Gofry po raz n-ty

1. Data: 2006-05-27 18:21:10

Temat: Gofry po raz n-ty
Od: "MarcinP" <dzusUSUŃ@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zniechęcony kilkoma próbami robienia pysznych gofrów, już miałem schować
gofrownicę do szafki.
Wypróbowałem różne przepisy z grupy i zawsze cś nie tak z reguły były za
wodniste, za kleiste, za itp.
Będąc w sklepie zakupiłem gofry w proszku firmy elmix i.....
wyszły super
wiem wiem
to nie grupa pl.rec.niezdorwe proszki
ale goferki pierwsza klasa
Pozdrawiam MP

2. Data: 2006-05-27 19:34:53

Temat: Re: Gofry po raz n-ty
Od: "@nn" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

MarcinP wrote:

> Będąc w sklepie zakupiłem gofry w proszku firmy elmix i.....
> wyszły super
> wiem wiem
> to nie grupa pl.rec.niezdorwe proszki
> ale goferki pierwsza klasa

Heh... wczoraj robiłam dzieciom gofry od Dr Oetkera i wyszła porażka - dwa
ostatnie wyglądały mniej/więcej jak gofry ;/
Ania
--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
***** www.madej.master.pl ****** http://skocz.pl/bjbu *****

3. Data: 2006-05-27 21:16:25

Od: "MarcinP" <dzusUSUŃ@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

> Heh... wczoraj robiłam dzieciom gofry od Dr Oetkera i wyszła porażka -
> dwa ostatnie wyglądały mniej/więcej jak gofry ;/
> Ania
mam zamiar wypróbowac inne
oczywiscie podziele się (spostrzeżeniami)
dr oecośtam już skreślam z listy

4. Data: 2006-05-28 02:37:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"@nn" <a...@b...pl> wrote in message news:e5a9ku$hi4$1@ns.netstone.pl...

> Heh... wczoraj robiłam dzieciom gofry od Dr Oetkera i wyszła porażka -
> dwa ostatnie wyglądały mniej/więcej jak gofry ;/
> Ania

Witaj!

Chcesz mieć przepis na gofry, które w pół godziny po usmażeniu nie robią się
"kłapciate"?

5. Data: 2006-05-28 09:22:58

Od: "macko" <macko55[malpa]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MarcinP:
> [...]
> wodniste, za kleiste, za itp.
> Będąc w sklepie zakupiłem gofry w proszku firmy elmix i.....

Jakis czas temu Panslavista (chyba) na grupie podal takie 2 przepisy:

1.
250g margaryny
350g cukru
5-6 jajek
1 paczka cukru wanilinowego
sól
500g maki ziemniaczanej

2.
1/4l mleka
2 jajka
40g cukru
sól
na końcu noża kwasku cytrynowego
180g mąki pszennej
1/3 paczki proszku do pieczenia

Ja wole gofry z tego pierwszego bo smakuja bardziej jak ciasto, a nie jak
nalesnik - nalesnik to tez chyba jakies ciasto, ale... kazdy chyba wie o co
chodzi - sa dlugo chrupkie, a nie takie kapciowate..

Przepis 1. troche modyfikuje na swoje potrzeby, zeby uzyskac czasami
bardziej "nalesnikowe" gofry np. dodajac mleka, maki tortowej, jajko(a),
proszku do pieczenia...

Zauwazylem tez, ze gofry lepiej rosna i sa bardziej ksztaltne jak sie nie
smaruje gofrownicy olejem (jak to mowia w niektorych poradnikach). Wystarczy
wymiesc okruchy po poprzednim gofrze pedzelkiem do smarowania...
A.. jeszcze jedno.. ja sie nie przejmuje jak mi sie z gofrownicy troche
wylewa bo to ciasto ladnie pozniej odchodzi i nie ma problemow z myciem, a
jak sie naleje za malo to gofr bedzie brzydko wygladal...

6. Data: 2006-05-28 09:23:38

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Heh... wczoraj robiłam dzieciom gofry od Dr Oetkera i wyszła porażka -
> dwa ostatnie wyglądały mniej/więcej jak gofry ;/
> Ania

Proponuję gofry, które nie "więdną":

50 dag maki ziemniaczanej
35 dag cukru
25 dag margaryny (lepsze i zdrowsze masło)
6 jajek
paczka cukry wanilinowego (lepsza i zdrowsza laska wanilii, drobniutko
posiekana)
szczypta soli.

Składniki utrzeć lub zmiksować - po kwandransie wypiekać gofry. Można wziąć
na biwak i dopiero tam nakładać dżem czy śmietanę...

7. Data: 2006-05-28 09:30:57

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MarcinP" <dzusUSUŃ@op.pl> wrote in message
> Użytkownik "@nn" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

> mam zamiar wypróbowac inne
> oczywiscie podziele się (spostrzeżeniami)
> dr oecośtam już skreślam z listy

Wypróbuj drożdżowe:

35 dag mąki
10 dag margaryny
1/4 litra mleka, jogurtu, a nawet kwaśnego mleka
3 jajka
5dag cukru
1/2 paczki cukru wanilinowego
2dag drożdży

Drożdże rozpuścić z odrobiną mleka i cukru, dodać pozostałe składniki oprócz
mąki i zmiksować. Dodać na końcu mąkę i wyrobic ciasto. Pozostawić na
godzinę do rośnięcia, brać porcje ciasta i wypiekać gofry.

8. Data: 2006-05-28 09:45:26

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"macko" <macko55[malpa]poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
> wylewa bo to ciasto ladnie pozniej odchodzi i nie ma problemow z myciem, a
> jak sie naleje za malo to gofr bedzie brzydko wygladal...

Dokładnie, po to tyle tłuszczu, by nie smarować formy

9. Data: 2006-05-28 10:00:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wylewa bo to ciasto ladnie pozniej odchodzi i nie ma problemow z myciem, a
> jak sie naleje za malo to gofr bedzie brzydko wygladal...

Dałem dzisiaj przepis na gofry drożdżowe.
A tu kolejny z twarogiem:

15 dag mąki
15 dag świeżego twarogu (dobrze odciśniętego i nie kwaśnego)
12 ml mleka zgęszczonego niesłodzonego
3 jajka
8 dag cukru
8 dag margaryny
Szczypta soli
Pół szczypty kwasku cytrynowego lub soku z cytryny

Margarynę, cukier i żółtka utrzeć lub zmiksować, wmieszać mąkę, mleko
zgęszczone i przyprawy, dobrze utarty - na gładko ser, wyrobić, na końcu
dodać pianę z białek.

10. Data: 2006-05-30 13:25:19

Od: Ka5ka_ <a...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
> [...]
>
> Składniki utrzeć lub zmiksować - po kwandransie wypiekać gofry. Można
> wziąć na biwak i dopiero tam nakładać dżem czy śmietanę...

Mam głupie pytanie: Czy te składniki wrzucać "byle jak" i można ucierać
"jak popadnie", czy tak, jak to robiła moja mama w innym przepisie:
Najpierw ubijała pianę z białek, potem dodawała cukier, po rozpuszczeniu
cukru dodawała żółtka,mieszała dokładnie, następnie dodawała mleko, mąkę
i proszek do pieczenia, oraz rozpuszczoną margarynę albo masło. Te gofry
z przepisu mamy są bardzo smaczne, jednak szybko więdną i chciałabym
spróbować czegoś innego :)

Smaczne i błyskawiczne, choć nie tanie.
Grzyb - co mi urosło
uprawa ziół w domu - wymiana informacji