Golonka pieczona - co do niej

1. Data: 2004-05-06 08:25:02

Temat: Golonka pieczona - co do niej
Od: "Agnieszka " <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
W sobotę mam małą imprezkę golonkową. Bedzie pieczona w piwie do niej
wymyśliłam kapustę kiszoną duszoną w piwie. Z czym jeszcze można podać to to?
Ziemniaki? Chlebek? Jakieś surówki? Dodatki? (pomijam popijke:))
A I jeszcze jedno małe pytanko czy można je jakoś zamarynować i czy lepiej
piec z kością czy bez kości?
AgaL

1. Data: 2004-05-06 08:37:43

Temat: Re: Golonka pieczona - co do niej
Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka " <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ziemniaki? Chlebek? Jakieś surówki? Dodatki? (pomijam popijke:))
> A I jeszcze jedno małe pytanko czy można je jakoś zamarynować i czy lepiej

Chrzan, musztarda, bułka. Piec z kością, po upieczeniu wyluzować.
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-05-06 09:12:21

Od: <D...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Obowiązkowo chrzan a oprócz tego proponuje puree z grochu

http://www.gazeta.pl/usenet/

1. Data: 2004-05-06 09:19:35

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnieszka <b...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c7csou$ft$...@i...gazeta.pl...
> [...]
> Ziemniaki? Chlebek? Jakieś surówki? Dodatki? (pomijam popijke:))
> A I jeszcze jedno małe pytanko czy można je jakoś zamarynować i czy lepiej

...salatka z ziemniakow gotowanych, cebuli i tylko majonezu

agataw

1. Data: 2004-05-06 09:21:42

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:
> Obowiązkowo chrzan a oprócz tego proponuje puree z grochu

Jestem za :). Cytuje przepis Joli L.:

Groch do golonki:
------------------------
duzo wychodzi 1 godzina

500 g zoltego luskanego grochu
50-100gr wedzonego boczku
sol, pieprz 1 cebula pokrojona w kostke

Groch namoczyc w wodzie na noc. Ugotowac w sporej ilosci wody do
miekkosci, odcedzic, zmiksowac.
Boczek pokroic w kostke ,podsmazyc z cebula, dodac groch. Wymieszac,
doprawic i podawac goracy do tej golonki.

Smacznego.

Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2004-05-06 09:32:37

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

batory wrote:

> Chrzan, musztarda, bułka. Piec z kością, po upieczeniu wyluzować.

Tak z ciekawosci i OT: slownik j.p. milczy na ten temat, ale luzowanie
bardziej pasuje mi do surowego drobiu niz do pieczonego miesa. Mozna luzowac
upieczona golonke?

1. Data: 2004-05-06 09:34:08

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Agnieszka <b...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:c7csou$ft$...@i...gazeta.pl...
> to?
>
> ...salatka z ziemniakow gotowanych, cebuli i tylko majonezu.

Dlaczego ;) ogórek kiszony też się czuje dobrze w takim towarzystwie :)

Margola

1. Data: 2004-05-06 09:43:18

Od: "xenon" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Tak z ciekawosci i OT: slownik j.p. milczy na ten temat, ale luzowanie
> bardziej pasuje mi do surowego drobiu

może kogoś zainteresuje
http://www.dolekarza.republika.pl/KUCHNIA/KACZKA/kac
zka2.htm

>niz do pieczonego miesa. Mozna luzowac
> upieczona golonke?

http://www.wprost.pl/ar/?O=4647
tamże:
Specjalnością istniejącego od 30 lat zajazdu jest golonka luzowana. - To
przeciwieństwo hamburgera: wyśmienite i pracochłonne danie. Najpierw golonkę
się pekluje i wędzi, a potem przez dziewięć godzin gotuje w specjalnych
pojemnikach w temperaturze 80-90 stopni.

xenon

1. Data: 2004-05-06 09:46:45

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Margola Sularczyk <margola@won_spamie.ruczaj.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:c7d0vf$1g5$...@n...news.tpi.pl...

> Dlaczego ;) ogórek kiszony też się czuje dobrze w takim towarzystwie :)
>

> Margola

...ale to juz zuuuupelnie inna salatka :)

...Margola...tylko mi jeszcze sledzia nie dodaj ;)....

agataw

1. Data: 2004-05-06 09:47:59

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...ale to juz zuuuupelnie inna salatka :)
>
> ...Margola...tylko mi jeszcze sledzia nie dodaj ;)....

Agata, sledz do golonki zaiste jakos mi nie lezy ;)
ale za ogorkiem optuje!

Margola

masełko makrelowe
Grilowany pstrag