Golonka pieczona - co do niej

1. Data: 2004-05-06 09:52:48

Temat: Re: Golonka pieczona - co do niej
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Margola Sularczyk wrote:

> Dlaczego ;) ogórek kiszony też się czuje dobrze w takim towarzystwie :)

dla mnie jednak nieodzownym dodatkiem jest kapusta kiszona duszona z
jablkiem i kminkie :)

WIKU

1. Data: 2004-05-06 09:58:19

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Margola Sularczyk <margola@won_spamie.ruczaj.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:c7d1pe$48q$...@n...news.tpi.pl...

> Agata, sledz do golonki zaiste jakos mi nie lezy ;)
> ale za ogorkiem optuje!

..a niech tam...dodaj sobie tego ogorka ;)

(szczypior, swiezo mielony pieprz, jak najslodsza cebula, duzo majonezu i
wymieszany dopiero przed podaniem...w tej salatce nie lubie "zgryzienia" bo
jakos tak dretwieje ;)

agataw

1. Data: 2004-05-06 14:20:59

Od: "Agnieszka " <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiku <s...@r...pl> napisał(a):

> dla mnie jednak nieodzownym dodatkiem jest kapusta kiszona duszona z
> jablkiem i kminkie :)

A bardzeńko prosze przepis:).
Ja robię tak ze taką prosto z beczki przesmarzam delikatnie na smalcy (jak
już sie obrzerać to na całego) i dodaję kilka suszonych grzybów i podlewam
trrochę wodą a potem co jakis czas piwem i rosołem z gorowania golonki
AgaL

1. Data: 2004-05-06 15:09:06

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:

> A bardzeńko prosze przepis:).

najprostsza z mozliwych:
kapuste siekam, nie plucze, bo lubie kwasna
wrzucam na rozgrzany olej, dodaje posiekana cebule potem jablka, sypie
kminek, sol, pieprz i troche cukru
po podsmazeniu podlewam stopniowo woda i dusze do miekkosci

wiku

1. Data: 2004-05-06 20:37:12

Od: "JerzyM" <jerzym@no_spram.tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego ;) ogórek kiszony też się czuje dobrze w takim towarzystwie :)

kurcze ja tam lubię zwykłego ogóra kiszonego tyle że pokrojonego w paski aby
spokojnie jak paluszki podgryzać po kawałku

Co jest za następnym wzgórzem ?? ... przekonaj się
Akademicki Klub Turystyczny
http://www.akt-olsztyn.prv.pl

1. Data: 2004-05-21 20:36:41

Temat: a jak przygotowac golonke? (was: Golonka pieczona - co do niej)
Od: Laik <e...@m...pl.usun.to> szukaj wiadomości tego autora

Hello Agnieszka
w wiadomości <news:c7csou$ft$1@inews.gazeta.pl> z Thu, 6 May 2004 08:25:02
+0000 (UTC) przeczytałem:

> Witam!
> W sobotę mam małą imprezkę golonkową. Bedzie pieczona

jak ją nalezy zrobic?
najpierw sie gotuje a potem podpieka czy od razu sie piecze - podlewajac
wodą? w piekarniku czy na patelni?
pieczoną (smażoną?) ostatnio jadlem w knajpie i byla pyszna - chrupiaca
skorka i rozpadajace sie miesko.
help me.
--
Pozdrawiam, Laik.
Świat należy do mnie, kupiłem globus.

1. Data: 2004-05-21 20:44:51

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <isuw8pqkkdri$.dlg@mikrosoft.kom> Laik wrote:
> [...]
> podlewajac wodą? w piekarniku czy na patelni? pieczoną (smażoną?)
> ostatnio jadlem w knajpie i byla pyszna - chrupiaca skorka i

Otworz googla i przeszukaj pl.rec.kuchnia. Znajdzeisz tam wszystko co
potrzeba.

Władysław

1. Data: 2004-05-21 21:01:54

Temat: Re: a jak przygotowac golonke?
Od: Laik <e...@m...pl.usun.to> szukaj wiadomości tego autora

Hello Wladyslaw Los
w wiadomości <news:20040521224454318+0200@news.onet.pl> z 21 May 2004
20:44:51 GMT przeczytałem:

> Otworz googla i przeszukaj pl.rec.kuchnia. Znajdzeisz tam wszystko co
> potrzeba.

ba, znalazlem całą masę przepisów. w zasadzie można i tak i tak.
niestety, nadal nie wiem co będzie smaczniejsze: ugotowac i zapiec,
zapiekac bez gotowania, podsmazyc i dopiero poddusic...
--
Pozdrawiam, Laik.
W kawiarni "Elefant" Stirlitz mial sie spotkac z lacznikiem.

1. Data: 2004-05-22 06:06:38

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <bbf16b9asp7q$.dlg@mikrosoft.kom> Laik wrote:
> [...]
> niestety, nadal nie wiem co będzie smaczniejsze: ugotowac i zapiec,
> zapiekac bez gotowania, podsmazyc i dopiero poddusic...

Co będzie samczniejsze, na to Ci z różnych względów odpowiedzieć nie
mogę. Jednak klasyczny sposób pieczenia golonki, to obsmażyć (nie
podsmażyć) na smalcu piec w peekarniku, pod koniec polewając ciemnym
piwem. Jea tak właśnie robię. Szczegółowe przepisy znajdziesz już sobie
sam.

Władysław

1. Data: 2004-05-22 10:08:30

Od: "Igor" <i...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja golonkę koniecznie peklowaną (około 1 kg) najpierw obsmażam na smalcu
żeby skórka zbrązowiła się. Następnie wyjmuję ją i podsmażam cebulę
pokrojoną byle jak , bo i tak się później rozpadnie. Wlewam pół litra piwa
jasnego i dodaję czarnyc pieprz w całości (5 kulek) ziele angielskie (2
listki), trochę papryki w proszku, ową cebulę i 3 kulki jałowca (nie jest
konieczny). Ze względu na to, że lubię wszystko na ostro sypię chili. Soli
nie dodaję bo peklowana golonka jest już słona:). Duszę to wszystko pod
przykryciem powiedzmy ze 2 godzinki polewając piwem i ewenrulanie
uzupełniając jego braki (tak, tak z trudem to zawsze przeżywam, ale 2 piwa
trzeba poświęcić :)). Po 2 godzianch wyjmuję i piekę w pekarniku 180 stopni
przez 30-35 minut. Gotowe. Podawać z grochem puree, kapustą kiszoną
zasmażaną, chrzanem i musztardą no i z kilkoma piwami:)

Igor

masełko makrelowe
Grilowany pstrag
jogurtowiec-zrobilam