Gotowanie - potrzebna opinia fachowcow

1. Data: 2004-02-10 14:55:48

Temat: Gotowanie - potrzebna opinia fachowcow
Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie mam proste ale chodzi mi o medyczna i fachowa odpowiedz.

Sa naczynia w ktorych gotuje(?) sie mieso poprzez zalanie wrzatkiem i
pozostawienie na ok 40 minut pod przykryciem w specjalnym naczyniu. Z fizyki w
latwy sposob wynika ze temperatura w owym naczyniu caly czas wolno ale opada
tak wiec mieso podlega obrobce termicznej w temperaturze ponizej 100 stopni.

Czy z punktu widzenia bakterii, substancji (nawet antybiotykow) ktorymi
karmione sa zwierzeta oraz innych nieznanych mi zwiazkow i czynnikow mieso jest
w 100% czyste od niebezpieczenstw i mozna je spokojne spozywac?

Ludzkosc od wiekow gotuje w temperaturze 100 stopni i jakos nie moge dowierzac
ze nagle ktos wpadl na pomysl aby poddawac produkty obrobce w nizszej
temperaturze...

Czy ktos moglby zajac fachowe stanowisko w powyzszej sprawie.

Z gory dziekuje za odpowiedzi.

Pozdrawiam,

Pawel

2. Data: 2004-02-10 16:30:27

Temat: Re: Gotowanie - potrzebna opinia fachowcow
Od: "strychnos" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jałowe staje się po 20 min. w 122 st.C
Ale jałowość należałoby skontrolować przez posiew ze ślepą próbą...

KF

lilipuci
suchość w gardle
ja już nic nie wiem - DŁUGIE :-/