Grupo - do do Was, o Was, proszę o opinie

11. Data: 2002-08-09 14:39:59

Temat: Re: O oranzerii i budowaniu bylo Re: Grupo - do do Was, o Was, prosze o opinie
Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński) szukaj wiadomości tego autora

Sunnie napisała:

> Teraz kiedy mam w perspektywie wlasny dom z oranzeria nalezaloby sie
troche
> zainteresowac strona techniczna przedsiewziecia.
> Bedzie ogrzewana i nawilzana (nie wiem czy bedze mnie stac na automatyke
> kontrolujaca warunki termiczne i wilgotnosciowe) no i doswietlana, zima
> mysle ze ok. 18-20 st, to bedzie zalezalo od wyboru gatunkow. Sciana
polnocna.

Niedawno rozważałem kwestię budowy oranżerii i po przestudiowaniu kilku
książek doszedłem do wniosku, że jak oranżeria to tylko na ścianie
południowej.
Powód jest bardzo prosty - koszty ogrzewania oranżerii na innej ścianie niż
południowa mogą zrujnować nawet bogatych ludzi. Można to szybko sprawdzić -
dane:
-ściana północna
-temperatura wnętrza 18-20
-objętość oranżerii ?
-temperatura zewnętrzna ?

Szukane - ilość energii cieplnej- koszty ogrzewania.

Potrafi to obliczyć niemal każdy technik budownictwa, ja miałem diagram z
którego wynikały po podstawieniu danych sumy olbrzymie, niestety pożyczyłem
go na "wieczne nieoddanie".

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

12. Data: 2002-08-09 14:45:07

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Sunnie" <s...@k...net.pl> napisal w wiadomosci
.
> [...]

Zdaje sie, ze czytalam artykuly o oranzeriach w "Czterech Katach" i w
"Majstrze". Moze znajdziesz na stronach internetowych wydawnictwa.
Majka

13. Data: 2002-08-09 15:48:31

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gratuluje Aniu, odwagi przede wszystkim.
A czy pslnocna strona budynku jest w tym podreczniku polecana? To moze mocno
zawezic dobór roslin, kwitnacych ciemniolubów niewiele, chyba, ze bedziesz
doswietlac (ale taniej cieniowac).

Kiedy pierwsze zimowe spotkanie plrecogrodnicze?
:-)Pozdrawiam z motyka ze slonca.
p...@r...pl

14. Data: 2002-08-10 11:14:28

Temat: Re: Grupo - do do Was, o Was, prosze o opinie
Od: "Arek Rzepecki" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> Jezeli ktos szuka informacji w Internecie, to powinien znac choc troche
> Netykiete. Z tego co wiem, przyjete jest na grupach newsowych, ze 'nowy'
> najpierw obserwuje grupe przez czas jakis a potem wlacza sie do dyskusji.

Problem w tym, ze o netykiecie 'nowy' dowiaduje sie ciut pózniej.
Najpierw ma pytanie i szuka odpowiedzi. Na przyklad w grupie, o której
zwyczajach nie ma pojecia.
Tak, jak w zyciu :-)
Pozdrawiam, ark

15. Data: 2002-08-11 19:58:18

Od: s...@k...net.pl (Sunnie) szukaj wiadomości tego autora

At 17:48 02-08-09, you wrote:
> [...]
>zawezic dobór roslin, kwitnacych ciemniolubów niewiele, chyba, ze bedziesz

W podreczniku naturalnie jako jedyna i sluszna podawana byla strona
poludniowa. Jak juz odpowiedzialam gdzie indziej nie ma innej mozliwosci-
orientacja domu i dzialki. Mozesz rzucic okiem na projekt na www:
http://www.archipelag.pl/projekty/projekt.php?cat=10
10700&pid=284&form=simple&seek=;1;1;;;17;0;;;;;;;;;1
1;1&ExtraNavText=Brenda

Poza tym szczerze mowiac bardziej przeraza mnie palace slonce na
poludniowej stronie niz dogrzewanie i doswietlanie, zwlaszcza ze do
oranzerii bede miala drzwi z sypialni (m.in) :). W najgorszym razie (jak
oszczedzanie na jedzeniu nic nie da ;)- bede tam zimowala rosliny
doniczkowe ktore lubia 12-15 st. :).

>Kiedy pierwsze zimowe spotkanie plrecogrodnicze?
>:-)Pozdrawiam z motyka ze slonca.

Narazie to nie mam nawet wody na dzialce, ze o pradzie nie wspomne- a
budowa w lesie (czekam na projekt zagospodarowania dzialki). Co do
spotkania to nie omieszkam urzadzic, w koncu ktos moglby wtedy poradzic jak
urzadzic ogrodek ;)).

Pozdrowki z lesnego cienia,
Anka

---
"Czas geologiczny jest generatorem rzeczy nieprawdopodobnych, tylko rzeczy
niemozliwe nie zdarzaja sie nigdy"
---

---
Super promocyjna oferta dla mieszkancow Krakowa
http://www.promocja.kki.pl/radio.html
---

17. Data: 2002-08-11 19:58:19

Od: s...@k...net.pl (Sunnie) szukaj wiadomości tego autora

At 16:45 02-08-09, you wrote:
>Zdaje sie, ze czytalam artykuly o oranzeriach w "Czterech Katach" i w
>"Majstrze". Moze znajdziesz na stronach internetowych wydawnictwa.

Dzieki za info, zajrze :)

Pozdrowki,
Anka

---

16. Data: 2002-08-11 19:58:19

Od: s...@k...net.pl (Sunnie) szukaj wiadomości tego autora

At 16:39 02-08-09, you wrote:
> [...]
>południowa mogą zrujnować nawet bogatych ludzi. Można to szybko sprawdzić -

Pozyjemy zobaczymy ;). Ustawienie oranzerii wynika z orientacji dzialki i
domu- nie da sie juz tego zmienic. Poza tym nie chce miec piekarnika
(oranzeria na stronie poludniowej) :). Mysle ze stosujac w miare nowoczesne
technologie nie bedzie specjalnego problemu, najwyzej bede mniej jesc ;>.

Pozdrowki,
Anka

---

18. Data: 2002-08-12 23:07:11

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sunnie <s...@k...net.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:5...@k...net.p
l...

> poludniowej stronie niz dogrzewanie i doswietlanie, zwlaszcza ze do
> oranzerii bede miala drzwi z sypialni (m.in) :).

A to z kolei bardzo rozszerza pole dzialania, ale na zupelnie innym
froncie:-)))
Gratuluję, tym razem wyobraźni:-)

:-)Pozdrawiam
p...@r...pl

19. Data: 2002-08-17 12:39:51

Od: Katula <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Pozwolę sobie wrócic do tematu niejako już przez Was, starych i stałych
bywalców zamknięty. Chodzi mi dokładnie o nowych i panujące tu zwyczaje.
Bardzo mnie sie podoba jak ze soba rozmawiacie i da sie wyczuc, że
stanowicie zwartą, niemalże zamknietą grupę starych, lubiących się
znajomych.
Jest mi wręcz głupio, że coraz częściej szukam u Was porad. Czuję się
rzeczywiście intruzem.
Ale przecież nie ukrywacie swoje adresu w internecie. Wystarczy wklepać
w jakąkolwiek wyszukiwarkę słowo ogrody i za którymś razem sie trafia na
Was.
Poza tym, ktoś kto zjawia sie tu powiedzmy pierwszy, drugi raz a i w
swoim ogrodzie zaczyna raczkować ma nadzieję znaleźć przynajmniej jedna
bratnią duszę, która zechce się z nim podzielić swoją wiedza i
doświadczeniami, nawet jeżeli na ten sam temat odpowiada n-ty raz w
miesiącu.
Wiem po sobie, że zadawszy Wam parę róznych pytań i najczęściej nie
uzyskawszy odpowiedzi, mam coraz większe opory, że nie chcecie tu nowych.
Ja nie mam zamiaru Was wykorzystać i zwiać. Chętnie bedę się dzielić
swoją wiedza i doświadczeniami.

Pozdrawiam wszystkich bardzo ciepło i serdecznie i proszę o
wyrazumiałość dla nowych, zwłąszcza jak okazują się ogrodowymi żółtodziobami
Katula z Dolnego Śląska,
okolice Polkowic,
mieszkanka domku w szczerym polu,
zwariowana przede wszystkim na punkcie ptaków.

20. Data: 2002-08-17 14:37:26

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katula" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> uzyskawszy odpowiedzi, mam coraz większe opory, że nie chcecie tu nowych.
> Ja nie mam zamiaru Was wykorzystać i zwiać. Chętnie bedę się dzielić

Nie należę bynajmniej do Kliki ale bardzo chętnie jak wielu innych dam się
wykorzystać. ;-))
A wracając do meritum,to weź proszę pod uwagę ,że newsy nie są obowiązkowe
więc pisanie i odpisywanie także nie . A więc jeśli ktoś ma wiedzę i
jednocześnie chęć to Ci odpisze , czasem może zabraknąć jednego lub
drugiego.
Pozdrawiam .
Były uczestnik akcji obrączkowania ptaków - najciekawiej było w kwietniu
,pod namiotem ,na Helu ;-)))

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

[3m] Ziemia do ogrodka