Re: Gniazdka w kuchni

From: Panslavista <p...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Gniazdka w kuchni
Date: Sat, 26 Apr 2008 20:58:36 -0700 (PDT)

On 26 Kwi, 21:56, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> [...]
nablatowe Berker. Są bardzo estetyczne. Ogromną ich zaletą jest to, że nie widać
kabli od urządzeń. Nie wiją się te kable po ścianach, na co osobiście nie mogę
patrzeć :-)

> [...]
> blacie nie budzi mojego zaufania, bo własnie jak ktoś tu już wspomniał, w
> przypadku rozlania płynu może być niebezpieczne. Ja dopowiem, że dla mnie
> wątpliwa jest też wygoda czyszczenia blatu wokół takiego gniazdka, nie ma
> siły, aby coś pod nie lub na styku z blatem nie wlazło, czego doczyścić nie
> sposób bez specjalnych starań. Nie mówiąc już o tym, że zajmuje ono miejsce
> na blacie i w tym punkcie niczego już nie można umieścić.
>
> --
> XL wiosenna :-)
>
> Mój serwer to news.gazeta.pl (bez przekierowań przez inne), email

Witaj!

Są różne rozwiązania, ściana jest najbezpieczniejsza i najmniej
kłopotliwa. Ponieważ namnożyło mi się urządzeń kuchennych
elektrycznych podwoiłem ilość gniazd nad blatem - zamiast dwóch mam
cztery podwójne. Wykonanie proste wiertło puszkowe widiowe do
wiertarki i przecinak do wykucia resztek z wnętrza, trochę kablologii
i nie muszę przełączać wtyczek.
Inne rozwiązania są już systemowe, najczęściej listwy przyścienne lub
ścienne - w nich chowają się wszystkie kable i maja specjalne puszki i
ramki na różne gniazda - telekomunikacyjne, sieciowe, antenowe,
zasilające. Podobnie można wykorzystać puszki do rozprowadzania
podłogowego - wtedy można je umieścić w blacie.
Nie są to tanie rozwiązania, nie mniej korzystne - zasilać można kompa
i radioodbiornik czy telewizor podwieszany, czy chłodziarkę
zamawiającą towary np. w Leclercu.
Można też kupić robota do zamontowania w blacie np. BOSCH MEK 7000
http://www.agd-rtv.net/product_info.php?products_id=
5439