż.

Ja mam jedną (wąskie cargo) szafkę płytszą i za nią gniazdka. W blacie
otwór na "szczupłą dłoń" z maskownicą. Na szafce jest czajnik,
krajalnica, malakser. Wszystkie kabelki schodzą na dół i elegancko
chowają się w blacie. Gniazdek na wierzchu brak.

Pozdrawiam
Krzychu

4. Data: 2008-04-26 17:11:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 Apr 2008 09:33:26 -0700 (PDT), Martinez napisał(a):

> [...]
> trzeba kuć itd. I teraz mam pytanie, czy może widzieliście gdzieś
> schludne gniazdka, które mozna zamontować na samym blacie albo na boku

A nie możesz dać szyby do warsztatu szklarskiego, aby we właściwym miejscu
(musisz dokładnie zaznaczyć środek otworu i jego promień) wycięto okrągły
otwór? Przecież robi się otwory w szklanych blatach np. do zamontowania nóg
mebli czy w lustrach do montażu uchwytów oświetlenia.
--
XL wiosenna :-)

Mój serwer to news.gazeta.pl (bez przekierowań przez inne), email
i...@g...pl., podany także w nagłówku.

5. Data: 2008-04-26 18:16:16

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Martinez" <m...@s...net.pl> napisał

[...]
---

Istnieją gniazda w takich samych oprawach jak lampy podszafkowe
i tak samo jak oświetlenie montuje się je do górnych szafek.
Użytkowo widzę jedną wadę i same zalety. Wadą jest kiepska
dostępność, ale jeśli mowa o czajniku to podłącza się go na stałe
czyli problemu nie ma. Zaletą jest to, że takie gniazdo nie
zajmuje miejsca na blacie. Poza tym gniazdo na blacie może zostać
zalane wodą, uszkodzone garnkiem itp. co wiąże się z ryzykiem
porażenia.

6. Data: 2008-04-26 18:54:23

Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Martinez pisze:
> [...]
> trzeba kuć itd. I teraz mam pytanie, czy może widzieliście gdzieś
> schludne gniazdka, które mozna zamontować na samym blacie albo na boku

a moze jednak gniazdko (z wzglednie ladna ramka) w szybie? moi rodzice
maja nad calym blatem szybe, bo kafelki zostaly tak polozone pod spodem,
ze przy tym to ksiezyc to ma powierzchnie lustra pokrtyego teflonem
stwierdzili, ze nie chca kolejnego balaganu ze skuwaniem itp (a byly
tam otwory pod gniazdka) wiec dali szybe, w szybie otwory i normalnie
gniazdka sa zalozone
(niestety nie dysponuje teraz fotkami jak to wyglada, ale wyglada b.
dobrze i gniazdka sie trzymaja)

a, otwory byly wcinane juz po zalozeniu szyby, przez ekipe ktora te
szyby montowala

7. Data: 2008-04-26 19:33:20

Od: "Agnieszka D." <a...@a...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Martinez" <m...@s...net.pl> napisał w wiadomości
c.googlegroups.com...

> [...]

>trzeba kuć itd. I teraz mam pytanie, czy może widzieliście gdzieś
>schludne gniazdka, które mozna zamontować na samym blacie albo na boku

Witam!
Ja ma wszystkie gniazdka na blatach, a jest ich całkiem sporo. Są to gniazdka
nablatowe Berker. Są bardzo estetyczne. Ogromną ich zaletą jest to, że nie widać
kabli od urządzeń. Nie wiją się te kable po ścianach, na co osobiście nie mogę
patrzeć :-)
Polecam montowanie gniazdek na blatach.
Pozdrawiam!
Agnieszka

--
www.przyprawa.com.pl

8. Data: 2008-04-26 19:56:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 Apr 2008 21:33:20 +0200, Agnieszka D. napisał(a):

> [...]
kabli od urządzeń. Nie wiją się te kable po ścianach, na co osobiście nie mogę

Oczywiście dyskutujemy o wyższości świąt..., ale powiem, że gniazdko na
blacie nie budzi mojego zaufania, bo własnie jak ktoś tu już wspomniał, w
przypadku rozlania płynu może być niebezpieczne. Ja dopowiem, że dla mnie
wątpliwa jest też wygoda czyszczenia blatu wokół takiego gniazdka, nie ma
siły, aby coś pod nie lub na styku z blatem nie wlazło, czego doczyścić nie
sposób bez specjalnych starań. Nie mówiąc już o tym, że zajmuje ono miejsce
na blacie i w tym punkcie niczego już nie można umieścić.

9. Data: 2008-04-27 03:58:36

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Kwi, 21:56, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
>
> --
> XL wiosenna :-)
>
> Mój serwer to news.gazeta.pl (bez przekierowań przez inne), email

Witaj!

Są różne rozwiązania, ściana jest najbezpieczniejsza i najmniej
kłopotliwa. Ponieważ namnożyło mi się urządzeń kuchennych
elektrycznych podwoiłem ilość gniazd nad blatem - zamiast dwóch mam
cztery podwójne. Wykonanie proste wiertło puszkowe widiowe do
wiertarki i przecinak do wykucia resztek z wnętrza, trochę kablologii
i nie muszę przełączać wtyczek.
Inne rozwiązania są już systemowe, najczęściej listwy przyścienne lub
ścienne - w nich chowają się wszystkie kable i maja specjalne puszki i
ramki na różne gniazda - telekomunikacyjne, sieciowe, antenowe,
zasilające. Podobnie można wykorzystać puszki do rozprowadzania
podłogowego - wtedy można je umieścić w blacie.
Nie są to tanie rozwiązania, nie mniej korzystne - zasilać można kompa
i radioodbiornik czy telewizor podwieszany, czy chłodziarkę
zamawiającą towary np. w Leclercu.
Można też kupić robota do zamontowania w blacie np. BOSCH MEK 7000
http://www.agd-rtv.net/product_info.php?products_id=
5439

10. Data: 2008-04-27 09:31:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 Apr 2008 20:58:36 -0700 (PDT), Panslavista napisał(a):

> [...]
> kłopotliwa. Ponieważ namnożyło mi się urządzeń kuchennych
> elektrycznych podwoiłem ilość gniazd nad blatem - zamiast dwóch mam

A ja mam dwa(!!!) gniazdka w całej kuchni.
:-)
Pod wystającym brzegiem blatu w różnych punktach mam schowane dwie
czterogniazdowe końcówki przedłużacza. Podłączone są do nich urządzenia.
Nie ma niebezpieczeństwa przegrzania przedłużaczy, ponieważ sa obliczone na
zwiększoną moc urządzeń, a ponadto przecież nie zdarza się sytuacja, że
włączone sa wszystkie urządzenia równocześnie :-)
Nie cierpię gniazdekkkkkkkhhhhhhh....
;-)

--
XL wiosenna :-)

Mój serwer to news.gazeta.pl (bez przekierowań przez inne), email
i...@g...pl., podany także w nagłówku.

Mycie paneli
podkaszarka akumulatorowa
Ociepl dom z państwowej dotacji
jaka waga elektroniczna do 150 zl ?
Jaki przydział mocy przy płycie elektrycznej?