Groch cały-łuskany pomocy!

1. Data: 2004-08-07 12:54:01

Temat: Groch cały-łuskany pomocy!
Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Błagam pomóżcie!
Jest zero w kuchni - a mam szybko dowiedzieć się, czy różni się groch żółty cały
od grochu żółtego łuskanego. A także mam się dowiedzieć, jakie jest ich
zastosowanie kulinarne - do jakich potraw chętniej stosuje się łuskany, a do
jakich cały?
Proszę o pomoc - ja naprawdę nic a nic się na tym nie znam.

b30

1. Data: 2004-08-07 14:52:28

Temat: Re: Groch cały-łuskany pomocy!
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <0...@n...onet.pl>,
b...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> zastosowanie kulinarne - do jakich potraw chętniej stosuje się łuskany, a do

Łuskany różni się od całego brakiem łuski. Zastosowanie takie samo,
tyle, że jak się gotuje łuskany to koniecznie należy go potem przetrzeć
przez sito, by w potrawie nie było łusek. (Chyba, że gotuje się
grochówkę wojskową). Jednak grochówka gotowana na grochu z łuskami ma
więcej smaku. Jako początkujący wybierz łuskany.

Władysław

1. Data: 2004-08-07 15:30:31

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> grochówkę wojskową). Jednak grochówka gotowana na grochu z łuskami ma
> więcej smaku. Jako początkujący wybierz łuskany.

No ale przecież grochówka to nie jest jedyna potrawa z zastosowaniem grochu.
Jakie mogą być jeszcze inne - ja odkryłem jeszcze wigilijną kapustę z grochem
oraz wigilijny groch z grzybami i cebulkę - gdzie w jednym daniu spotykają się
osobno gotowane - groch cały i groch łuskany. A w jakich jeszcze daniach pojawia
się groch - cały i łuskany.

1. Data: 2004-08-07 15:59:07

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <0...@n...onet.pl>,
b...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> się
> osobno gotowane - groch cały i groch łuskany. A w jakich jeszcze daniach

Naprawdę nie widzę powodu, by mieszać ze sobą groch łuskany i cały.
Łuska z grochu jest niestrawna, nie jest też specjalnie przyjemna do
jedzenia. Dodatek grochu niełuskanego do potrawy wigilijnej może wynikać
z chęci podkreślenia postnego charakteru tej potrawy.

Władysław

1. Data: 2004-08-07 17:58:33

Od: "Arleta" <a...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

<b...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
się
> osobno gotowane - groch cały i groch łuskany. A w jakich jeszcze daniach

mozna zrobic z grochu wegetarianskie potrawy:
np;
dal ( zupa )
paste na chleb
nadzienie do pierogow
pasztet zapiekany w foremce
"kotlety"ugotowany groch zmielic,dodac jajko,przyprawy,formowac i smazyc
zobacz tam :
www.puszkkka.spinacz.pl

pogoglaj to napewno znajdziesz wiecej :))

pozdrawiam
Arleta

zapiekanka z ryby
zmiany na prk